Codename B/O/N/D - Et byggeprojekt



Re: Codename B/O/N/D - Et byggeprojekt

Indlægaf Buyer no 1 » 29. okt 2012, 18:36

Sorensiim skrev:
mcfrede skrev:OK, nu fik jeg tid at lave jer lidt flere spionfotos fra værkstedet...
Er det for trættende med alle de billeder og små-opdateringer eller skal jeg bare klø på? :?:

Jeg løber ud og laver popcorn hver gang jeg ser du har postet her :mrgreen:


+1

Og efter at have set (og rørt ved :oops: ) et par af dine projekter live på meetet, bliver det kun endnu mere imponerende, hvad du går og laver når du "lige er i værkstedet" :-)
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Codename B/O/N/D - Et byggeprojekt

Indlægaf Sorensiim » 29. okt 2012, 18:41

Buyer no 1 skrev:+1

Og efter at have set (og rørt ved :oops: ) et par af dine projekter live på meetet, bliver det kun endnu mere imponerende, hvad du går og laver når du "lige er i værkstedet" :-)


McFrede er lige i værkstedet på samme måde som René Redzepi lige er i køkkenet.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Codename B/O/N/D - Et byggeprojekt

Indlægaf Buyer no 1 » 29. okt 2012, 18:55

Fint navn til en kok :lol:
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Sv: Codename B/O/N/D - Et byggeprojekt

Indlægaf mcfrede » 29. okt 2012, 19:34

Så fik jeg da lige lyst det største problem der var tilbage, nemlig at få vækket lortet når lågerne åbner. Jeg havde gang i både tandhjul og trisser, men løsningen var skræmmende enkel. Hvis jeg kan finde ud af let at uploade en video fra telefonen kan jeg dele succesen med jer i aften!

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: Codename B/O/N/D - Et byggeprojekt

Indlægaf Sorensiim » 31. okt 2012, 14:50

Sidder I ned? Nexus 7 får jo Android 4.2...

http://www.android.com/whatsnew/

Share what’s on your phone on the big screen.

Android 4.2 allows devices to enable wireless display. You can share movies, YouTube videos, and anything that’s on your screen on an HDTV. Just connect a wireless display adapter to any HDMI-enabled TV to mirror what’s on your screen quickly and easily.


Der kommer support for Miracast... Så nu er McFrede kun lige en Miracast -> HDMI adapter fra at lade B/O/N/D styre tv'et også. Orv, tænk hvis man lige brugte app'en cifs manager til at mounte shares fra NAS'en og så installerede XBMC for Android på den Nexus 7.

Billede
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Codename B/O/N/D - Et byggeprojekt

Indlægaf mcfrede » 3. nov 2012, 22:37

Dét skal da vist lige undersøges nærmere dét dér, men det går ikke så hurtigt i øjeblikket... Jeg har hjulpet en god ven med at finde dele til en ny computer, fik delene hjem i tirsdags og samlede den. Blæsere starter op og fint lys i dioderne, bare intet billede. Nu har jeg så forsøgt at finde fejlen hele ugen, så det er kun blevet til et par timer i værkstedet. :-(
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: Codename B/O/N/D - Et byggeprojekt

Indlægaf Sorensiim » 4. nov 2012, 08:33

mcfrede skrev:Dét skal da vist lige undersøges nærmere dét dér, men det går ikke så hurtigt i øjeblikket... Jeg har hjulpet en god ven med at finde dele til en ny computer, fik delene hjem i tirsdags og samlede den. Blæsere starter op og fint lys i dioderne, bare intet billede. Nu har jeg så forsøgt at finde fejlen hele ugen, så det er kun blevet til et par timer i værkstedet. :-(


Får tingene strøm nok? Kommer den med nogen hyletoner under opstart?
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Codename B/O/N/D - Et byggeprojekt

Indlægaf mcfrede » 4. nov 2012, 20:59

Problemet fundet, det er grafikkortet den er gal med! Nyt bestilt og jeg fik tid i værkstedet... Jeg prøver lige at flikke en opdatering sammen senere...
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: Codename B/O/N/D - Et byggeprojekt

Indlægaf mcfrede » 4. nov 2012, 21:36

OK, status er nu...
Billede
Transformeren fyldte for meget så jeg skrællede huset...

