DIY RIAA?



DIY RIAA?

Indlægaf Ostebaronen » 31. maj 2011, 13:26

Jeg har ledt og ledt efter et simpelt RIAA projekt som er i stil med Panda hovedtelefon forstærkeren, men synes ikke jeg kan finde nogle kits. Kender I til nogle? musik14
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: DIY RIAA?

Indlægaf tvättbjörn » 4. jun 2011, 17:54

Jeg har selv rodet med tanken. Jeg fandt følgende som jeg synes er interessante:

http://sound.westhost.com/project06.htm
http://www.passdiy.com/pdf/pearlphono.pdf

ESP's riaa er den enkleste at bygge, men bruger to operationsforstærkere, så den er altså ikke diskret opbygget.

Pearl findes i to varianter meget opfindsomt kaldet Pearl og Pearl 2. Man kan finde printplader til pearl rundt omkring, eller lave dem selv, men Pearl 2 printkort er man vist nødt til at købe hos pass labs, for den beskedne sum af 100$/printkort, men så får man også matchede transistorer med.

Jeg tænkte på at bygge Pearl riaa'en, men kom i tanke om at man er nødt til at købe et betragteligt antal (måske 50 eller flere) jfets for at kunne matche dem, og de koster desværre ca 5kr/stk.

Jeg har indtil videre opgivet idéen, dels fordi jeg ikke regner med at kunne gøre det billigt nok, men også fordi forstærkningen i en riaa er så stor, så alting skal helst spille, så man ikke får forstærket støj og andre ubehageligheder med op.
tvättbjörn

Brugeravatar
 
Indlæg: 28
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:48
Geografisk sted: København

Re: DIY RIAA?

Indlægaf Mellemhjulet » 4. jun 2011, 18:31

Kilde: Hifiman HM-601 Slim, Cowon D2+
Forstærker: JDS Labs cMoyBB v2.03
DAC/forstærker: Beresford Caiman Mk. II
Hovedtelefoner: Fischer Audio FA-002w Sapele træ | ATH ESW9 - APS v3 kabel | Superlux HD-660 | Takstar Pro-80 | Bose QC15
Mellemhjulet

Brugeravatar
 
Indlæg: 83
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:50
Geografisk sted: Nordsjælland


Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster