Memory wiren pĂĄ IEM kabler



Memory wiren pĂĄ IEM kabler

Indlægaf msp » 22. apr 2014, 10:54

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at fjeren noget af memory wiren på mine IEM kabler.

Jeg er lidt bekymret for at gĂĄ i gang med hobby kniven :cry:

Er der nogle der har exeleret i det, og kan give lidt indspark?

jeg kunne godt tænke mig at den kun var omkring en cm lang...

Hilsen Morten
msp

 
Indlæg: 271
Tilmeldt: 6. maj 2011, 19:49

Re: Memory wiren pĂĄ IEM kabler

Indlægaf kvik » 22. apr 2014, 13:14

Synes at huske Claus forkortede memory-delen pĂĄ sine Spiral Ear pĂĄ et tidspunkt. Er det disse du skal i gang med?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Memory wiren pĂĄ IEM kabler

Indlægaf msp » 22. apr 2014, 14:28

hej Ketil

Det er min plan, jeg tror at omkring 1cm vil passe bedre... syntes nogle at kablet falder ud af IEM'en fordi memory wiren støder på mit hoved...

Har du dine som da de forlod polen?

Hilsen Morten
msp

 
Indlæg: 271
Tilmeldt: 6. maj 2011, 19:49

Re: Memory wiren pĂĄ IEM kabler

Indlægaf kvik » 22. apr 2014, 14:46

Ja, mine er uforandrede. Jeg har egentlig aldrig været generet af memory-delen. Min er formet, så den ikke er i berøring med hovedet. Når jeg sætter dem i, er der dog en vis berøring, fordi de jo mere eller mindre må 'skrues' i. Det har dog ikke fået stikket til at falde ud på noget tidspunkt. Måske er den indvendige del af stikket hos dig lidt løst? Jeg synes ikke mine stik sidder fantastisk godt fast, men de er som sagt alligevel aldrig faldet ud, hverken under indsættelse eller under brug. Og jeg har trods alt også brugt dem ifm lidt hårdere fysiske udfoldelser, ikke blot på kontoret. At gøre noget ved det indvendige stik er nok et håbløst projekt, men måske kan et andet kabel (dvs med nye stik) gøre en forskel. Er det ikke standard stik, der benyttes? Man kunne måske for at teste først, anskaffe et par stik kun, og se om det bare er en diameter-ting. Jeg ved ikke, hvordan toleranserne er i sådanne stik (han og hun).
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Memory wiren pĂĄ IEM kabler

Indlægaf msp » 22. apr 2014, 15:04

Hej Ketil

Kan godt ske at du har ret—eftersom det kun er højre side den er gal med...

Jeg har også overvejet at købe et nyt kabel, og det ender jeg jo nok med på et tidspunkt når trangen til noget nyt melder sig. Jeg har brugt dem meget siden jeg fik min Ibasso DX90, inden da skulle jeg frakoble min effektforstærker, og for at få lyd til min Meier amp... så får man bare ikke brugt det så meget i det daglige.

Måske Victor kan lave mig et godt og smidigt kabel... ellers har jeg læst lidt om Toxic kabler, de ser også spændene ud.

Men, hvis nogle har et godt tip til at klippe/skærer i det eksisterende høre jeg gerne herom
msp

 
Indlæg: 271
Tilmeldt: 6. maj 2011, 19:49

Re: Memory wiren pĂĄ IEM kabler

Indlægaf Claus-DK » 23. apr 2014, 00:59

Det er let..
Du skal bruge en lille skævbider, så starter du med at nippe plastikken af, altså klip en ring, når du så har trukket det fra hinanden, skal du klippe tråden, husk at klippe så langt nede i hullet som muligt..

Jeg har også to kabler liggende du kan låne og prøve/køve, mine SE kommer ikke til at spille mere..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Memory wiren pĂĄ IEM kabler

Indlægaf msp » 24. apr 2014, 16:05

Hej Claus, tak for tippet.

har sĂĄdan en pĂĄ vej hjem

Billede

Hvis det går helt galt vender jeg tilbage for at købe et af dine, er de begge stock kabler?

Hilsen Morten
msp

 
Indlæg: 271
Tilmeldt: 6. maj 2011, 19:49

Re: Memory wiren pĂĄ IEM kabler

Indlægaf Claus-DK » 25. apr 2014, 01:38

Det var lige præcis sådan en jeg brugte, bare med rødt håndtag..
Tag det bid for bid og prøv det inden du beslutter dig, hugger du det ned til 1 cm, finder du aldrig ud af om 2 cm ville være perfekt, på den anden side finder man så heller ikke ud af om en CM er bedst hvis man stopper ved 2, nu er jeg forvirret...............

Mit er klippet så det når lige op til og forbi toppen af øret, så der er kun et par mm memory wire bag øret, resten er foran..

Jeg er dog ovenud lykkelig for at jeg ikke har memorywire på mine inears, det er hjernedødt at montere så lang en løftestang på så skrøbeligt og lille et stik..
Effekten er jo som et koben hvis man trækker lidt ud i enden af wiren..

det ene er standard, det andet er et Magnus fra Heir..

Det problem du beskriver var det der gav mine SE ref 5 nådesstødet, jeg skulle hele tiden rende og presse stikket på plads og til sidst røg forbindelsen helt, hvilket var at forvente..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Memory wiren pĂĄ IEM kabler

Indlægaf pof » 25. apr 2014, 07:46

Man kan vel også tage en ikke for skarp hobbykniv og lade den glide rundt om ledningen forsigtigt. Sådan har jeg da afisoleret ledninger, og det er vel næsten det du vil her.
pof

Brugeravatar
 
Indlæg: 795
Tilmeldt: 18. aug 2011, 17:23
Geografisk sted: StorCPH

Re: Memory wiren pĂĄ IEM kabler

Indlægaf Claus-DK » 25. apr 2014, 12:13

Sandt, men på den måde er der en større risiko for at man ridser sit 1000 kroners kabel.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster

cron