Billede
Ledningerne blev loddet af...

Billede
...og så blev der pludselig plads i hjørnet. Det passer så ikke helt, for "microcomputeren" tager noget af den plads, så jeg flytter den nok til den anden side, dér er nemlig plads. :-)

Billede
På billedet ovenover kan i se et lille print over transformeren, det forbinder til bevægelsessensorerne i højre side samt en infra-rød sensor. Jeg tænkte at den infrarøde sensor nok er til fjernbetjening af enheden, men dørene vil ikke virke uden. Måske arbejder den i tandem med de andre, så det er kun når der er bevægelse og infrarød stråling dørene åbner? :?

Billede
Denne her har vi været inde på før, printet til højre er dét der styrer frontknapper og displays på den originale enhed og dørene virker ikke uden. Jeg forsøgte i dag om jeg kunne snyde "microcomputeren" så jeg kunne skrotte printet, men dén gik heller ikke...

Billede
...så i mangel af bedre har jeg nu fastgjort det til forforstærker-delen i en lille sandwich. Det har givet en del byggeplads. musik15

Billede
Endelig har jeg fået lavet en bagplade i stål til montage af DAC og hovedtelefonforstærker.

Billede
Her ses et billede af første prøvemontage der er stadig plads til overs.

På tirsdag skulle min kollega gerne være tilbage med GrubDAC og SkeletonDAC og jeg skal så lige beslutte hvilken af de to der skal bruges til dette projekt...
Jeg venter stadig på USB-hub og 5V strømforsyning, men vi når det nok inden jul! :grin:
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: Codename B/O/N/D - Et byggeprojekt

Indlægaf kvik » 4. nov 2012, 22:12

Fascinerende projekt, er spændt på at se det færdige resultat.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Codename B/O/N/D - Et byggeprojekt

Indlægaf mcfrede » 5. nov 2012, 00:31

Ja tak, jeg er selv meget spændt på at se resultatet... :-)

Jeg er begyndt at tænke på hvad der skal være af ind- og udgange...

Udgange:
RCA ud direkte fra DAC
6,3mm jack-stik fra hovedtelefonforstærker

Indgang:
6,3mm jack-stik (jeg ved det er lidt uortodokst, men nu har jeg alligevel en stabel liggende af den type der vil tillade mig at lade DAC'en sende lyd igennem og så snart jeg sætter 6,3-stikket i vil den bryde output fra DAC og i stedet samle signalet op fra stikket).

SÃ¥ er der vel ikke behov for andet?
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: Codename B/O/N/D - Et byggeprojekt

Indlægaf Kolind » 5. nov 2012, 00:36

ohh - Det bliver freakin cool det dér
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Codename B/O/N/D - Et byggeprojekt

Indlægaf mcfrede » 6. nov 2012, 23:58

I ved det er den tid på dagen... STATUS!!! 2musik

Billede
Der er begyndt at dukke ting op i posten, her er det min 7-ports USB-hub. I ægte kina-kvalitet kan i måske ane at kabinettet er gået fra i en samling, men det skal heller ikke bruges så det går nok... Nu kan jeg begynde at overveje hvor USB-indgange skal være og hvor strømforsyningen skal gemmes i kabinettet.

Billede
Min kollega er tilbage fra USA medbringende GrubDAC, SkeletonDAC og et værktøj til justering af trimpots! musik15

Billede
Jeg har fået lavet mig en gedigen LODDESTATION. En fin kasse fra Harald-Nyborg der fint kan huse min loddestation, multimeter, loddetin og værktøj, så alt nemt kan flyttes rundt. Det er en fordel når jeg drister mig til at lodde på spisebordet at det hele hurtigt kan pakkes væk igen.

Billede
...og endelig frugten af dagens arbejde... Jeg fik loddet SkeletonDAC færdig, det ender nok med at blive den der ryger i dokken! Jeg må hellere advare, dette kit, omend simpelt, er ikke for begyndere udi lodning. De små ben på DAC-chippen kan være afsindig svære at have med at gøre.
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: Codename B/O/N/D - Et byggeprojekt

Indlægaf Ostebaronen » 7. nov 2012, 00:56

Jeg fandt en YouTube video engang hvor der blev forklaret hvordan man lodder Surface Mount komponenter. Man skal bare have en masse flux og lidt teknik :)

https://www.youtube.com/watch?v=5uiroWBkdFY
https://www.youtube.com/watch?v=3NN7UGWYmBY
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Codename B/O/N/D - Et byggeprojekt

Indlægaf mcfrede » 13. nov 2012, 00:18

Kun en mindre opdatering her til aften...

Billede
Jeg fik en smule tid i værkstedet i weekenden og nåede at få bygget "Tower of Power", en metalplade med strømforsyningen til hovedtelefonforstærkeren og strømforsyningen til USB HUB samt ladestrøm til tabletten.

Billede
Her monteret i kabinettet, der er kun lige plads, men plads er der. Jeg håber stål-pladen vil skærme for støj fra strømforsyningerne.

Billede
Her er de tre USB HUBs jeg ligger inde med, den nederste er den billige kina-model, men loddejobbet er af så ringe kvalitet at jeg ikke tror jeg tør sætte den i, Det bliver nok den øverst i højre hjørne, den ved jeg nemlig virker med Nexus 7.

Billede
Hmm, og så fik jeg loddet GrubDAC færdig her til aften, nu spiller begge DACs, de har samme størrelse print, så der kan skiftes efter behag...

Jeg har arbejdet på et sindrigt system til at få fronten til at sidde fast og har nu en løsning der virker. Jeg skal nu i gang med den sidste del af indbygningen, nemlig DAC og USB HUB og så skal hovedtelefonforstærkeren have trukket tilslutninger væk fra printet og den interne kabling skal på plads, og så er den vist ved at være der... musik15
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: Codename B/O/N/D - Et byggeprojekt

Indlægaf mcfrede » 14. nov 2012, 22:16

Fik lidt mere tid i værkstedet i dag, troede selv jeg havde styr på det hele...

Billede
...så jeg borede huller til ind- og udgange.
Øverst til venstre: Hovedtelefonforstærker.
Øverst til højre: DAC
Nederst fra venstre: Hovedtelefonudgang, "gain-switch", "line in" (gennem hovedtelefon-stik) og sidst udgange direkte fra DAC.

Billede
De blev forsøgsvis monteret på pladen og det så stadig fint ud.

Billede
Her er så problemet, udgangen direkte fra DACen er placeret lige over strømstikket. En ting er den støj det kan give, en anden er at jeg slet ikke er sikker på at jeg vil kunne få stikkene i når der skal være strøm på også... :-(

Billede
På den anden side er der stadig masser af plads at bygge i til gengæld.

Slut for i aften! 1musik
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Sv: Codename B/O/N/D - Et byggeprojekt

Indlægaf Sorensiim » 14. nov 2012, 23:51

Vi har samme skydelære! :-D


...godt arbejde i øvrigt.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Sv: Codename B/O/N/D - Et byggeprojekt

Indlægaf Ostebaronen » 14. nov 2012, 23:53

Sorensiim skrev:Vi har samme skydelære! :-D


Nej du har et magen til :D
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Codename B/O/N/D - Et byggeprojekt

Indlægaf mcfrede » 18. nov 2012, 21:38

Jeg har givet bageste del af kabinettet en gang "cockpit-rens" fra Biltema, nu er jeg i gang med montagedelen nemlig...
De sorte frontplader i blankt plast, er der nogen der ved hvordan man kan pudse/polere dem op uden at ødelægge finishen?
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: Codename B/O/N/D - Et byggeprojekt

Indlægaf Alpha » 18. nov 2012, 21:54

Slipol og en poleremaskine. prøv et stykke plast der ikke er synligt først :-) .
Alpha

 
Indlæg: 541
Tilmeldt: 16. apr 2011, 13:50
Geografisk sted: midtjylland

ForegåendeNæste

Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 16 gæster