Diy tonekontrol/basboost



Diy tonekontrol/basboost

Indlægaf vaskebjørnen » 3. jan 2012, 15:51

Første forsøgs opstilling til aktiv tonekontrol, meningen med den er et aktiv bas boost, til forsøg med den o2 amp jeg er kommet til at købe, så jeg har lidt mulighed for at trimme frekvenskurven lidt. der er i samme omgang en skeletonDAC på vej hjem også til opstillingen. Så her skulle gerne løbende komme billeder efterhånden som det hele kommer hjem og bliver samlet.

Det hele skulle gerne ende med en o2 med DAC inde på skrivebordet som jeg kan lytte til mens jeg arbejder, om basboost/tonekontrol kommer med er ikke endegyldigt besluttet det må komme an på en prøve lytning senere.

Opstillingen kører i øjeblikket kun en kanal, for at prøve om det fungerede, og det gjorde det så. Senere vil den anden kanal følge, bruger i denne omgang bare nogle mini jack til mini jack kabler for at skyde den ind i kæden..

More to come..

Testopstillingen
uploadfromtaptalk1325598546737.jpg
uploadfromtaptalk1325598546737.jpg (186.89 KiB) Vist 4666 gange


Edit-- rettet inlæg til mere beskrivende 3/1 --Edit
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Diy tonekontrol/basboost

Indlægaf Claus-DK » 4. jan 2012, 01:02

Spændende projekt du har gang i der, glæder mig til at læse og lære mere..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Diy tonekontrol/basboost

Indlægaf vaskebjørnen » 4. jan 2012, 10:24

Det er mig lidt difust hvilken del af frekvensbåndet den løfter i bunden, jeg er ikke et sekund i tvivl om der sker noget da mine bøffer vibrerede fint på hovedet under første prøve lytning.. da jeg ikke har lagt stel på potentiometre og stik fælles endnu er jeg også udsat for brum hvis jeg får rørt ved potmeter.. men ellers lyder det lovende, diskanten skal jeg nok kigge lidt mere på hvis denne skal bruges,ellers skal den måake ændres til mellemtone istedet.

Men her i nær fremtid ryger der lige lidt måleudstyr på den så jeg kan se hvilket del af frekvensbåndet den kan løfte/sænke..
EDIT** Der bliver i uge 2 målt hvor på frekvensbåndet bas kontrollen løfter/sænker samt hvor mange dB **EDIT


o2 amp er lidt forsinket pga restordre varer hos mouser, men krydser fingre for det snart går i orden så jeg kan samle sådan en fætter..

Har her til morgen fået mail om skeletonDAC sættet er smidt i en US postkasse i dag, håber ikke der skal gå flere uger med at få det hjem..

Mon Emnet skulle rettes til vaskebjørnes DIY tråd ruller1
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Sv: Diy tonekontrol/basboost

Indlægaf vaskebjørnen » 4. jan 2012, 16:13

Lige et opdateret billede
Billede
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Diy tonekontrol/basboost

Indlægaf vaskebjørnen » 9. jan 2012, 22:38

Så kom skeletonDAC kittet ind af døren :grin:
Billede
Billede
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Diy tonekontrol/basboost

Indlægaf vaskebjørnen » 15. jan 2012, 17:36

Der bliver langt an til at skeletonDAC bliver "muret" sammen i løbet af ugen, skal lige finde den lille loddespids til kolben :)
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Diy tonekontrol/basboost

Indlægaf vaskebjørnen » 19. feb 2012, 23:07

Det hele er ikke helt skrinlagt..

Min o2 er Lææææææænge undervejs, håber dog den snart dukker op..
Skeleton har jeg fået loddet lidt på men ikke færdig endnu. det smd driller mig sku lidt..

Mangler stadig og lave en kanal på min tonekontrol.. der har været for lidt tid på jobbet det sidste stykke tid til at sætte mig og kigge lidt på det :-)

Men men men... nu går jeg lidt og venter på den ODAC den kunne jo passende være en fin makker til o2, og der skulle osse gerne komme en FiiO e17 i stalden. så skeletonDAC kan da blive i skuffen så længe den vil :) den var jo bare forsøgs dyr..

Arbejder osse lidt henimod at bruge o2 som stationær og istedet for at køre med AC spændings forsyning.. så lave en extern DC forsyning i ordenlig kvalitet og montere et stik bag i kabinet istedet for at montere de batteriklemmer på printet.. og så lave det hele lidt fixt.
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Diy tonekontrol/basboost

Indlægaf mcfrede » 19. feb 2012, 23:18

Der er sikkert en masse alternativer, men Sigma11 kunne være et bud på en ekstern strømforsyning (men så ender strømforsyningen nok med at koste mere end O2'en).
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: Diy tonekontrol/basboost

Indlægaf vaskebjørnen » 20. feb 2012, 14:07

Ja det er klart en mulighed, men tror o2 bliver bare et budget projekt, men jeg kan da godt ofre lidt mere en bare en 50kr strømforsyning.. jeg har da et par fine små ringkerner der er skabt til formålet. så mangler der at blive lavet en dc kredsløb der er stabilt..

Claus har bragt mit syn i retningen af en spændende forstærker chiarra og der kunne det ske en sigma11 ville være et godt bud.
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Diy tonekontrol/basboost

Indlægaf vaskebjørnen » 18. mar 2012, 20:12

Det her er mere eller mindre skrinlagt til andre tider, der er dukket nogle sjove ting som trækker mere end at lave noget lyd korrektion. Men der skal nok komme mere om dette i en ny tråd..

Hvis der er nogen der har behov får denne bas boost/ tonekontrol vil jeg da gerne hive den frem fra gemmerne igen..
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved


Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster