Mogami kabel til DK?



Mogami kabel til DK?

Indlægaf Sorensiim » 20. jun 2011, 14:17

Mine HD25-1 II er kablet med det forbasket rare Mogami 2893 og nu overvejer jeg om ikke mine nye brugte HD595 skal have 3 meter af det også. Jeg fandt det i en engelsk butik, sammen med et lækkert Neutrik 6.3mm stik. Samlet pris: £12.63. Superfin pris... men de vil så have 141 kroner for at sende det til Danmark. 300 for custom kabel er jo ikke uhørt, men jeg nægter at betale det når over halvdelen er fragten fra UK! :evil:

Er der en dansk Mogami forhandler? Evt. forslag til andet kabel jeg bør prøve? Det fantastiske ved 2893 er at det udover at lyde godt (= transparent) er meget fleksibelt og robust.

Edit: Markertek har det jeg skal bruge til lige under $14 - Nu har jeg skudt dem en mail om hvad shipping til lille DK mon kan koste...
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Mogami kabel til DK?

Indlægaf helledie » 20. jun 2011, 14:51

Sorensiim skrev:Mine HD25-1 II er kablet med det forbasket rare Mogami 2893 og nu overvejer jeg om ikke mine nye brugte HD595 skal have 3 meter af det også. Jeg fandt det i en engelsk butik, sammen med et lækkert Neutrik 6.3mm stik. Samlet pris: £12.63. Superfin pris... men de vil så have 141 kroner for at sende det til Danmark. 300 for custom kabel er jo ikke uhørt, men jeg nægter at betale det når over halvdelen er fragten fra UK! :evil:

Er der en dansk Mogami forhandler? Evt. forslag til andet kabel jeg bør prøve? Det fantastiske ved 2893 er at det udover at lyde godt (= transparent) er meget fleksibelt og robust.

Edit: Markertek har det jeg skal bruge til lige under $14 - Nu har jeg skudt dem en mail om hvad shipping til lille DK mon kan koste...


Ellers kunne vi gå sammen nogle stykker om at købe noget? Jeg kunne godt bruge et nyt kabel til mine HD 650 :)
helledie

Brugeravatar
 
Indlæg: 658
Tilmeldt: 1. apr 2011, 14:33
Geografisk sted: Randers

Re: Mogami kabel til DK?

Indlægaf Sorensiim » 20. jun 2011, 14:57

Det var jo sĂĄ afgjort ogsĂĄ en mulighed... Jeg skriver i trĂĄden sĂĄ snart der er nyt fra Markertek :)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Mogami kabel til DK?

Indlægaf helledie » 20. jun 2011, 15:08

Men ellers nej - kender ikke rigtig nogen butikker i dk, der har det.
helledie

Brugeravatar
 
Indlæg: 658
Tilmeldt: 1. apr 2011, 14:33
Geografisk sted: Randers

Re: Mogami kabel til DK?

Indlægaf nc8000 » 20. jun 2011, 17:33

Hvis det er markant billigere at fĂĄ det sendt inden for UK kan du evt. fĂĄ det sendt til min svigermor som sĂĄ kan sende det videre eller hvis du kan vente kan jeg tage det med hjem nĂĄr jeg skal til UK i slutningen af august
nc8000

 

Re: Mogami kabel til DK?

Indlægaf Kolind » 20. jun 2011, 18:33

At købe det fra USA kan hurtigt blive dyrt hvis din pakke bliver fanget i tolden. Værdien må jo højest være latterlige 80 kroner førend de må opkræve 160kr i gebyr plus moms og told. Derved kommer dit 100-kroners kabel potentielt til at koste 285kr (100+160+25)
Jeg fortrækker i hvert falde altid at købe indenfor EU hvis det er muligt!

Når det så er sagt, kunne jeg muligvis også godt være interesseret i noget, hvis det kan betale sig at købe samlet i det hele taget?
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Mogami kabel til DK?

Indlægaf Claus-DK » 21. jun 2011, 00:13

Jeg har faktisk overvejet at købe en rulle (100m) godt kabel til hovedtelefoner, men det jeg kigger på er fra Gotham kabler..
De skulle efter sigende lave nogle rigtig fine mikrofon kabler og en mikrofon er jo bare en omvendt hovedtelefon, de skulle også være meget slidstærke..

Hvis der er lidt folk der vil være med så vil det kunne købes for 12-20 kroner meteren sådan cirka + porto..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Mogami kabel til DK?

Indlægaf Mathias Bak » 21. jun 2011, 00:28

Claus-DK skrev:De skulle efter sigende lave nogle rigtig fine mikrofon kabler og en mikrofon er jo bare en omvendt hovedtelefon


Husk for guds skyld at vende det rigtigt. rulle6
Mathias Bak

Brugeravatar
 
Indlæg: 655
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:59

Re: Mogami kabel til DK?

Indlægaf Claus-DK » 21. jun 2011, 00:35

Det var da lige dagens kommentar den der..

Det pudsige er at nogle kabler faktisk har pile der viser hvad retning strømmen skal gå...
Hvis man hopper på den vil jeg da gerne sælge en bro eller to..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Mogami kabel til DK?

Indlægaf Mathias Bak » 21. jun 2011, 00:37

Ja, der er langt ude. Har også set folk der har afkoblingsfødder til deres kabler, hehe :)
Mathias Bak

Brugeravatar
 
Indlæg: 655
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:59

Re: Mogami kabel til DK?

Indlægaf Alpha » 21. jun 2011, 01:20

Claus-DK skrev:Jeg har faktisk overvejet at købe en rulle (100m) godt kabel til hovedtelefoner, men det jeg kigger på er fra Gotham kabler..


Det her mĂĄske? http://www.dtk-audio.dk/index.asp?id=59&Kat=285&prodid=913

Mikrofonkabel er rigtig godt til hovedtelefoner (bare se på Beyerdynamic T1). Jeg har selv monteret et mikrofonkabel på mine Beyerdynamic DT 990/600 ohm (1985´er vintage), og det lyder forrygende godt. Klar forbedring i forhold til det originale skod spiralkabel. Desværre gør skærmen det også ganske tykt, tungt og usmidigt...men det går da at leve med ;-). Det samme gælder vel også for Mogami kablet. Men det har dog kun én skærm og mindre isolering, da det ikke er et tvillingekabel.
Alpha

 
Indlæg: 541
Tilmeldt: 16. apr 2011, 13:50
Geografisk sted: midtjylland

Re: Mogami kabel til DK?

Indlægaf Claus-DK » 21. jun 2011, 01:26

Nå de kan købes i DK, synes ikke lige jeg kan finde en pris ??
Jeg har skrevet lidt med firmaet i svejts og deres priser er fine..

Skærmen er jo i bund og grund unødvendig, men når den nu er der skader den da ikke..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Mogami kabel til DK?

Indlægaf Aquila » 21. jun 2011, 02:01

Claus-DK skrev:Det var da lige dagens kommentar den der..

Det pudsige er at nogle kabler faktisk har pile der viser hvad retning strømmen skal gå...
Hvis man hopper på den vil jeg da gerne sælge en bro eller to..


Det har noget med kobberets krystaller at gøre rulle6
WESTONE ES5!!!!
Aquila

Brugeravatar
 
Indlæg: 907
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:30
Geografisk sted: Kolding.

Re: Mogami kabel til DK?

Indlægaf Ostebaronen » 21. jun 2011, 03:13

Claus-DK skrev:Det var da lige dagens kommentar den der..

Det pudsige er at nogle kabler faktisk har pile der viser hvad retning strømmen skal gå...
Hvis man hopper på den vil jeg da gerne sælge en bro eller to..



Jeg kan kun se ideen med omløbsretning hvis der er aktiv skærming på kablet, ud over det er der ingen ide i at det skal vende den ene eller den anden vej.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Mogami kabel til DK?

Indlægaf Sorensiim » 21. jun 2011, 06:06

Mogami 2893 er ogsĂĄ et mikrofonkabel - men dejlig smidigt!
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Mogami kabel til DK?

Indlægaf helledie » 21. jun 2011, 07:29

Sorensiim skrev:Mogami 2893 er ogsĂĄ et mikrofonkabel - men dejlig smidigt!


Det ser hvert fald dejligt ud :) sĂĄ skal jeg ogsĂĄ ha fat i de frygtelige sennheiser plugs musik10
helledie

Brugeravatar
 
Indlæg: 658
Tilmeldt: 1. apr 2011, 14:33
Geografisk sted: Randers

Re: Mogami kabel til DK?

Indlægaf Sorensiim » 21. jun 2011, 07:44

SĂĄdan skifter du kablet pĂĄ Sennheiser HD5X5: http://www.sorensiim.dk/stuff/HD_5x5_Ch ... le_eng.pdf

Helledie: Jeg har Cardas Sennheiser plugs pĂĄ det Mogami der sidder pĂĄ mine HD25-1 - De var det dyreste ved hele omkablingen! Derfor gemmer jeg det lille latterlige 4-benede stik fra det skadede HD595 kabel jeg pillede af.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Mogami kabel til DK?

Indlægaf Niels » 26. jun 2011, 20:25

Claus-DK skrev:Jeg har faktisk overvejet at købe en rulle (100m) godt kabel til hovedtelefoner, men det jeg kigger på er fra Gotham kabler..
De skulle efter sigende lave nogle rigtig fine mikrofon kabler og en mikrofon er jo bare en omvendt hovedtelefon, de skulle også være meget slidstærke..

Hvis der er lidt folk der vil være med så vil det kunne købes for 12-20 kroner meteren sådan cirka + porto..


Hej Claus.

Jeg er med på nogle meter af dit kabel, såfremt det bliver til noget. Jeg har ingen erfaring med lodning, men vil gerne kunne recable selv. Søger en god vejledning til elektroniklodning, samt et par råd angående hvilken type loddekolbe jeg skal bruge.

mvh. Niels
Niels

 

Re: Mogami kabel til DK?

Indlægaf Sorensiim » 26. jun 2011, 20:37

Jeg har kigget bekymrende meget pĂĄ Hifiman HE-4 og Sennheiser HD650 her i weekenden, sĂĄ jeg venter lige lidt med at omkable mine HD595 :)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Mogami kabel til DK?

Indlægaf Claus-DK » 26. jun 2011, 21:13

Postkurt skrev:
Hej Claus.

Jeg er med på nogle meter af dit kabel, såfremt det bliver til noget. Jeg har ingen erfaring med lodning, men vil gerne kunne recable selv. Søger en god vejledning til elektroniklodning, samt et par råd angående hvilken type loddekolbe jeg skal bruge.

mvh. Niels



Jeg sender dig en PB hvis/nĂĄr jeg fĂĄr taget mig sammen til at finde noget godt kabel til en rimelig pris, men svejtserfrancs flyver i vejret for tiden og det er ogsĂĄ et IKKE EU land, hvor man risikerer post danmark haler bukserne ned om anklerne pĂĄ en og hygger sig...

Jeg har en Weller WHS 40, en glimrende loddekolbe til mit brug, den ligger omkring de 700 hos harald nyborg, sĂĄ vidt jeg husker..
Den har den fordel frem for dem til 50-100 kroner i Aldi at den er hurtigere varm, holder temperaturen og kan reguleres i temperatur..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Næste

Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster