Gerner's Gør Det selv Hjørne



Gerner's Gør Det selv Hjørne

Indlægaf Gerner » 8. dec 2015, 19:16

Hejsa,

Har før haft diverse topics med ting jeg gerne ville lave osv.. Men som aldrig rigtig blev til noget, men nu vil jeg altså samle det hele. rulle2

Jeg har desuden ikke den største viden indenfor alt, og har det som regel med at smadre ting, grundet en forhastet konklusion.. 2musik


Men for at hoppe direkte ud i mit første projekt, som hedder "DT770 forvandling til transportabelt brug"..
De DT770 var faktisk min indgang til Hoved-fi, hvilket også er derfor, at jeg vil kæle lidt med dem.. Hvor her har jeg tænkt mig at gøre følgende:

Udskiftning af kabel
Damping Kit Mod (https://customcans.co.uk/s/s/index.php/ ... g-mod.html)

Det hele er der købt ind til, og jeg har allerede lavet kablet:
Billede

Jeg prøvede så at sætte det på i går, hvilket gik fint nok, undtagen at jeg nok havde lavet en kold lodning, så jeg skilte det hele ad igen.. Det endte så med, at de connectors der er ved enheden simpelthen blev for varme.. Den connector der går til Jord, valgte at hoppe af, så den lillebitte wire der går til enheden knækkede.. Så den driver virker så IKKE længere..
Jeg har så valgt at ofre mine DT990.. Jeg tog driverne ud, hvorefter jeg så, at man snildt kunne smide kapslen fra DT770 enheden over på DT990, så nu passer de bare 100%! Om lyden så er den samme glæder jeg mig så til at høre.. Nogen siger at det er samme drivers, andre ikke..

Men nu venter jeg blot på mit krympeflex og Damping kit, så jeg kan få lavet resten.. Venter ivrigt! At jeg så ikke har tid før mandag er så ret øv!

Tror jeg vil flette endnu et kabel, for hvis jeg fĂĄr flettet et kanont kabel, sĂĄ overvejer jeg, at lave et kortere et til mine T70.. ;-)

More to come...
Senest rettet af Gerner 20. jan 2016, 23:45, rettet i alt 1 gang.
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Gerner's Gør De selv Hjørne

Indlægaf Walbum4262 » 8. dec 2015, 20:37

Ja man skal bare kaste sig ud i det og så lære af sine fejl ruller1 ellers kan man altid råbe musik14

glæder mig til mere fra dig Anders popsy popsy popsy popsy popsy
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Gerner's Gør De selv Hjørne

Indlægaf nc8000 » 8. dec 2015, 20:48

From the ashes of disaster grow the roses of success
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Gerner's Gør De selv Hjørne

Indlægaf Mortenhoe » 8. dec 2015, 22:27

Ser godt ud :-) Glæder mig til at se billeder af det andet? Var dine DT990 samme impedans? Og og og, hvor har du køpft ledning henne af?
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Gerner's Gør De selv Hjørne

Indlægaf sorenb » 8. dec 2015, 22:31

Gerner skrev:Det endte så med, at de connectors der er ved enheden simpelthen blev for varme.. Den connector der går til Jord, valgte at hoppe af, så den lillebitte wire der går til enheden knækkede.. Så den driver virker så IKKE længere...


Din driver kan sikkert sagtens reddes, omend det kræver nok lidt snilde.

Det lyder som om du kunne have fordel af at øve dig lidt på lodning inden du foretager dig yderligere.
Køb dig et veroboard, en pose 5%/10% modstande og øv dig i at få pæne lodninger.
sorenb

 
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. jun 2013, 00:50

Re: Gerner's Gør De selv Hjørne

Indlægaf Gerner » 9. dec 2015, 00:15

Mortenhoe skrev:Ser godt ud :-) Glæder mig til at se billeder af det andet? Var dine DT990 samme impedans? Og og og, hvor har du køpft ledning henne af?


Nope, 250 ohms drivers.. ;-)

sorenb skrev:Din driver kan sikkert sagtens reddes, omend det kræver nok lidt snilde.

Det lyder som om du kunne have fordel af at øve dig lidt på lodning inden du foretager dig yderligere.
Køb dig et veroboard, en pose 5%/10% modstande og øv dig i at få pæne lodninger.


Har selv loddet min O2, sĂĄ vil da mene, at jeg kan lodde en smule. 7musik
Men altså, de connectors på en DT770 driver samt DT990, er lavet således, at bliver de lidt for varme, så rokker de sig utroligt nemt løs.
Dvs. de skal trykkes ned samtidigt med, at man varmer loddetinnet op og enten fæstner eller tager et kabel af. Ellers kan hele lortet ryge af, blot ved at kablet selv roligt rokker sig af imens loddetinnet bliver flydende. Det gik dog ret smertefrit, da jeg smed mine DT990 drivers over i mine DT770 kopper. Det spænende bliver dog, at smide min kabel på.. :)
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Gerner's Gør De selv Hjørne

Indlægaf Mortenhoe » 9. dec 2015, 00:49

Men, Gerner.. Hvor har du købt ledning? :D

Forresten : http://www.harald-nyborg.dk/p2593/3-4-5-haand-m-glas måske kan den hjælpe dig med at reppe dine drivere. Jeg er glad for min. Selvom de nok fåes dyrere og bedre.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Gerner's Gør De selv Hjørne

Indlægaf Gerner » 9. dec 2015, 01:06

Der er intet wire tilbage.. Prøvede at rep den i går, men vi snakker 1 mm wire der var tilbage.. :-(

Men købt 10 meter Mogami 2893 fra SC-sound. :)

Har desuden sådan et monster du længer til, men tak. ;-)
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Gerner's Gør De selv Hjørne

Indlægaf sorenb » 9. dec 2015, 10:12

Gerner skrev:
sorenb skrev:Din driver kan sikkert sagtens reddes, omend det kræver nok lidt snilde.

Det lyder som om du kunne have fordel af at øve dig lidt på lodning inden du foretager dig yderligere.
Køb dig et veroboard, en pose 5%/10% modstande og øv dig i at få pæne lodninger.


Har selv loddet min O2, sĂĄ vil da mene, at jeg kan lodde en smule. 7musik
Men altså, de connectors på en DT770 driver samt DT990, er lavet således, at bliver de lidt for varme, så rokker de sig utroligt nemt løs.
Dvs. de skal trykkes ned samtidigt med, at man varmer loddetinnet op og enten fæstner eller tager et kabel af. Ellers kan hele lortet ryge af, blot ved at kablet selv roligt rokker sig af imens loddetinnet bliver flydende. Det gik dog ret smertefrit, da jeg smed mine DT990 drivers over i mine DT770 kopper. Det spænende bliver dog, at smide min kabel på.. :)


Det lyder umiddelbart som om du er alt for længe om at lave lodningen, eller simpelthen bruger for meget varme.

Der kan dog være situationer hvor man ønsker at lave en lodning i den ene ende af et materiale og er nød til at sikre at resten af emnet ikke bliver varmet for meget op; i en sådan situation kan man med fordel tilføje ekstra varmekapacitet i form af en fladtang/spidstang man klemmer omkring den del man ikke ønsker opvarmet - tangen vil så medføre en langsommere opvarmning hvor den har berøring med emnet.
sorenb

 
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. jun 2013, 00:50

Re: Gerner's Gør De selv Hjørne

Indlægaf sorenb » 9. dec 2015, 10:28

Gerner skrev:Der er intet wire tilbage.. Prøvede at rep den i går, men vi snakker 1 mm wire der var tilbage.. :-(

hvis det er litze-tråden der kun er 1mm tilbage af, kan den stadig reddes. En lodning direkte herpå skal dog udføres ret forsigtigt.
Jeg ville bruge en helt ren spids med en anelse frisk loddetin pĂĄ til at fortinnet litze-trĂĄden efter at have givet den lidt fluss.
Den trĂĄd der skal loddes pĂĄ, ville jeg ligeledes fortinne.
Dernæst ville jeg bruger en tredie-hånd el.lign. til at sikre at litze-tråd og forlænger-tråden er positioneret korrekt i forlængelse af hinanden, og endelig lodder dem samme ved at benytte en helt ren spids, evt. påføre lidt fluss forud herfor.
sorenb

 
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. jun 2013, 00:50

Re: Gerner's Gør De selv Hjørne

Indlægaf Gerner » 10. dec 2015, 14:20

Hmm, har brug for jeres rĂĄd..

For det første kender i et godt nummer, som bare tester de forskellige lyde, har en tvivl om, at mine enheder ikke spiller lige højt..
Desuden synes jeg, at jeg har noget mere bas i venstre side, end i min højre.. Kan det måske være fordi det nye kabel kun går hen til venstre kop, og så gammelt kabel derfra? Det undre mig meget..
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Gerner's Gør De selv Hjørne

Indlægaf Gerner » 11. dec 2015, 12:28

Har smidt lidt billeder op på Head-fi, da jeg har et problem med bassen i den ene kop.. Måske i også vil være med til, at gætte hvad mit problem kunne være?


Billede
Højre kop

Billede
Venstre kop

http://imgur.com/a/CGAQC
(Lidt flere billeder)
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Gerner's Gør De selv Hjørne

Indlægaf Claus-DK » 11. dec 2015, 14:38

Prøv lige at mål mellem den blå ledning som du sender til højre kop og se om den hænger sammen med anden ring på dit stik,du skal naturligvis måle på højre side...

Det er Højre kop der giver problemer er mit bud..

Jeg tror dog ikke dit problem er i kopperne, men i dit stik, prøv lige at riv skallen af og se om det ikke er bedre "nøgent"..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Gerner's Gør De selv Hjørne

Indlægaf Gerner » 14. dec 2015, 23:01

Claus-DK skrev:Prøv lige at mål mellem den blå ledning som du sender til højre kop og se om den hænger sammen med anden ring på dit stik,du skal naturligvis måle på højre side...

Det er Højre kop der giver problemer er mit bud..

Jeg tror dog ikke dit problem er i kopperne, men i dit stik, prøv lige at riv skallen af og se om det ikke er bedre "nøgent"..


Fik skrevet over besked, og tak for hjælpen. ;-)

Fandt dog aldrig helt fejlen til mit problem, men burde have lidt tid i morgen, hvor jeg så vil prøve med std. kablet, da det måske kunne have noget med modstanden at gøre?


Fik desuden også lige lavet mine kørelærers hovedtelefoner, hvor kablet var knækket helt af.. Måtte bruge panodil tricket, da jeg skulle klippe ledningen lidt kortere, så bøde højre og venstre passede.. Nu ser de således ud, og jeg fik prøvet et par PortaPro! rulle2

Billede
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Gerner's Gør De selv Hjørne

Indlægaf Gerner » 15. dec 2015, 19:32

Billede

Det midlertidige resultat.
Vil utroligt gerne finde en bedre løsning end det krympeflex inden kablet går ind i koppen.. Det ser jo ud af helvedes til. Hullet i koppen er bare så utroligt stort..

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Gerner's Gør De selv Hjørne

Indlægaf Claus-DK » 16. dec 2015, 03:22

Hvis du har nogle billige inears med silikone tips kan du vende vrangen ud af dem og lave en noget pænere løsning..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Gerner's Gør De selv Hjørne

Indlægaf Gerner » 21. dec 2015, 16:50

Fandt en bedre løsning Claus.. ;-)
Havde ingen idé om, at man kunne tage den plastik ting for enden af kablet af et std. kabel.. Den sidder nu på mit nye kabel, med en lille strips i koppen, og det ser 1000 gange pænere ud.. ;-)

Hvad angår problemet med bassen, så har jeg lokaliseret fejlen.. Det er nemlig slet ikke hovedtelefonerne, men mine øre der er problemet.
Har døjet med for meget blokerede ørekanaler, hvor jeg selvfølgeligt ikke har været gået til lægen med det.. Det udgør altså, at bassen forsvinder for mit højre øre. Vendte mine hovedtelefoner, og må erkende, at bassen stadig er kraftigst på venstre side..
Så det hedder et besøg til lægen efter jul/nytår.. Lige oveni hatten har jeg jo nedsat hørelse på venstre, så det er kanon. rulle2

Smider et billede op af resultatet på et andet tidspunkt, skal lige rydde op og sådan før der kommer billeder.. :mrgreen:
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Gerner's Gør De selv Hjørne

Indlægaf Walbum4262 » 21. dec 2015, 20:28

Gerner skrev:Fandt en bedre løsning Claus.. ;-)
Havde ingen idé om, at man kunne tage den plastik ting for enden af kablet af et std. kabel.. Den sidder nu på mit nye kabel, med en lille strips i koppen, og det ser 1000 gange pænere ud.. ;-)

Hvad angår problemet med bassen, så har jeg lokaliseret fejlen.. Det er nemlig slet ikke hovedtelefonerne, men mine øre der er problemet.
Har døjet med for meget blokerede ørekanaler, hvor jeg selvfølgeligt ikke har været gået til lægen med det.. Det udgør altså, at bassen forsvinder for mit højre øre. Vendte mine hovedtelefoner, og må erkende, at bassen stadig er kraftigst på venstre side..
Så det hedder et besøg til lægen efter jul/nytår.. Lige oveni hatten har jeg jo nedsat hørelse på venstre, så det er kanon. rulle2

Smider et billede op af resultatet på et andet tidspunkt, skal lige rydde op og sådan før der kommer billeder.. :mrgreen:



Jeg elsker nĂĄr man finder pĂĄ nye ideer

Billeder ??? JA TAK :) popsy popsy popsy
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Gerner's Gør De selv Hjørne

Indlægaf Gerner » 28. dec 2015, 17:32

Havde lige lidt juleferie.. SĂĄ har ingenting lavet.

Jeg fik dog lige lavet en smule i dag, mit kamera er dog gĂĄet ud, sĂĄ i fĂĄr lige mine mobil billeder. :-(

Billeder af mit kabel på mine DT770.. Det blev en ganske fin løsning! :
Billede

Skal til at lave et kabel, som gĂĄr fra min SanDisk til min Fiio e11, sĂĄ jeg mĂĄtte lige flette lidt mere.. Fandt sĂĄ et nyt flet, som jeg faktisk synes passer utroligt godt til kobber/sort kombinationen:
Billede


SĂĄ fik jeg da ogsĂĄ lige lavet mine holdere til min cykel..
2x hyldeknægte fra IKEA
2x ruller cykeltape, og whupti, nu bliver min cykel ikke ridset når det hænger! :
Billede


Bestiller lidt stik fra Thomann her snart, da 4sound godt nok har et dĂĄrligt udvalg..
Køber bare de billige fra Neutrik til 11 kr. stk.. De må fungere fint til mit behov.
Der kommer så også lige et Hicon oveni, da jeg gerne vil have fjernet det rædselsfulde Neutrik stik på mine DT770.. Det er altså overhovedet ikke praktisk til transportabelt brug synes jeg.. :cry:
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Gerner's Gør De selv Hjørne

Indlægaf Gerner » 30. dec 2015, 14:15

I fĂĄr da lige nogle nye billeder..

Billede

Billede

Billede


Og hvad der er kommet i indkøbskurven de sidste par dage!

30 Meter Type 1 Paracord
4 stk. Neutrik stik
1 stk. Hicon stik
Brainwavz Pads - Skal dog lige finde ud af, om de passer pĂĄ DT770.. For de skulle passe pĂĄ DT880, men ved ikke om der mĂĄske er en smule forskel?
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Næste

Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster

cron