Halvdød forstærker!



Halvdød forstærker!

Indlægaf Mataugust » 10. mar 2014, 19:28

Jeg har fĂĄet fingre i en Akai AA-1030, men der et lille problem.
Allerede da jeg afprøvede den på højtalere manglede den kræfter, vi var nødt til at skrue helt op for at få et hørbart niveau.
Det samme gør sig gældende når jeg kommer hjem og sætter hovedtelefoner på, der skal skrues helt op. Der er lidt forvrængning i bassen, men ellers er lyden ikke høj, men ok.
Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt og om det kan betale sig at lave den?
Billede
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2753
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Halvdød forstærker!

Indlægaf Coach-Z » 10. mar 2014, 22:12

vintage hifi. dk

Der sidder nogle nørder derinde der kender til gamle forstærkere som ingen andre.

Sendt fra min GT-N7100 med Tapatalk
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

Re: Halvdød forstærker!

Indlægaf Mataugust » 10. mar 2014, 22:31

Coach-Z skrev:vintage hifi. dk

Der sidder nogle nørder derinde der kender til gamle forstærkere som ingen andre.

Sendt fra min GT-N7100 med Tapatalk

Det tænkte jeg også. Fik også lige genoplivet min profil der..
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2753
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Halvdød forstærker!

Indlægaf toppe » 10. mar 2014, 23:21

Et par dumme spørgsmål:

Har du prøvet forskellige indgange?
Er du sikker pĂĄ at tape monitor stĂĄr rigtigt?

Ellers er det første skridt nok en grundig rensning af knapper og potmetre. Evt kan du starte med at motionere knapper og potmetre godt og grundigt - det kan sagtens tænkes at du ville kunne få mere liv i den bare ved det. Næste skridt vil nok være udskiftning af elektrolyt-kapacitorer, men det er en lidt mere alvorlig sag...
Jeg har selv fået liv i en gammel reciever, der kun spillede i én kanal, ved at sprøjte kontaktrens ind i alle knapper og potmetre og derefter motionere dem meget grundigt, men skal det gøres ordentligt skal der først renses med kontaktrens og/eller lugtfri petroleum, derefter skal der blæses rent med trykluft og evt sluttes af med en lille smule wd40. Du kan finde vejledninger på vintagehifi og andre steder. Jeg mener Librarian har linket til en god tråd inde på vintagehifi i hans tråd om en Marantz forstærker.
På Sjælland bliver analogbo.dk anbefalet som the-goto-man - han er efter sigende ret god og har fornuftige priser. Jeg mener han skriver på sin hjemmeside at han kan give et fornuftigt bud på hvad det vil koste,men jeg har (endnu) ikke brugt ham.

Fin reciever i øvrigt rulle2
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro


Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron