STAX SR-L700MKII - Headband knækket igen



STAX SR-L700MKII - Headband knækket igen

Indlægaf jensesp » 18. dec 2023, 16:40

Hej,
jeg har dette ellers udmærket headset.
https://staxaudio.com/headband/stax-sr- ... d-assembly

Men det egner sig ikke til hverdagsbrug.

Jeg har knækket 2 hovedbånd ved blot at tage headsettet af og på hovedet for mange gange.
De skriver at det er af aluminium, men det passer ikke.
Det er kun sidebøjlerne der er i alu.

Hovedbøjlen er i plastik, som knækker før eller siden ved dagligt brug.

Jeg har brug for et alternativ i metal, der kan tåle måsten.
Eller hvis der er noget man kan lave med 3D-printer eller andet.

Giv venligst et godt råd eller et link.

Tak.
jensesp

 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 30. nov 2016, 19:22

Re: STAX SR-L700MKII - Headband knækket igen

Indlægaf Claus-DK » 18. dec 2023, 17:09

Det lyder voldsomt at du har knækket to bøjler, jeg kender mange der har brugt deres STAX i 20 år uden problemer med sådan noget..
Jeg siger på ingen måde du gør noget forkert, men det lyder bare lidt vildt også fordi bøjlen/headbandet ikke ligefrem er en del der sådan generelt er andre problemer end dårlig komfort/pasform med..

STAX er så heller ikke hvad det har været, de er i dag ejet af et andet firma og er i dag kun et "Logo" og der kan jo ske ting og sager ved sådan nogle ejerskift, så måske har de ændret på plastikopskriften eller andet der gør tingene svagere, ting må jo ikke holde i mange år mere, det skal gå i stykker så vi får fodret forbrugsmonstret mest muligt...

Der er jo en ting der hedder garanti og reklamationsret, men aner jo ikke hvor gammel headbandet er eller hvor det er købt..

Man kan sikkert 3D printe en erstatning, du skal bare finde en fil med emnet og så få fat i en der printer tingene og bruger en god stærk plastik type til opgaven, jeg kan hjælpe med det sidste, da jeg har en god ven der arbejder med sådan noget..

Jeg er bange for at en alternativ bøjle i metal bliver svær at opdrive, med mindre det er blevet et normalt emne at en hovedtelefon til mange tusinde kroner falder fra hinanden, fordi man bruger det..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: STAX SR-L700MKII - Headband knækket igen

Indlægaf Krellef » 29. dec 2023, 20:54

Det kan være, at danske Socas3D kan hjælpe dig. De laver bl.a. tilbehør til STAX.

https://www.socas3d.com/
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster