Gerner's Gør Det selv Hjørne



Re: Gerner's Gør Det selv Hjørne

Indlægaf kvik » 7. apr 2017, 20:41

Det går op for mig, at Omega jo har form som hoved+hals, og semi-bevidst genkender vi det, og tiltrækkes. Associationen til hovedtelefoner bliver også meget stærk. Omega er faktisk genialt udtænkt på den baggrund.

Din form leder tankerne hen på en port, og med den valgte ornamentik er vi ovre i det religiøse. Associationen til hovedtelefoner er således ikke lige så åbenlys.

Jeg tænkte faktisk tidligere, at der i åbningen kunne være en hylde til en lille forstærker/dac. Det ændrer så standerens karakter til det mere multifunktionelle, som du selv siger.

Kigger man rundt på tilgængelige standere, så er der udover arketyperne (Omega, Woo, mfl) også meget underligt. Ikke at der nødvendigvis er noget galt med, at folk sætter sit eget præg på ting, men det er tydeligt, hvornår noget er genialt/nytænkende, og hvornår det er blot er eksisterende sat sammen på en anden måde (eks: urtepotte vendt på hovedet og brugt som sidebord).

Den bløde mellemvare er så en stander som den første herunder, hvor formen ikke er ny, men udførelsen bærer præg af det lille ekstra. Din nuværende port-form kan muligvis trækkes over i denne lejr, det afhænger af detaljerne og udførelsen. Du kan dog også risikere blot at ende i samme grøft som andet eksempel herunder, hvor der måske er tænkt over form og funktion, men alligevel er slutresultatet mest bare lidt sært.

Billede

Billede
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Gerner's Gør Det selv Hjørne

Indlægaf kvik » 7. apr 2017, 20:54

Billede
Billede
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Gerner's Gør Det selv Hjørne

Indlægaf Gerner » 8. apr 2017, 11:46

Der gik lige øl i den efter arbejde i går, så fik ikke lige skrevet tilbage..

Jeg synes, at det er nogle rigtige spændende ting du bringer på banen Kvik. I sær hvad brugeren får af udtryk/associationer når der bliver kigget på den.

Fik taget et billede her i går af standeren med O2 ombord, og ser således ud:
Billede

Måske det er lidt stort, men jeg tænker yderligere også, at man kan lave en 'rigtig' holder til f.eks. en DAP, lige i stil med:
Billede

Jeg har lavet mig en lille pinterest med andre standere, hvorfor jeg vil kigge på deres form, og så finde en evt. løsning der, som du nævner Kvik, er en mellemvare.
https://dk.pinterest.com/gernersmail/ho ... s-stander/
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Gerner's Gør Det selv Hjørne

Indlægaf Peter Jensen » 8. apr 2017, 18:10

Rigtigt gode pointer fra Kvik. Jeg sidder og tænker på om man så kan lave et design alla omega, men hvor hovedtelefonen hænger om halsen istedet :) ved ikke helt hvordan det skulle designes, men kunne måske løse problemet med udviddelse også.

så kan du evt sætte den lille hylde der hvor næsen normalt er som dap holder :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Gerner's Gør Det selv Hjørne

Indlægaf Gerner » 8. apr 2017, 18:19

Nu er jeg godt nok lige på arbejde, men jeg har et par idéer til, hvordan den evt. kunne se ud, og er lidt hen af jeres forslag.
Fik også en god idé fra Claus af, hvor man i stedet for en helt lige stander, kunne have hældning på i stedet.
Sååå, I får lige hurtigt skitse her senere på weekenden, så håber jeg I bedre kan lide den. :)
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Gerner's Gør Det selv Hjørne

Indlægaf Gerner » 12. apr 2017, 18:47

Nå, men har prøvet de sidste par dage, at tegne den idé jeg havde oppe i hovedet, men men men det gik slet ikke på tegnebrættet..
Jeg vil prøve mig med et design lidt hen af Omega'en, men med en lidt mere udfordrene bagudvendt vinkel.. Skal bare lige finde tiden. :)
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Foregående

Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster