Meze Liric



Meze Liric

Indlægaf CHIbsen » 19. feb 2023, 18:53

For tiden har jeg besøg af et sæt Meze Liric som er udlånt af audiophile.dk.
De er sørme fine.
D3S_3118 1.jpg
D3S_3118 1.jpg (197.89 KiB) Vist 1250 gange

Jeg har tidligere lånt Meze Empyrean uden helt at blive overbevist om at det var noget for mig. Et stykke tid siden og smagen ændrer sig nok.
Men dem her, Liric, er jeg godt nok glad for at lytte til.

D3S_3129 1.jpg
D3S_3129 1.jpg (190.69 KiB) Vist 1250 gange

Havde ikke de store forventninger, da jeg havde læst lidt om dem tidligere, hvor de får ok anmeldelser uden at nå de største højder. Men det er jo så bare et bevis for at man skal lytte selv og ikke lade sig styre af anmeldelser alene.

D3S_3186 1.jpg
D3S_3186 1.jpg (208.91 KiB) Vist 1250 gange

Det de gør for mig er stilen fra Hifiman HE6se -men så bare bedre.
Er lige ved at tro at dette er den bedste lukkede hovedtelefon jeg har lyttet til.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Meze Liric

Indlægaf CHIbsen » 19. feb 2023, 19:07

Det jeg mest er faldet ved Liric er deres evne til at placere musikkerne i orkesteret super præcist. Detaljerne. Så meget at jeg er begyndt at lytte til Strauss sidste tonedigt i flere forskellige udgaver. Jeg lytter aldrig til Strauss og heller ikke tonedigte -troede jeg.

Jurowski_500x500.jpg
Jurowski_500x500.jpg (21.99 KiB) Vist 1249 gange


SĂĄ vidt jeg kan forstĂĄ sĂĄ er det musik der oftest bliver spillet af orkester pĂĄ 125 mand eller derover. SĂĄ der er meget information der skal formidles.
Men nĂĄr jeg lytter til musikken via Liric sĂĄ er det netop alle detaljerne der fanger mig.
At de så i den grad også er i stand til at rumle når musikken når til "Gevitter und Sturm" gør det kun endnu bedre.

Haitink.jpg
Haitink.jpg (65.76 KiB) Vist 1249 gange


Og så er Liric jo ret lækre at stå med i hånden. Og de sidder ret fint på mit hoved. Vældig behagelige.
Jeg er ikke helt overbevist over det standard kabel, der følger med, synes nogen af dem jeg har i skuffen giver lidt mere. Men det har Meze fint styr på, da de jo tilbyder opgraderingskabler.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Meze Liric

Indlægaf CHIbsen » 19. feb 2023, 21:14

watras_500x500.jpg
watras_500x500.jpg (25.01 KiB) Vist 1235 gange

Black is the color
HE6se) Viola i venstre, stemmen i midt. Harpe der kommer som små dryp i højre. Harpens lyse toner er helt ude til højre og de dybe nærmer sig midten. Musikerne står på samme linie og musikken spredes mest til siderne.
Liric) Meget flere detaljer i violaens strenge. Musikerne har mere deres eget veldefineret rum. Hendes stemme har flere nuancer. Der er på en måde tilføjet en ekstra lag information der levendegøre musikerne. Rummet er nogenlunde det samme som med HE6se’erne.

Sarasate_500x500.jpg
Sarasate_500x500.jpg (45.61 KiB) Vist 1235 gange

Carmen Fantasy
Liric) Violin i højre lidt over klaver som er i venstre. Musikken spredes godt til siderne og i højden.
HE6se) Lyden er lidt mørkere. Og detaljerne er der ikke i samme omfang. Faktisk som om der blev hængt et forhæng op foran musikerne. Musikken spredes mere til siden end i højden.
Tæt på en knock-out af HE6se’erne…

Newcomer_500x500.jpg
Newcomer_500x500.jpg (31.96 KiB) Vist 1235 gange

Geodes
HE6se) guitar i venstre, stemme i midt. Klaver til højre. Bassen under. Ny guitar i højre. Det lyder vældig fint.
Liric) Så fik guitaren da nye strenge på. Og hendes stemme flyder ikke længere sammen med guitar, bas og klaver. Bedre spredning af musikken i højden.

HE6se har været mine ynglings morgen bøffer i et stykke tid. Der hvor man lige sidder og skal have noget rar musik før dagen starter. Men det evner Liric også. Man får en behagelig lyd, der så bare også giver flere informationer. Helt perfekt.
Rum og dynamik er meget ens for HE6se og Liric. Dynamikken er ikke pĂĄ niveau som mine Spirit Torino Twin Pulse. Her er det som at Liric er en grand tourer og Spirit en sportsvogn.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Meze Liric

Indlægaf CHIbsen » 2. apr 2023, 10:16

Har lige fået købt mit eget sæt, det nu ligger i kælderen og lytter til P4... :geek: :grin:
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 13 gæster

cron