Etymotic



Etymotic

Indlægaf Pernordentoft » 24. mar 2023, 12:39

Er der nogen der har et par Etymotic, jeg må prøve?

Jeg har lidt svært ved at finde et par in-ears, der slutter tæt i mine ører. Jeg har prøvet Ikko OH 1 og 10, Shure Se215 med trible flange, og et par Sony TWS.
Mine øregange er store, og propperne skal langt ind, for at slutte tæt, så næste træk er et par Etymotic, men man kan ikke købe dem i dk, men kun på udenlandske hjemmesider og på Amazon...

Så jeg ville gerne prøve et par, inden jeg køber nogen
Jeg bor i Vordingborg, men kører gerne på Sjælland eller sydhavsøerne.

Bedste hilsner
Per
Pernordentoft

 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 4. feb 2023, 07:27

Re: Etymotic

Indlægaf CHIbsen » 26. mar 2023, 12:20

Pernordentoft skrev:Jeg har lidt svært ved at finde et par in-ears, der slutter tæt i mine ører.


Dejligt at møde en, der også har de samme udfordringer som jeg har -altså selvfølgelig lidt træls ikke at du ikke kan finde et fit. Men jeg har selv haft lidt svært at finde en god in-ear der passer mine ører.
Mine 64 audio u12t er ok uden at imponere, har efterhånden fået taget på dem, men de skal sidde ret præcis for at slutte til. Nogle af dem jeg har haft nemmeste ved at få til at sidde godt er Meze Rai solo og Rai Penta. Fir audio M4 husker jeg også som ret godt fit da jeg prøvede dem.
Jeg har ikke prøvet Etymotic, men jeg har hørt at audiophile.dk sælger dem, og Henrik er normalt ret god til at hjælpe, når man skal finde ud af om noget grej er det rigtige for en. Så du kan da prøve at skrive til ham, og høre om han ser muligheder.
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Etymotic

Indlægaf Pernordentoft » 26. mar 2023, 22:03

Hej CH Ibsen

Tak for input! Jeg kan ikke se at Audiophile.dk sælger Etymotic...

Jeg har talt med en fra Disconetto, der havde haft Etymotic på programmet, og han sagde at der ikke er nogen Skandinavisk importør i øjeblikket, så de er nok ikke til at finde i DK.

Det kan være, jeg skal prøve et par Meze.

Må jeg spørge, om det er fordi dine øregange er store, at du har svært ved at få et godt fit?

Per
Pernordentoft

 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 4. feb 2023, 07:27

Re: Etymotic

Indlægaf Henrik_sdk » 26. mar 2023, 23:09

Hvis jeg kan komme til Vordingborg kan jeg tage et par er4xr med...
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Etymotic

Indlægaf Pernordentoft » 27. mar 2023, 06:13

Henrik_sdk skrev:Hvis jeg kan komme til Vordingborg kan jeg tage et par er4xr med...
Hej Henrik.
Det lyder da fantastisk
Hvor bor du? Jeg kan også besøge dig...?
Pernordentoft

 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 4. feb 2023, 07:27

Re: Etymotic

Indlægaf CHIbsen » 27. mar 2023, 18:54

Pernordentoft skrev:Må jeg spørge, om det er fordi dine øregange er store, at du har svært ved at få et godt fit?


Ja præcis. Jeg har endnu ikke fundet en skumprop der kunne lukke tæt. Kun silikone propper. Det er højre øre der giver flest kvaler.

(Jeg har lige skrevet med Henrik at audiophile.dk og han bekræfter at de forhandler etymotic, det er dog relativt nyt, så derfor er de ikke kommet på hjemmesiden endnu).
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Etymotic

Indlægaf Pernordentoft » 29. mar 2023, 11:14

Tak for info! Jeg prøver at ringe til ham.
Pernordentoft

 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 4. feb 2023, 07:27


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 11 gæster