Aune AR5000



Aune AR5000

Indlægaf Claus-DK » 20. dec 2023, 16:13

Aune har lavet en hovedtelefon.
Det eneste jeg ved indtil nu er fra denne "review" det er et meget kedeligt og lidt elitært forum som går meget op i teknik og ikke så meget subjektivitet, såsom hvordan de rent faktisk synes om de ting der er i deres anmeldelser.

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/aune-ar5000-headphone-review.50596/

Selv er jeg ikke den store fan af grafer, der er alt for mange variabler der ikke kan tages hensyn til, f.eks at vores egne to ører ikke er ens og at vi som levende væsner, har en "dårlig" vane med at have en hjerne der bearbejder lyd/lys O.S.V inden det bliver os bevidst, så vidt jeg husker er vores bevidsthed 0,16 sekunder bagefter vores oplevelser og med tanke på at vores hjerner er ret effektive, kan der ske meget i den periode.

Jeg synes de ser rigtig lækre ud, jeg lagde især mærke til puderne, de ser spændende ud..

Dynamiske drivere, lette at trække og åben er en god opskrift og kender jeg Aune, så vil de sikkert ligge godt i ske med lyden fra HD6** serien´s lyd og det er jo ikke nogen dårlig sengekammerat 1musik

Jeg er i færd med at få nogle enheder hjem og viser der sig en interesse, kan vi godt finde ud af en tour med et sæt, det vil dog blive selvbetalt, da tiderne med krig og elendighed, gør tingene svære for små butikker som min, der vil dog være ressourcer til at finde en vinder, når en eventuel tour er færdig, men porto til det kan jeg ikke betale mere, desværre..

Verdens prisen er 299$, den vil være lidt højere i Danmark, da vi har moms og den stakkels butik der sælger dem også skal betale fragt/told og alt muligt andet skidt, men det plejer at passe nogenlunde hvis man skifter $ ud og erstatter det med €.. Så lige i omegnen af de 2000-2500 vil være mit bud på en pris i min biks..

Jeg har lidt besluttet at jeg fremover vil skrive nogle reviews af nye produkter, både af hensyn til min butik men også for at se om vi kan sparke lidt mere liv i Hoved-fi, vi trænger lidt til at få en saltvands indsprøjtning og selvom jeg, sådan er ved at indfinde mig med at der vil komme store ændringer med hensyn til det tekniske med webhotel og de ting, har jeg ikke planer om bare at lægge mig ned og bare se hvordan mit barn lider og er det anmeldelser af nye produkter der er opskriften på mere liv, må det være sådan.

Jeg ved at da OLLO ramte os, kom der ret meget mere gang i forumet, det kan jo være, jeg rent faktisk havde en god indflydelse på hvor aktive andre er, det er i det mindste et forsøg værd og så må jeg sluge en kamel og være en smule mere kommerciel i min indgangsvinkel til forumet..

Da jeg ikke render ud og køber ret meget der ikke skal sælges igen, er jeg lidt begrænset til mine egne sager, når det kommer til anmeldelser, har ikke noget imod at skrive om kollegaernes produkter, men det kommer ikke til at ske, at jeg handler hos dem for at hjælpe med at øge deres salg af et givent produkt og dermed tage brødet ud af munden på mig selv, det kan de fleste godt forstå og kan de ikke det, må det være deres problem..

Der er også andre spænende produkter på vej i en overskuelig fremtid, så hvis jeg/vi har succes med den her hovedtelefon, fortsætter jeg med denne trend..

Jeg opdatere lidt undervejs og starter en ny trĂĄd nĂĄr jeg laver min anmeldelse, stay tuned..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Aune AR5000

Indlægaf Henrik_sdk » 20. dec 2023, 20:53

Billede

very nice
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2385
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Aune AR5000

Indlægaf Mataugust » 21. dec 2023, 03:36

De ser lækre ud. Det ligner aftageligt kabel og god mulighed for balancering.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2751
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Aune AR5000

Indlægaf Kolind » 21. dec 2023, 16:05

Spændende. Men fire sider med kommentarer og en artikel med et ton grafer som nødvendigvis må have taget noget tid at måle og lave.
Og og og - Stadig ikke stort set ingen beskrivelse af materialer, komfort, byggekvalitet mm. Ej heller nogle særlige subjektive iagtagelser. Men jo jo - det er nok lidt konceptet på det forum rulle4
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Aune AR5000

Indlægaf Claus-DK » 21. dec 2023, 17:54

Ja man forstĂĄr ikke at Aune ikke bare sender mig et gratis eksemplar og fĂĄr den pĂĄ tour, det er da et meget bedre koncept..
Men de er blevet lidt mere pĂĄholdende de sidste par ĂĄr, meeeen jeg er ved at presse dem lidt og se om der kan komme en "reviewsample" med i kassen..

Kan godt lide "kan anbefales med EQ" Klart alle har jo samme "smag" som den maskine der måler på tingene, jeg synes jo at netop forskelligheden fra produkt til produkt, gør livet sjovere, det er jo ikke meget ved at købe noget nyt og tune det så det lyder præcis som det man allerede har, så er det nye jo sådan lidt redundant...

Sådan er der så meget her i livet og der skal være plads til alle..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Aune AR5000

Indlægaf Krellef » 29. dec 2023, 20:52

De ser interessante ud :-)
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Aune AR5000

Indlægaf Troels » 2. jan 2024, 13:02

Jeg er helt klart med pĂĄ en Tour !!
Med lydelige hilsner

Troels
Troels

 
Indlæg: 22
Tilmeldt: 13. sep 2021, 09:24
Geografisk sted: Slagelse

Re: Aune AR5000

Indlægaf tg » 3. jan 2024, 18:43

Jeg er ogsĂĄ klar
tg

 
Indlæg: 167
Tilmeldt: 25. dec 2016, 23:20


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 11 gæster