Cambridge Audio DAC 3 Clock Mod



Cambridge Audio DAC 3 Clock Mod

Indlægaf mage » 17. jun 2011, 20:43

Hej Folkens


Jeg har VIRKELIG brug for hjeres hjælp! Jeg har Købt en Cambridge Audio DAC 3 fordi jeg jeg godt kan li' lydsignatuen (Har allerede én i mit setup men skal bruge én i mit head-fi setup).

However, da jeg kommer hjem ser jeg at den er "lidt" moddet. For det første er der bitumen (tror jeg nok det hedder) overalt.... næsten. Så den vejer godt til. Desuden er der et ekstra phono-stik på bagsiden (ikke de sædvanelige BNC-stik) som der IKKE er på bagsiden af den anden som er "stock". Nå! Tænker ikke lige så meget over det i første omgang. Hook'er DAC'en op imellem min ZP80 og min head amp (Little Dot MKIII). Klik klik klik klik klik..... En svag "klikken" i baggrunden af musikken. AV! Kontakter sælger som siger det er til at synkronisere clocken (som er blevet indbygget af en tidligere ejer). Aha! For da også konfirmeret hans udsagn da jeg senere åber "dyret" op. Et lille pcb med lidt "dele" på der er loddet ind imellem alt det andet(?).

Jeg tror der er tale om denne mod: http://www.lcaudio.dk/index.php?page=38

Men da jeg nu har tænkt mig at bruge den i mit Sonos/Head-Fi setup og ikke ejer en CD-afspiller med en clock-udgang (og det heller ikke forefindes på Sonos ZP'en), kan man så "bare" fjerne denne mod igen?

Kan supplere med fotos, hvis det er ønskeligt...

HJÆLP,

Mage
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Ã…rre

Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster

cron