Codename B/O/N/D - Et byggeprojekt



Re: Codename B/O/N/D - Et byggeprojekt

Indlægaf mcfrede » 8. dec 2012, 21:36

Seneste opdatering...
hardwaren-delen har jeg styr på, softwaren lader til at arbejde imod mig... :-(
Det er ikke lykkedes mig at finde en ROM der understøtter plug&play USB DAC, endsige understøtter opladning mens Nexus7 kører USB OTG master.
Indtil der kommer en løsning på det tror jeg jeg kapitulerer og lader et hovedtelefon-stik gå i Nexus7 når jeg sætter den i dokken...

Projektet har dog fået en lille afstikker... Jeg har fået anskaffet mig et sæt B&O Form1 hovedtelefoner med et defekt stik til 200 kroner (er det godkendt eller har jeg købt for dyrt?). Skumgummiet er selvfølgelig også smuldret bort, men jeg har fået den infame ide at sætte kopperne fra mine Sennheiser PX100 (jeg husker jeg elsker deres lyd) i kopperne på Form1 og så lade denne kreation akkompagnere hovedprojektet. Jeg håber det her ender godt... 8musik

Alternativt har jeg også Superlux HD681 og HD660 (mener jeg) liggende, dem blev jeg aldrig gode venner med, ellers måske Takstar 2050. Måske én af disse kunne slagtes for drivere som så kunne sættes i Form1.
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: Codename B/O/N/D - Et byggeprojekt

Indlægaf toppe » 8. dec 2012, 22:05

200 kr for et stykke dansk design er vel ikke helt i skoven. Dog er det ærgerligt at du er nødt til at sætte andre kopper på - det vil jo ødelægge det firkantede 80'er design..?
Jeg elsker også px100, men jeg synes nu ikke ligefrem at det er en hovedtelefon der vinder synderligt ved at blive spændt til en god dac/amp. Jeg har også et par, som jeg bruger dagligt med min telefon. Jeg foretrækker dem fremfor mine portapro da de dels har bedre aerodynamik (de larmer ikke så meget som portapro når jeg cykler) og de lyder mere 'naturlige'. Men som sagt synes jeg ikke de vinder synderligt ved at sætte dem til en dac/amp sammenlignet med at bruge dem med en mere ydmyg afspiller...
Jeg synes du skal overveje situationen og sælge mig dine px100, da mine er ved at være godt hærgede :twisted: ruller1
Ellers er der jo også storebror:
http://www.dba.dk/bo-bang-olufsen-u-70/id-87189473/
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Codename B/O/N/D - Et byggeprojekt

Indlægaf Sorensiim » 14. dec 2012, 15:47

Så er der fornyet håb for USB audio 1musik
https://play.google.com/store/apps/deta ... RlcnBybyJd
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Codename B/O/N/D - Et byggeprojekt

Indlægaf onetowatch » 6. mar 2013, 15:39

Blev den nogensinde færdig?
Forhindringer er det du ser, hvis du fjerner øjnene fra målet.
onetowatch

Brugeravatar
 
Indlæg: 467
Tilmeldt: 13. dec 2011, 21:56
Geografisk sted: Odense S, Fyn

Re: Codename B/O/N/D - Et byggeprojekt

Indlægaf Sorensiim » 6. mar 2013, 15:57

Jeg kører nu denne rom på min Nexus 7 i bilen: http://mehrvarz.github.com/nexus-7-usbrom/

Plug & play usb audio OG usb otg mens den lader op 8-)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Codename B/O/N/D - Et byggeprojekt

Indlægaf mcfrede » 6. mar 2013, 22:22

Hej venner,

Der er ikke sket meget, jeg har haft lidt rigeligt om ørerne her denne vinter som krævede min opmærksomhed...
Jeg håber dog snart at få taget mig sammen og komme i værkstedet igen, hvis Søren's ROM er så genial som han skriver er alle problemer løst. Jeg blev så allerhelvedes frustreret (undskyld mit sprog) da jeg havde fundet løsninger på alt mekanisk, men ikke kunne få den lækre brugeroplevelse da ingen stabil ROM havde PnP USB audio, USB OTG OG opladning.

Jeg skal nok holde jer opdateret og hvis jeg virkelig giver den en skalle kan den MÅSKE nå med til meet i Jylland.
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: Codename B/O/N/D - Et byggeprojekt

Indlægaf Sorensiim » 7. mar 2013, 11:11

mcfrede skrev:Hej venner,

Der er ikke sket meget, jeg har haft lidt rigeligt om ørerne her denne vinter som krævede min opmærksomhed...
Jeg håber dog snart at få taget mig sammen og komme i værkstedet igen, hvis Søren's ROM er så genial som han skriver er alle problemer løst. Jeg blev så allerhelvedes frustreret (undskyld mit sprog) da jeg havde fundet løsninger på alt mekanisk, men ikke kunne få den lækre brugeroplevelse da ingen stabil ROM havde PnP USB audio, USB OTG OG opladning.

Jeg skal nok holde jer opdateret og hvis jeg virkelig giver den en skalle kan den MÅSKE nå med til meet i Jylland.

Du får også brug for et USB OTG y-kabel som dette: http://www.ebay.co.uk/itm/Micro-USB-Hos ... 5755335%26
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Codename B/O/N/D - Et byggeprojekt

Indlægaf mcfrede » 7. mar 2013, 21:16

Jeg har selv loddet tilsvarende sammen, sagen er at der ikke er plads til et rigtigt stik og jeg tror også det har været nemmere at få monteret stikket uden det støbte hus.
...man burde vove sig ud i værkstedet igen og få taget nogle billeder... og bygge videre...
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: Codename B/O/N/D - Et byggeprojekt

Indlægaf zzzzleepy » 30. jun 2013, 00:32

Ja gør det endelig :)
ka se det er ved at være lidt siden men tror da vi er mange der gerne vil se lidt flere billeder thumbs
Hvad finansministeren ikke ved har hun ikke ondt af!
zzzzleepy

Brugeravatar
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: 6. mar 2012, 23:08

Re: Codename B/O/N/D - Et byggeprojekt

Indlægaf mcfrede » 21. okt 2013, 19:57

Oops, det blev forår og værkstedet blev revet ned. Projektet ligger i en kasse, men jeg har hele tiden vist NØJAGTIG rulle4 hvordan jeg ville løse des sidste mekaniske problemer, og måske fordi der ikke er megen udfordring tilbage har jeg prioriteret projektet ned. Jeg håber snart at have værkstedet oppe at køre igen og så må jeg davist lige prøve at tage mig sammen og gøre dette her færdigt...
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: Codename B/O/N/D - Et byggeprojekt

Indlægaf davidsh » 21. okt 2013, 22:21

MÃ¥ jeg godt puste ud nu?
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ã…rhus, Danmark

Re: Codename B/O/N/D - Et byggeprojekt

Indlægaf mcfrede » 21. okt 2013, 22:32

Jaeh, har du holdt vejret i spænding (for så er jeg da ked af at have skrinlagt projektet, du må jo være helt blå i hovedet efterhånden) :oops:
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: Codename B/O/N/D - Et byggeprojekt

Indlægaf davidsh » 21. okt 2013, 22:37

Det er helt okay, man vandrer jo i fristelser som hoved-fier :lol:
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ã…rhus, Danmark

Re: Codename B/O/N/D - Et byggeprojekt

Indlægaf mcfrede » 13. jan 2014, 22:04

Project B/O/N/D er lagt i graven, jeg beklager til Jer der fulgte med i projektet at I ikke får set det i en færdig udgave... :-(

Jeg skal gerne give et par grunde herunder:
Alle mekaniske problemer var løst, sensorer og låge-træk fungerede og micro-usb fungerede fint når jeg satte min Nexus 7 i "dock".
Jeg kunne få den til at tænde skærmen når lågerne gled op, så det var heller ikke problemet.
Balladen var at det ikke lykkedes mig at finde plug'n play software, jeg kunne såmænd godt få lyden ud igennem DAC'en og ind i hovedtelefonforstærkeren, men det krævede en genstart af min Nexus 7 hver gang (for at initiere DACen) og den slags bøvl er lige det der gør at man ikke får brugt det endelige resultat.
Jeg var heller ikke stolt af måden jeg har stablet de gamle print ovenpå hinanden for at beholde sensor-funktionaliteten og gøre plads til hovedtelefonforstærkeren. Det virkede ikke gennemført nok.

Hvad sker der så nu tænker i måske... Jo som en anden fugl føniks genopstår projektet nok så snart mit værksted er brugbart igen, men denne gang gør jeg det ordentligt...
Jeg håber at kunne få en Arduino til at styre motorer og sensorer og så lade en Raspberry Pi tage sig af musikken. På denne måde undgår jeg lappeløsningen i at skulle genbruge den eksisterende elektronik for styring af døre og jeg får et system med et meget lavt strømforbrug jeg kan styre fra min tablet, telefon eller computer og som ikke skal genstartes hvis den skal bruges.
Jeg har allerede et par ideer, og jeg skal selvfølgelig nok vende tilbage når vi når dertil, men først skal værkstedet fixes og så skal motorstyringer og sensorer på anlægget hackes inden det glade bygge-vanvid for alvor kommer i gang igen.

Jeg håber at have jer med på sidelinien igen til foråret når det nye projekt søsættes og forhåbentlig når i mål denne gang! :|
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Foregående

Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster

cron