Beyerdynamic T1 - balancering



Re: Beyerdynamic T1 - balancering

Indlægaf kvik » 14. nov 2022, 22:24

Lidt mærkeligt at pin-out i kopperne åbenbart varierer, men går med den røde som +. Er ikke sikker på jeg får det gjort i aften, måske fortsætter jeg først i morgen.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Beyerdynamic T1 - balancering

Indlægaf truebuie| » 14. nov 2022, 22:58

Jep, tænkte jeg også umiddelbart.
Prøvede faktisk lige hurtigt at bytte rundt på ledningerne... bare for at se.

Jeg holder ved mine forrige melding. Højre kop var helt klart ud af fase da jeg skiftede rundt på farverne.

Kiggede også lige hurtigt rundt på google, og ligner egentligt at der er en del farver der bruges i den T1 der ruller1
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Beyerdynamic T1 - balancering

Indlægaf kvik » 15. nov 2022, 10:24

Han-stikket blev monteret sent i går, i dag venter hun-stikket, først derefter ved jeg om 'patienten' overlevede. Har ikke ordentligt gribeværktøj, så det tog en evighed, og kønt er det heller ikke. Neutrik-stikkene er heldigvis enkle at gå til, det hjalp lidt. Der var god plads til skærmen, så den blev også tilkoblet.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Beyerdynamic T1 - balancering

Indlægaf kvik » 15. nov 2022, 23:16

Der er lyd, så patienten klarede skærene, nu venter vi bare på det sorte spejl.

T1 xlr.JPG
T1 xlr.JPG (619.98 KiB) Vist 1239 gange
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Beyerdynamic T1 - balancering

Indlægaf kvik » 16. nov 2022, 00:12

Hvad med skærmen?

Jeg koblede den egentlig mest til, fordi det var nogenlunde let. Jeg spurgte Wieslaw, han anvender i begge ender kun positiv og negativ, ingen skærm. truebuie| anvender så tydeligvis heller ikke skærm. Hvorfor har Beyerdynamic koblet skærmen til i begge ender, hvis den ikke har nogen funktion? Ændrer kablets elektriske egenskaber sig, hvis den kobles fra (som denne head-fi'er påstår)?

På Wieslaws forstærker er toppladen forbundet til jord, og i kablets Neutrik stik er skærmen forbundet til jord (via hsuets metalkappe, tror jeg). Hænger oplevet lydforskel med/uden skærm sammen med om skærmen er forbundet til jord hele vejen? I linket over er der tydeligvis modstridende erfaringer i forhold til lydforskel.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Foregående

Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 10 gæster

cron