Sennheiser HD800 -> HD800S



Sennheiser HD800 -> HD800S

Indlægaf truebuie| » 5. mar 2019, 23:07

Så efter noget tid uden mine elskede HD800, faldt jeg over et par HD800 herinde. Krellef havde et par som jeg snuppede til en ganske udmærket pris thumbs
Der skulle selvfølgelig laves lidt ved dem, men ja hvad pokker. Der var ikke originale puder, men der er et sæt på vej thumbs
Headbandet er mere eller mindre væk. Så der altså kommet et hæklet comfort wrap på dem indtil det nye ankommer.

Da jeg ikke rigtigt turde modde på mit gamle par HD800, så synes jeg da at jeg ville eksperimentere lidt med det her par. Så jeg har prøvet at lave en DIY HD800S. Eller hvad man nu vil kalde dem ruller1 Der er i hvert fald blevet lavet et SuperDupont resonator mod / French mod på dem og så er de jo blevet malet som HD800S.

Men lad os da tage turen fra en ende af. Jeg fik dyret hjem her i dag og gik straks i gang med at gøre dem klar til at blive spraymalet sort 1musik Blev egentligt lidt overrasket over hvor nemme de egentligt var at skille ad.
Billede
Billede

Har da egentligt ikke et billede hvor de er skilt helt fra hinanden. Hmm.. nĂĄ ja hvad pokker.
SĂĄ er der da et billede hvor alle delene er malet ruller1
Ice tea'en står på en af gaflerne til siderne. Der var lige en plet jeg manglede, så den fik lige en hurtig tur. Så den var stadig i gang med at tørre.
Billede

Når alt så er farvet kommer vi til den farlige del. SuperDupont moddet. Skal da være ærlig og sige at hjertet pumpede da lidt hurtigt da jeg åbnede helt ind til driveren musik10 Men det gik nu meget fint. De der doughnuts der jeg fik lavet så ud til at have et meget stort hul, i forhold til de billeder jeg havde set, men jeg gik nu ellers efter målene. 14mm udenpå og 10mm indeni. Men under alle omstændigheder, så kan jeg siger at de har givet en effekt på lyden ruller1

Billede
Billede

Så er alle modificeringer egentligt færdige og nu skal dyret da bare samles igen. Som da jeg skilte dem ad, så var det også ganske nemt at få dem samlet igen.
Billede
Billede

Lige for nu skal der ses bort fra puderne og headbandet.

Der skal nye puder på af lidt samme grund som da jeg brugte Dekoni elite velour puder. Synes at den ekstra afstand ødelægger lyden lidt for meget. Der er pt et par XL Round Sheepskins på. De var de eneste puder jeg havde som kunne passe 1musik Men de må fungere indtil jeg får mine stock pads hjem.

Den der comfort wrap er der egentligt som headband fordi det som de kom med er mere eller mindre væk. Ehm.. ja. Der er ikke meget pude/fluff i det headband længere, så der altså sådan en fætter på indtil videre.

Lidt om lyden.
Jeg er så en af de folk som synes stock HD800 lyder fantastisk. De er klare, masser af detaljer og så den der enorme soundstage. Var mere eller mindre forelsket i HD800 fra dag 1 jeg hørte dem rulle2

Med det her SuperDupont mod så er der kommet lidt mere low-end i dem. Ikke sådan overdrevet meget, men lige så man kan mærke det. Lidt alla HD600, men med noget mere detalje og punch.
Ved ikke hvor meget jeg tør snakke om lyden sådan generalt da jeg egentligt helst vil have stock puder på først. Altså de lyder skønt nu som de er, men de er ikke hvad jeg forbinder med HD800. Kort sagt:

En decent mængde bass som extender rimeligt der ned ad.
Skønne mids toner, dog ikke som mine nye HD660S'er ruller1, men de lyder nu stadig skønt med vokal centreret musik.
6.3Khz peaket er kommet en del ned kan man høre. Der er stadig rigeligt med detalje i diskanten, men man kan godt mærke at den slapper lidt mere af. Og ja soundstage er jo stadig enormt. Ikke rigtigt noget nyt der.

Det var da egentligt ikke sĂĄ kort sagt alligevel...

Men der kommer nok lige en update nĂĄr puder og headband ankommer-
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Sennheiser HD800 -> HD800S

Indlægaf Claus-DK » 5. mar 2019, 23:45

Du er en sej fyr, jeg elsker at læse om dine modifikationer.
Fortsæt endelig dit arbejde og mangler du stumper af forskellig art, så prøv mig, jeg har alt muligt liggende jeg ikke bruger mere og ikke nænner at smide ud og jeg støtter dig gerne..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Sennheiser HD800 -> HD800S

Indlægaf truebuie| » 2. apr 2019, 18:50

Så er de sidste dele kommet hjem og nu er de egentlig færdige ruller1
Nye puder, headband og et nyt kabel.

Har ikke rigtigt ville bruge dem indtil jeg havde fået dem færdiggjort. En blanding af at heabandet ikke var sådan super comfy over tid, og stock kablet var i ret så dårlig stand. Men nu er det jo i orden og for pokker hvor har jeg savnet dem rulle2
Det var måske godt jeg solgte mit første par HD800 for at kunne sætte så meget pris på dem her nu.

Lidt billeder er da ogsĂĄ blevet taget. Solen er noget kun skarp udenfor, sĂĄ billederne er ikke sĂĄdan 100% perfekte.

Billede
Billede
Billede
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Sennheiser HD800 -> HD800S

Indlægaf truebuie| » 23. apr 2022, 09:01

Tænkte jeg ville hygge mig lidt med et HD800 påske-projekt :grin:
Synes egentligt den farve kombi blev meget god - En lidt lysere grå end normalt og så en go' skrig gul (Billedet gør ikke noget godt for den gule dog ruller1 )

Billede
Billede
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Sennheiser HD800 -> HD800S

Indlægaf Kolind » 26. apr 2022, 17:30

Farver er svære på skærme osv. Men jeg syntes nu at det ser ud til at fungere. Især med matchende kabel. Men længden på kablet? Er det meningen at du så simpelthen har en slut terminering fra split til forstærker/dap alt efter hvilken du bruger?
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Sennheiser HD800 -> HD800S

Indlægaf truebuie| » 26. apr 2022, 20:47

Lige præcis.
Det er en 4pin mini XLR der sidder i enden. Har så den anden ende af kablet med diverse termineringer, altså 4pin XLR, 6.35mm, 4.4mm osv. i hvad længde jeg nu syntes passede ruller1
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Sennheiser HD800 -> HD800S

Indlægaf Kolind » 27. apr 2022, 20:51

truebuie| skrev:Lige præcis.
Det er en 4pin mini XLR der sidder i enden. Har så den anden ende af kablet med diverse termineringer, altså 4pin XLR, 6.35mm, 4.4mm osv. i hvad længde jeg nu syntes passede ruller1


Det lyder umiddelbart som en strålende løsning jo. I hvert fald hvis man har gavn af forskellige længder og termineringer til samme sæt bøffer. Min bekymring kunne nok være den ekstra vægt der hvor den kan være lidt irriterende, hvis man har to stik ekstra hængende til at dingle i splittet.

Jeg har Dekoni elite puder på mine HD800. Jeg kan ikke helt beslutte mig med selv om de gør det godt anderledes eller dårligt anderledes dog. Komforten med dekoni er fin dog.
Jeg har ikke forsøgt mig med mods endnu til gengæld, omend mange virker begejstrede. Det jeg dog bider mærke i er at de samme folk ikke som udgangspunkt bryder sig så meget om dem stock. Og jeg kan jo faktisk godt lide dem som stock også. Det må få et forsøg en dag tror jeg.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Sennheiser HD800 -> HD800S

Indlægaf truebuie| » 27. apr 2022, 21:45

Er selv fan af stock HD800, sĂĄ vi er i samme bĂĄd her.
SDR moddet er noget du måske burde kigge på. Det kan "nemt" sættes i og fjernes, hvis det er. Kræver dog bare at du tør åbne bøffen lidt.

Angående kablet, så ved jeg ikke om jeg bare har vænnet mig til den ekstra vægt, men synes i hvert fald ikke, at jeg lægger mærke til de ekstra par stik.
I min optik, sĂĄ passer det mit brugbehov meget godt thumbs
Og sĂĄ slipper jeg ogsĂĄ for at have et hav af kabler liggende - Er lidt nemmere at have hovedtelefon enden liggende end 'fulde' kabler.
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Sennheiser HD800 -> HD800S

Indlægaf Kolind » 3. maj 2022, 09:52

Hvad lavede du dit superdupont mod med for øvrigt? Både ift. huller og materialer (som er tilgængelige herhjemme) Jeg syntes også at udseendet umiddelbart ser noget anderledes ud end andre jeg har set (for længe siden).
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Sennheiser HD800 -> HD800S

Indlægaf truebuie| » 3. maj 2022, 10:40

Lavede det med EVA skum, filtpuder og sĂĄ 'plastikken/papiret' der fulgte med filtpuderne.
Er ganske enig i at, nærmest alle SDR mods jeg har set, så virker hullet en del mindre. Må ærligt erkende at jeg ikke kan huske hvor jeg fandt mine mål fra, altså 14mm udenpå & 10mm indeni - Kan dog sige, at det bestemt stadig gør en forskel. Om den er god eller ej, er vel op til en selv rulle6 Det giver en smy mere low-end og 6.3Khz peaket ryger lidt ned.

Filtpuderne skulle være nemme at finde herhjemme, dog så er EVA skum vist lidt noget andet. Købte selv fra Amazon dengang. Fik nok 30 plader til omkring 150kr.
Fandt et par udstikkere i Harald Nyborg, så det skulle også være lige til.

Kan huske at jeg så videoen her inden jeg gik i gang, så den kan nok hjælpe lidt hvis det er.
https://www.youtube.com/watch?v=GZi-JB6_kiI&ab_channel=DeezCanz
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Sennheiser HD800 -> HD800S

Indlægaf Kolind » 3. maj 2022, 23:29

Det må få et forsøg :) udstikkere bestilt. Så må det ske snarligt endda.
Ift. størrelsen kan jeg se at anbefalingen går på at lave indre diameter på filten 10mm men skummet kun 6mm. Så det må nok være derfor at din ser en anelse anderledes ud. Jeg tvivler dog på at det gør en verden til forskel om skummet har 4mm mindre hul. Formentligt mest til at gøre det lettere at få dem trukket ud igen til kanten hvis man får dem mast for langt ind.
Jeg forstår ikke helt logikken bag at have papir inderst imod driveren dog. Jeg havde en forventning om at det handlede om dæmpning af lydbølgerne igennem hullet. At dække det helt til lyder drastisk. Men det må få et forsøg :)
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Sennheiser HD800 -> HD800S

Indlægaf Kolind » 16. maj 2022, 17:12

Så fik jeg simpelthen lavet mig Superdupont mod på mine HD800. Det er ikke for at forskellen er enorm. Men jeg bilder mig ind (formentligt godt hjulpet på vej af min antagelse af forskellen ud fra læsning omkring det) at der er en smule fastere bund og lidt mindre skarphed i toppen. Formentligt lidt af det 6K peak mange omtaler. Det må få lidt tid og overvejelse om det får lov at blive. Umiddelbart er det ikke for at jeg tænker at de lyder rædsomt nu i hvert fald. Så det er nok bare sådan de er her nu hvis jeg kender mig selv ret. rulle4
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Sennheiser HD800 -> HD800S

Indlægaf truebuie| » 16. maj 2022, 18:37

Personligt er jeg lidt 50/50 om det er en bonus eller ej - Er trods alt ret glad for den originale HD800, nĂĄr det kommer til stykket.
Er nok også lidt misvisende når jeg siger det gir' lidt ekstra bund... Det er snare at toppen der dæmpes, så de virker lidt varmere.

Billede
Billede
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Sennheiser HD800 -> HD800S

Indlægaf CHIbsen » 31. aug 2022, 16:48

Er der nogen der erfaringer med Dekoni puder til HD800?

(ved ikke lige om det er den rigtige tråd, men Kolind berører da emnet ganske perifert ovenfor, så det var den det blev).
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Sennheiser HD800 -> HD800S

Indlægaf truebuie| » 31. aug 2022, 16:55

Kørte selv med et par Dekoni Elite velour på mine HD800 (Uden SDR mod) i sin tid.
Personligt synes jeg ikke at de gjorde noget godt for lyden.

Det er noget tid siden jeg har brugt dem, men kan huske at lyden blev lidt for diffus og vokaler var meget langt væk.
Synes selv at stock puder er bedre, men nu har jeg jo heller ikke prøvet andre slags fra Dekoni.
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Sennheiser HD800 -> HD800S

Indlægaf mage » 1. sep 2022, 05:59

CHIbsen skrev:Er der nogen der erfaringer med Dekoni puder til HD800?

(ved ikke lige om det er den rigtige tråd, men Kolind berører da emnet ganske perifert ovenfor, så det var den det blev).
Jeg regner med at medbringe mit sæt 800 med Dekoni puder til meet’et på søndag….

Mage


Bundgas, bundgas, bundgas!!!
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Ă…rre

Re: Sennheiser HD800 -> HD800S

Indlægaf Ole » 2. sep 2022, 06:49

truebuie| skrev:Kørte selv med et par Dekoni Elite velour på mine HD800 (Uden SDR mod) i sin tid.
Personligt synes jeg ikke at de gjorde noget godt for lyden.

Det er noget tid siden jeg har brugt dem, men kan huske at lyden blev lidt for diffus og vokaler var meget langt væk.
Synes selv at stock puder er bedre, men nu har jeg jo heller ikke prøvet andre slags fra Dekoni.


På et par 800s her dog, leather med perforeret henholdsvis uden perforeret, men +1 på ikke at kunne lide hvad det gjorde ved lyden. Længe siden men kan klart genkende også at synes lyden blev diffus.
Ole

Brugeravatar
 
Indlæg: 479
Tilmeldt: 6. feb 2012, 19:50
Geografisk sted: Kolding

Re: Sennheiser HD800 -> HD800S

Indlægaf CHIbsen » 3. sep 2022, 10:05

Tak for meldingerne. Interessant. Og glæder mig til at prøve at lytte til dit sæt mage.

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Sennheiser HD800 -> HD800S

Indlægaf mage » 3. sep 2022, 15:44

Jeg har dog ikke mit stock kabel mere……

Mage


Bundgas, bundgas, bundgas!!!
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Ă…rre


Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster