David's mutant aune! Projekt log :)



Re: David's mutant aune! Projekt log :)

Indlægaf davidsh » 25. jun 2015, 21:53

Sejt :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: David's mutant aune! Projekt log :)

Indlægaf Niels » 25. jun 2015, 23:22

Respekt - dyb respekt. Godt projekt.

Billede
Niels

 

Re: David's mutant aune! Projekt log :)

Indlægaf Claus-DK » 26. jun 2015, 00:53

Den samling du har i midten vil du bore den væk til røret ??

Det kribler helt i fingrene for at lave et eller andet i træ..

Når du skal til at slibe den, så køb en excentersliber, de er alle pengene værd..

Slutfinishen kan jeg godt lide i klarlak mange tynde lag giver en yderst smuk effekt, bivoks ser også godt ud og er meget lettere, det er sværere end man lige går og tror at give ting klarlak...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: David's mutant aune! Projekt log :)

Indlægaf Walbum4262 » 26. jun 2015, 09:42

Claus-DK skrev:Den samling du har i midten vil du bore den væk til røret ??

Det kribler helt i fingrene for at lave et eller andet i træ..

Når du skal til at slibe den, så køb en excentersliber, de er alle pengene værd..

Slutfinishen kan jeg godt lide i klarlak mange tynde lag giver en yderst smuk effekt, bivoks ser også godt ud og er meget lettere, det er sværere end man lige går og tror at give ting klarlak...


Ja midten vil blive boret væk så røret står lige i midt i :)
Jeg havde tænkt på at give den klar lak i mange lag for at få en virkelig glossy og flot finish :)
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: David's mutant aune! Projekt log :)

Indlægaf Walbum4262 » 26. jun 2015, 15:23

Så har Jeg været lidt i gang igen

Jeg fik nogle stik hjem i mandags så jeg gik i gang med at lave strømforsyningerne med stik så de kan skilles fra printet.

Billede

Og her det færdige resultat af det.

Billede

SĂĄ gik jeg i gang med at udbedre div ender jeg havde uden krymp for at fĂĄ en ordentlig afslutning

Billede

Og det værdige resultat :)

Billede

Så fik jeg savet noget aluminium og bukket det og svøbt det i krymp så den ikke er ledende

Billede


Og her er hvad den skulle bruges til :)

Billede
Billede
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: David's mutant aune! Projekt log :)

Indlægaf Mortenhoe » 30. jun 2015, 21:17

Tak for velkomsten. Jeg havde godt været inde og lurer inde jeg købte min Aunty.

Er O2 amp'en virkelig så meget bedre end den, Aunty'en er født med?
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: David's mutant aune! Projekt log :)

Indlægaf Walbum4262 » 30. jun 2015, 21:38

Mortenhoe skrev:Tak for velkomsten. Jeg havde godt været inde og lurer inde jeg købte min Aunty.

Er O2 amp'en virkelig så meget bedre end den, Aunty'en er født med?


Jeg er også total nybegynder inde for hoved fi, så da jeg havde anskaffet mig et par mrspeaker alpha prime og læst en del om dem på Head-fi, siger folk de skal have noget at leve af besluttede jeg mig for at få en ekstern forstærker, men da jeg ikke gad have alt for mange enheder ville jeg bygge dem sammen for også at have et projekt ruller1


Med hensyn til hvor god O2 er i forhold til aune T1 kan jeg ikke pt sige så meget om, da jeg aldrig fik lavet en A/B test af det, men mon ikke nogen kan tage en aune t1 med til næste meet så har jeg min Mutant med hehe

Hvorfor valgte jeg o2, well prisen på gør det selv sættet var jo til at overskue og så er ideen bag det hele meget fed.
lige lidt godnat læsning her http://nwavguy.blogspot.dk/2011/08/o2-details.html
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: David's mutant aune! Projekt log :)

Indlægaf davidsh » 30. jun 2015, 21:59

Forstærkeren i o2 er umiddelbart lidt kraftigere, men det er nok mest også det.. Teknisk set kan aune t1 nok ikke betragtes som en god DAC, er min fornemmelse, da den har rør på udgangen der forvrænger lyden, men det kan jo også lyde godt. Jeg kender dog slet ikke detaljerne


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: David's mutant aune! Projekt log :)

Indlægaf Walbum4262 » 30. jun 2015, 22:35

davidsh skrev:Forstærkeren i o2 er umiddelbart lidt kraftigere, men det er nok mest også det.. Teknisk set kan aune t1 nok ikke betragtes som en god DAC, er min fornemmelse, da den har rør på udgangen der forvrænger lyden, men det kan jo også lyde godt. Jeg kender dog slet ikke detaljerne


Sent from my iPhone using Tapatalk

Aune t1 har 10ohm output impedance hvor o2 har 0,54 ohm hvilket betyder en stramning af bassen pĂĄ o2
Og så generere o2 ingen støj hvilket betyder at den støj som kommer er fra DAC og rør delen :)
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: David's mutant aune! Projekt log :)

Indlægaf kvik » 30. jun 2015, 22:56

davidsh skrev:Forstærkeren i o2 er umiddelbart lidt kraftigere, men det er nok mest også det.. Teknisk set kan aune t1 nok ikke betragtes som en god DAC, er min fornemmelse, da den har rør på udgangen der forvrænger lyden, men det kan jo også lyde godt. Jeg kender dog slet ikke detaljerne

Nej, selvsagt er alle rør-dac'er teknisk underlegne konstruktioner :roll:
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: David's mutant aune! Projekt log :)

Indlægaf davidsh » 30. jun 2015, 23:28

Rør har vel nogle enkelte tekniske fordele hvis man graver dybt :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

ForegĂĄende

Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster