Hvordan laver man remmen pĂĄ HD681 Evo



Re: Sv: Hvordan laver man remmen pĂĄ HD681 Evo

Indlægaf Claus-DK » 7. okt 2014, 01:32

fbrade75 skrev:Har set på det nu, og får mig ser det alt for kompliceret ud da jeg er sikker på at komme til at ødelægge noget

Sendt fra min OnePlus One med tapatalk


If it aint broke dont fix it....
Men det er jo i stykker så du har jo ikke rigtigt noget at tabe som jeg ser det, frem med skruetrækkeren, tag gerne et par billeder undervejs og vis os hvordan sådan noget skal gøres.. rulle2 rulle2 rulle2
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvordan laver man remmen pĂĄ HD681 Evo

Indlægaf Engelskhorn » 7. okt 2014, 10:52

Sy-projektet består af følgende:

Noget smalt bændel (sådan noget remmene på rygsække er lavet af f.eks.), lidt tykkere snor (snørrebånd for eksempel) eller lignende. Jeg ville vælge 5mm bred sort bændel (kan fås i mange sybutikker, f.eks. Stof2000)

En synål, noget sytråd - gerne noget kraftigt noget (prøv stof2000, de har det)

Herfra er der 2 mulighedder:
1: du skiller dine høretelefoner lidt ad, så du kan komme til at sætte den reparerede bøjle på.
2: du skiller den ikke ad, og er nødt til at fiske snor/bændel ned omkring skruen, og så sy det sammen.

Selve syningen:
Billede
Blå: enden af dit ødelagte headband
Rød: sytråd
Sort: bændel/snor

For at være sikker på det holder, ville jeg lade snoren/bændlet gå mindst 2 cm op ad headband på hver side, og så blot sætte en række sting på hver side af de enkelte snore/bændler.
Et sidste tip: hvis det er svært at stikke igennem det hele med synålen, så brug en tang eller et fingerbøl.

God arbejdslyst thumbs
Engelskhorn

 
Indlæg: 157
Tilmeldt: 30. maj 2014, 17:49
Geografisk sted: København

Re: Hvordan laver man remmen pĂĄ HD681 Evo

Indlægaf Brade123 » 7. okt 2014, 20:14

Jo tak Engelskhorn, vil lige spørge min farmor om hun har mod på det næste gang vi ses :) Super med sådan en god guide som du er kommet med :) ;) (y)
Brade123

 
Indlæg: 64
Tilmeldt: 30. jun 2013, 11:43

Re: Hvordan laver man remmen pĂĄ HD681 Evo

Indlægaf Engelskhorn » 8. okt 2014, 17:41

Hvis du har tålmodighed til at vente, så medbring det bændel / snor + bøffen til mødet d. 18, så kan vi se på det. (smid lige en pm, så tager jeg nål og tråd med)
Engelskhorn

 
Indlæg: 157
Tilmeldt: 30. maj 2014, 17:49
Geografisk sted: København

Re: Hvordan laver man remmen pĂĄ HD681 Evo

Indlægaf Brade123 » 14. jan 2015, 22:46

Har desværre stadig ikke fået det fixet og har 10 tommelfingre angående dette :( Desuden er mine HD681 (ikke EVO) lige blevet ødelagt endnu mere i kablet og der kommer nu kun lyd i højre side (hvor det før kun var venstre eller begge ved at dreje og rykke på kablet).

Ikke nok med dette, var mit Marshall Monitor også gået i stykker (for 2 gang) hvor der kun kom lyd i den ene side. HifiKlubben kunne ikke fixe det, så nu skal jeg lige have hentet pengene fra sættet.

Men for lige at vænne tilbage: Er der nogen som kan fixe den rem til et lille beløb, da jeg er meget glad for dem og bestemt er tilfreds med lyden til prisen!
Brade123

 
Indlæg: 64
Tilmeldt: 30. jun 2013, 11:43

Re: Hvordan laver man remmen pĂĄ HD681 Evo

Indlægaf Claus-DK » 15. jan 2015, 13:17

Køb et nyt sæt, portoen og et lille beløb for at få det fikset bliver hurtigt en dyrere løsning, Superlux koster jo ingenting, så kan du gemme det ødelagte sæt til reservedele hvis der skulle opstå andre unoder..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvordan laver man remmen pĂĄ HD681 Evo

Indlægaf Brade123 » 15. jan 2015, 23:01

Tak for dit råd Claus, det vil jeg gøre. Findes der nogen around-ear hørebøffer som er bedre end Superlux til Musik, tv og spil til højst 400? Ville være super hvis det er et aftageligt kabel og de er helt eller halvt lukkede
Brade123

 
Indlæg: 64
Tilmeldt: 30. jun 2013, 11:43

ForegĂĄende

Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster

cron