Aluminiums svejsning?



Aluminiums svejsning?

Indlægaf Ostebaronen » 14. jun 2011, 14:08

Heysan,

Er der nogle af jer der ved hvor man kan få svejset aluminium? Jeg har lige erhvervet mig de AKG K140, som librarian solgte, hvor det ene par er hæsligt i udseendet, da en Erlich har graveret sit navn dybt i koppen. Så tænkte jeg på at det måske kunne svejses og poleres op til at se nogenlunde anstændigt ud. Alternativet må så være at man sliber og splartler det op og maler koppen i en anden farve, men det ville så også være lidt syndt.

Nogle ideer? musik14

Det dæmpende skum i dem begge skal også skiftes ud da det er blevet helt mørt og smuldrer når man rører ved det, vill det være fint nok bare at bruge noget filtervat i stedet for?
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Aluminiums svejsning?

Indlægaf librarian » 14. jun 2011, 14:24

Jeg kan ikke hjælpe dig med gode idéer, men det lyder som om de har fået et godt hjem - kan da være jeg gerne vil købe dem tilbage, når du er færdig med dem rulle6
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Aluminiums svejsning?

Indlægaf Ostebaronen » 14. jun 2011, 14:41

librarian skrev:Jeg kan ikke hjælpe dig med gode idéer, men det lyder som om de har fået et godt hjem - kan da være jeg gerne vil købe dem tilbage, når du er færdig med dem rulle6


Haha, ja nu mĂĄ vi jo se om jeg selv vil beholde dem efter de er istandsat. Det er syndt at de skal ligge i en skuffe et eller andet sted uden at blive brugt :)
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Aluminiums svejsning?

Indlægaf Claus-DK » 14. jun 2011, 23:50

svejsning er når man smelter to metal stykker (eller plastik) sammen, og alu er så vidt jeg ved noget der kræver special udstyr...

Men du skal jo slet ikke svejse, men have fjernet noget, er koppen af metal ?? og er der forkromet ??

Jeg smider lige en tot vat i kuverten sammen med elastikkerne...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster