Custom IEM tips



Custom IEM tips

Indlægaf Psymon » 6. nov 2013, 19:19

Efter at have købt CIEMs blev jeg nysggerig på custom tips til mine gamle IEMs. Så tænkte jeg: Det kan da gøres selv!

Jeg bestilte noget silicone putty på ebay( http://www.ebay.com/itm/silicone-putty- ... 1135253290? ), slagtede et sæt double flange tips, og gik i gang!

Jeg skar det yderste af gummiet på double flange tips'ne af, så jeg kun havde den del der greb på hovedtelefon. Jeg gjorde ikke dette så grundigt, med den tanke at gummikanterne kunne virke som modhager for siliconen. Så smed jeg et stykke tape over gitteret og tips'ne på. Herefter blandede jeg silicone puttyen og smed den rundt om. Så blev de ellers trykket i ørene. ventede ca 30min før jeg tog dem ud. Pillede tips'ne af høretelefonen, skar toppen af, lige der hvor den normale tip ville slutte, så der var hul hele vejen gennem. Sidder og lytter til dem nu, og af første forsøg virker det ret godt! tror jeg skal prøve at lave et sæt mere, der går lidt dybere og bore hul i stedet for at skære dem af.

Billede
Billede
Billede

Pinden brugte jeg ikke, men havde overvejet at sætte den i hullet, så jeg kunne støbe uden om den, og ikke skulle skære/bore.

De sidder ok, men er lidt kantede (dårlig skæring). DAMN DER ER BASS!!!! Vsonic GR06 kan godt spille bas, og nu er der virkelig dybde!
Senest rettet af Psymon 13. nov 2013, 15:50, rettet i alt 1 gang.
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Custom IEM tips

Indlægaf Lanzky » 6. nov 2013, 22:13

Storartet projekt. Hvad har du smidt i det indtil videre?
Lanzky

Brugeravatar
 
Indlæg: 416
Tilmeldt: 22. nov 2012, 16:47
Geografisk sted: København

Re: Custom IEM tips

Indlægaf Psymon » 6. nov 2013, 22:15

50kr og de tips jeg slagtede (fulgte med mine gr06) af tid har jeg tænkt lidt løbende, men det tog reelt 40min fra jeg gik i gang til jeg havde lyd gennem dem

Nexused fra min Tapatalk
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Custom IEM tips

Indlægaf davidsh » 15. nov 2013, 11:47

Sejt projekt :-)
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Custom IEM tips

Indlægaf Psymon » 25. nov 2013, 22:03

Jeg har lagt en lidt mere gennemførlig gennemgang af projektet her: www.jehrbo.org

Der er lidt flere billeder og forsøg nummer 2 der fejlede :(
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj


Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster