Gerner's Gør Det selv Hjørne



Re: Gerner's Gør Det selv Hjørne

Indlægaf Gerner » 10. feb 2017, 19:40

Peter Jensen skrev:
Gerner skrev:Hehe, det der er kun en 3D tegning jeg lige har fĂĄet renderet.


Ahh... Var tæt på at blive snydt. Forsvare mig ved at jeg så på lille vindue og Tapatalk... Ved nærmere eftersyn på en god skærm kan man godt se at du har stoppet pathtraceren lidt tidligt og renderingen er lidt kornet :-) (Det ligner næsten Keyshot, men kunne være så meget andet også)

Men stadig lækkert, glæder mig til at se resultatet. Har selv lige fundet ud af at div. Fablabs jo har laser cutters som man kan få lov til at bruge gratis, så det kunne måske være en mulighed hvis man vil prøve at lave sin egen stander en dag... musik17


Haha, det er i Solidworks renderingen er lavet, og settings er faktisk sat på højeste.. Så jeg skyder skylden efter det. ;-)

Har nemlig en laser cutter tilgængelig på mit studie, hvorfor det er muligt for mig at lave. Den del der skal bøjes laves nemlig ved, at skære materiale væk, så den nemmere kan bøje. Jeg bruger dog ikke samme mønster som Bendz Head, da jeg har fundet nogle andre, som jeg synes ser noget bedre ud.

Men skal lige have købt mig en krydsfiner-plade, og så ellers igang med at teste tolerancerne.. Den skal jo helst være klippestabil.
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Gerner's Gør Det selv Hjørne

Indlægaf Gerner » 11. feb 2017, 18:02

Så fik jeg den tegnet færdig! Tager altså tid når man ikke er super til Solidworks.. ;-)

Billede

Glæder mig til det endelige resultat.
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Gerner's Gør Det selv Hjørne

Indlægaf Gerner » 12. feb 2017, 00:48

Nu hvor tegningerne til min stander er færdig, begav jeg mig straks videre til at design et kommende kabinet til min O2 kombo..

Billede

Er kun skallen lige pt. og mangler stadig lige et par ting inden den kan skæres.. ;-)
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Gerner's Gør Det selv Hjørne

Indlægaf Peter Jensen » 12. feb 2017, 09:13

Standeren ser da meget lækker ud. Kunne godt forestille mig den er lidt besværlig at tegne, tvivler på jeg ville kunne tegne den. Hvis du en dag bliver rigtigt bidt af Solidworks kan du overveje at tegne nogle lækre universal IEM huse til DIY IEM projekter :)

Kabinettet ser også fint ud, men kan ikke helt gennemskue hvordan det vil ende med at blive. Jeg tror jeg ville have valgt noget børstet stål istedet, hvis det da havde været muligt at skaffe og skære til.
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Gerner's Gør Det selv Hjørne

Indlægaf Gerner » 12. feb 2017, 12:10

De sværeste ved standeren er, at toppen skal tegnes med et bestemt mønster, hvorfor den kan bøje som vist på renderingen.
Ellers er der ikke SĂ… mange ben i den, lige bortset fra at jeg ikke er verdensmand til det program.. Men hold nu op jeg har brugt en del timer efterhĂĄnden derinde, for sikke mange muligheder man har.

Kabinettet har størrelsen H/B/D - 10cm x 15cm x 16cm, hvilket giver en fin lille kasse, som kan stå på mit skrivebord. Da jeg ikke her ekspertise i alverdens maskiner til stål/jern, så bliver det den kære laserskærer, som bliver udgangspunktet i mine projekter. Hvordan det ender med at blive, ja det er et godt spørgsmål, men det får vi at se når jeg får indkøbt nogle plader.
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Gerner's Gør Det selv Hjørne

Indlægaf Gerner » 21. feb 2017, 00:56

NĂĄĂĄ, standeren er blevet droppet..
Derimod er jeg igang med en ny stander, som jeg håber bliver endnu bedre.. I kan lige få et sneak peak af den når den er blevet skåret her i næste uge.
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Gerner's Gør Det selv Hjørne

Indlægaf Gerner » 7. apr 2017, 13:55

Fik endeligt meldt mig ind i et FabLab, så nu har jeg været nede at skære.

Billede

Billede

Vil utroligt gerne have jeres kritik omkring designet.
Det er stadig kun en prototype, og er derfor skåret i MDF, hvor det endelige produkt bliver i birkfinér med bejdse og lak.
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Gerner's Gør Det selv Hjørne

Indlægaf Peter Jensen » 7. apr 2017, 14:01

Godt arbejde... jeg er ret vild med mønsteret på toppen. Men jeg må også være ærlig og sige at jeg syntes den er lidt klodset at se på. Måske bare for dyb? Måske for boks agtige dinensioner? Lidt svært for mig at sige helt konkret hvad det gør det.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Senest rettet af Peter Jensen 7. apr 2017, 14:29, rettet i alt 1 gang.
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Gerner's Gør Det selv Hjørne

Indlægaf Gerner » 7. apr 2017, 14:05

MDF er også ret kedeligt at kigge på, hvorfor jeg tror, at en flot finér vil gøre underværker.
Men tror du det vil blive pænere med mønster ned langs siderne? Det vil være muligt at føre en stribe ned langs hver side.
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Gerner's Gør Det selv Hjørne

Indlægaf Peter Jensen » 7. apr 2017, 14:14

Tror også materialet kan gøre en del, men et par andre ideer:

Gør den lidt dybere i bunden og mindre i toppen.

El. Prøv mønster igennem som du nævner.

El. Evt en mere drĂĄbe / omega agtig form...

Fordelen ved din fremstillingsmetode er jo at du kan lave nogle renders før du producere, så bare gi den fas i Solidworks :)



Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Gerner's Gør Det selv Hjørne

Indlægaf kvik » 7. apr 2017, 14:28

Billede
Formen er nok lidt atypisk, folk har vænnet sig til omega-formen, eller de spinklere af hænge-typen (á la Woo Audios). Har ellers ingen kommentar her og nu, satte blot lidt mere lys på billedet for bedre at kunne se.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Gerner's Gør Det selv Hjørne

Indlægaf Gerner » 7. apr 2017, 14:33

Peter Jensen skrev:Tror også materialet kan gøre en del, men et par andre ideer:

Gør den lidt dybere i bunden og mindre i toppen.

El. Prøv mønster igennem som du nævner.

El. Evt en mere drĂĄbe / omega agtig form...

Fordelen ved din fremstillingsmetode er jo at du kan lave nogle renders før du producere, så bare gi den fas i Solidworks :)

Sent from my iPhone using Tapatalk


Mine første skitser/renderinger var også mere dråbeformet, men måske jeg skal prøve at tegne denne version således. Problemet er mere hvordan toppen og bundes sættes fast til hinanden. Jeg prøver mig lidt frem, håber jeg kan få en rendering med mønsteret ned langs siderne, men min PC brokker sig yderst meget når det skal laves.. :)

kvik skrev:Formen er nok lidt atypisk, folk har vænnet sig til omega-formen, eller de spinklere af hænge-typen (á la Woo Audios). Har ellers ingen kommentar her og nu, satte blot lidt mere lys på billedet for bedre at kunne se.


Har godt set pĂĄ en masse standere det sidste stykke tid, og der er en overflod af omega-ish standere.
Tror du de lige sider vil skræmme mængden?
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Gerner's Gør Det selv Hjørne

Indlægaf Peter Jensen » 7. apr 2017, 14:59

Gerner skrev:men min PC brokker sig yderst meget nĂĄr det skal laves.. :)


Overvej at render i et andet program. Expoter som stl og prøv evt keyshot hvis deg skal være lækkert, men man kan sikkert sagtens se designet ok i meshlab (eller solidworks live view) Unity kunne også være en mulighed, om end lidt overkill :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Gerner's Gør Det selv Hjørne

Indlægaf Gerner » 7. apr 2017, 15:18

Det er nu ikke renderingen der trækker tænder, eller jo, men den kan bare stå og hygge sig for sig selv, men det er når jeg skal lave selve mønsteret i min 3D tegning. Kan tage op til flere minutter bare at rykke mønsteret 1 mm.. Nu sidder jeg også med en gammel i5'er og et gaming grafikkort.
Men et bedre renderings program skal jeg have på et tidspunkt, så jeg tager lige et kig på den programmer du nævner. :)
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Gerner's Gør Det selv Hjørne

Indlægaf kvik » 7. apr 2017, 16:41

Gerner skrev:
kvik skrev:Formen er nok lidt atypisk, folk har vænnet sig til omega-formen, eller de spinklere af hænge-typen (á la Woo Audios). Har ellers ingen kommentar her og nu, satte blot lidt mere lys på billedet for bedre at kunne se.

Har godt set pĂĄ en masse standere det sidste stykke tid, og der er en overflod af omega-ish standere.
Tror du de lige sider vil skræmme mængden?

Svært at sige, form og farver er ofte underbevidste påvirkninger. Omega er nok populær, fordi den har ramt 'rigtigt' visuelt. Nu er din jo ikke helt færdig, den ændrer måske udtryk til den tid. Omega så næppe imponerende ud i mdf-stadiet :-)
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Gerner's Gør Det selv Hjørne

Indlægaf Claus-DK » 7. apr 2017, 18:32

Jeg er lidt ked af den er så bred der hvor kopperne sidder, det er ikke så smart og vil gøre hovedtelefonerne større over tid, ligesom når man udvider dem ved at sætte nogle bøger imellem kopperne..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Gerner's Gør Det selv Hjørne

Indlægaf Gerner » 7. apr 2017, 18:56

SĂĄ havde jeg lige skrevet en lang roman, og sĂĄ bliver jeg automatisk logget af.. (sidder pĂĄ arbejdscomputer)

Men hvad angår materialerne, så tror/håber jeg at noget flot træ vil gøre underværker, i sær med en flot bejdse og lak. Jeg vil dog forsøge mig med, et design med en lidt anden form, eller i hvert fald have kopperne noget mere med i designprocessen. Toppen er jeg nemlig ret vild med, og med de forskellige hovedtelefoner jeg har til rådighed, så synes jeg selv, at det passer fint.

Hvad angår midten, så har jeg til min glæde set, at en O2 kombi sagtens kan stå imellem. Så vi snakker multifunktionel.. :P
Jeg tænker at man kunne lave et ekstra modul, hvor man kunne placere en DAP.. Kunne dette være interessant?

Og I skal bare fortsætte med jeres kritik, det gør kun godt. Det hele komme med i næste omgang brainstorming. :) Så tak mange gange.
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Gerner's Gør Det selv Hjørne

Indlægaf Peter Jensen » 7. apr 2017, 18:58

Måske er det bare løsningen at skalere med en faktor i x og z :) (forudsætter y er opretningen)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Gerner's Gør Det selv Hjørne

Indlægaf Gerner » 7. apr 2017, 19:01

Altså du tænker at gøre den smallere i bredde og dybde?
Det kunne man nemlig sagtens, jeg har bare taget udgangspunkt i bredden pĂĄ en Omega stander.
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Gerner's Gør Det selv Hjørne

Indlægaf Peter Jensen » 7. apr 2017, 19:20

Jeps, syntes den er lidt dyb og Claus syntes den ef bred :) er heldigvis super let at prøve...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

ForegåendeNæste

Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster