HiFiMan HE-300 driver swap



HiFiMan HE-300 driver swap

Indlægaf Ostebaronen » 24. apr 2014, 13:09

Mine HE-300 fik noget raslen i den ene side pga. en defekt driver. Og det koster en bondegård at få dem repareret hos HiFiMan. Så jeg lagde dem i skuffen en stund indtil jeg faldt over et super tilbud hos Claus, som var på nogle Somic hovedtelefoner, hvor driveren er samme diameter og samme type. Fedt, tænkte jeg, så skulle de bare slagtes og agere som donor.

Begge hovedtelefoner bruger samme princip til at montere selve driveren til bafflen... LIM! Og hold da op det er noget bæ at rode med. Men lidt tålmodighed og en skarp skalpel evt. en varmeblæser hjælper en del. Brugte varmeblæser for at få de døde drivere af, ville ikke risikere at smelte de nye drivere, da det var et bæst på 2000 Watt jeg havde fået lånt. Kom også til at smelte lidt af bafflen ruller1

Men nu har jeg så fået monteret de nye drivere midlertidigt og loddet nogle ledninger på og lyttet meget kort til dem. Hold nu kæft det lyder ad helvedes til ruller1 Jeg skal nok lige have limet driverne permanent på, i stedet de bare sider midlertidigt i, jeg tror de skal forsegles hele vejen, som de var i begge hovedtelefoner langs kanten mellem baffel og driver. Begge baffler har også nogle huller, som var stoppet til med papir, det er brændt væk på HE-300 bafflerne. Så der skal nok lige leges lidt med det.

Lige lidt billeder, fik ikke taget så mange mens jeg udførte transplantationen:

Billede
Billede
Billede
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: HiFiMan HE-300 driver swap

Indlægaf Daf » 24. apr 2014, 13:55

Vildt projekt!
Og sjov læsning :grin:
Rme adi-2 dac fs -> Violectric hpa v200 ae (ss3602) / Stax srm323s / Stax srm006ts -> Audeze lcd-x / Stax sr307 / Stax sr407
Aune x8 (ne5532) -> Lake people g109s -> Akg k702
Audioquest dragonfly red -> Akg k702
Carl martin rock bug -> Akg k712
Daf

 
Indlæg: 1391
Tilmeldt: 16. jun 2011, 19:38
Geografisk sted: Odense


Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster