KabeltrĂĄden: Anbefalinger og erfaringer med kabler og stik



Re: KabeltrĂĄden: Anbefalinger og erfaringer med kabler og st

Indlægaf Sorensiim » 6. feb 2014, 09:31

Sorensiim skrev:Når problemet er at ledningen på et par "billige" bøffer er for ringe til at man kan arbejde med skidtet, tror du så det er den rigtige løsning at købe et par billige bøffer og bruge ledningen fra dem?


Claus-DK skrev:ja !!!


Billede
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: KabeltrĂĄden: Anbefalinger og erfaringer med kabler og st

Indlægaf Claus-DK » 6. feb 2014, 09:47

Man skal altså huske at lukke døren når man forlader et lokale, ellers kommer det til at trække om fødderne.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: KabeltrĂĄden: Anbefalinger og erfaringer med kabler og st

Indlægaf mikkelkhs » 6. feb 2014, 10:32

Dvs hvis man skifter crap ud med crap, sĂĄ fĂĄr man et bedre resultat end udgangspunktet?

Billede
/mikkelkhs - basshead extraordinaire

Current gear: FiiO E3+FiiO E5+Sony MDR-XB1000+Digizoid Z02+Superlux-681+US-780
Billede
http://db.tt/vsWhXmHL << dropbox, brug lige dette link - sĂĄ fĂĄr jeg 500mb mere plads ;)
mikkelkhs

Brugeravatar
Basshead extraordinaire
 
Indlæg: 816
Tilmeldt: 11. aug 2011, 23:58
Geografisk sted: Your mom's place

Re: KabeltrĂĄden: Anbefalinger og erfaringer med kabler og st

Indlægaf Claus-DK » 6. feb 2014, 10:57

Man får noget der virker på en let og billig måde og det behøver jo rent faktisk ikke være noget lort fordi det er billigt, jeg har da tiger kabler på flere hovedtelefoner og de holder ganske fint og har gjort det i mange år..

Jeg har gjort det i virkeligheden og taler ud fra gode erfaringer og troede egentligt det var derfor jeg i sin tid skabte hoved-fi, nemlig for at brugere pĂĄ siden kunne udveksler deres erfaringer med hinanden...

Folk er jo på ingen måde tvunget til at følge mine forslag, jeg tænkte bare at hvis det er en teenage dreng som alligevel smadrer dem fuldstændigt om et ½t år, er det lidt tosset at bruge timer og formuer på at sætte et fint cryogenisk behandlet, sølvovertrukket guldkabel med diamant kerne, på et par hovedtelefoner til 400 kroner..

Men hvad ved jeg..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: KabeltrĂĄden: Anbefalinger og erfaringer med kabler og st

Indlægaf Anda » 6. feb 2014, 13:28

Mataugust skrev:Jeg kunne godt tænke mig at dreje emnet ind på det som trådens overskrift antyder.
Min søns CAL fik knækket mini jack stikket, og siden har jeg prøvet og prøvet at få sat et andet stik på. Jeg kan få lyd i enten højre eller venstre side, men ikke i begge to.
Efterhånden er det blevet sådan at selv hvis jeg får et stik på,. så er kablet blevet så kort at det nærmest er ubrugeligt..

Kunne man ikke bruge noget tyndt 2-leder kabel til hver ørekop og samle det i en kabelstrømpe fra Y-split til stik?
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: KabeltrĂĄden: Anbefalinger og erfaringer med kabler og st

Indlægaf Mataugust » 6. feb 2014, 14:31

Anda skrev:Kunne man ikke bruge noget tyndt 2-leder kabel til hver ørekop og samle det i en kabelstrømpe fra Y-split til stik?


Det kunne man sikker sagtens. Jeg har prøvet at google y-split mmm, og er ikke blevet en bønne klogere på hvor jeg finder sådan en splitter. Hvad skal jeg søge efter og hvor skal jeg søge?
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: KabeltrĂĄden: Anbefalinger og erfaringer med kabler og st

Indlægaf Anda » 6. feb 2014, 14:49

HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: KabeltrĂĄden: Anbefalinger og erfaringer med kabler og st

Indlægaf Claus-DK » 12. feb 2014, 18:37

Mataugust skrev:Jeg kunne godt tænke mig at dreje emnet ind på det som trådens overskrift antyder.
Min søns CAL fik knækket mini jack stikket, og siden har jeg prøvet og prøvet at få sat et andet stik på. Jeg kan få lyd i enten højre eller venstre side, men ikke i begge to.
Efterhånden er det blevet sådan at selv hvis jeg får et stik på,. så er kablet blevet så kort at det nærmest er ubrugeligt..
Så derfor skal jeg have fundet et andet kabel, og det eneste rigtige krav er at det skal være et twin kabel. Har kigget lidt hos thomann og fundet dette her Sommer Cable Onyx (0,08 kvadratmillimeter). Er det for tyndt til sådan noget?

Billede


Hvis du ikke er kræsen med kablet har jeg et glimrende 4 leders signalkabel i en god holdbar kvalitet, det er brugt og gratis og kan leveres i Esbjerg..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

ForegĂĄende

Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 17 gæster