Gerner's Gør Det selv Hjørne



Re: Gerner's Gør De selv Hjørne

Indlægaf Gerner » 4. jan 2016, 00:23

Jeg bliver sådan nødt til, at anskaffe mig en Dremel!

Nogen som har forstand på disse kræ, eller er det så nemt, at jeg bare kan købe en af de billige fra Dremel med forlænger på?
Gerner

 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Gerner's Gør De selv Hjørne

Indlægaf Engelskhorn » 6. jan 2016, 12:20

Har aldrig haft en Dremel, men tilsvarende maskine fra Proxxon, deres boresliber ibs/e er i hvert fald super fin, og der findes et væld af tilbehør.

Forlængere behøver du efter min mening ikke at investere i, men jeg ville personligt undgå de billigste modeller. Proxxon har også en lidt billegere model end den nævnte, den bliver meget hurtigere varm, og der er en dårligere borepatron på. Jeg har haft begge, og er langt gladere for ibs/e, som kan findes til ca. 700kr.
Engelskhorn

 
Indlæg: 157
Tilmeldt: 30. maj 2014, 17:49
Geografisk sted: København

Re: Gerner's Gør De selv Hjørne

Indlægaf Gerner » 6. jan 2016, 14:15

Jeg fik også en anbefaling af en ven om, at man hellere skulle købe sig en Proxxon. Jeg var nemlig imponeret af Dremels stander til lige boringer osv. Men fik så ret hurtigt skiftet mening, da jeg blev henvist til en video på Youtube, som viste kvaliteten på den.. Proxxons stand er langt bedre, så det bliver nok en Proxxon jeg køber!
Gerner

 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Gerner's Gør De selv Hjørne

Indlægaf Engelskhorn » 6. jan 2016, 15:10

Skal du have borestanderen med, så skal det være MB200, den MB140 jeg har haft har temmelig meget slør. MB200 er rigtig god, og kan endda bore i vinkler. Jeg fortryder jeg solgte det koordinatbord jeg havde, men det var også god kvalitet.

De har Proxxon hos Milner maskiner på Frederiksberg, men det er væsentligt billigere online.

Følgende fræsestifter er fine til plast og træ: 28720, 28710, 28722. Slibebånd: 28978. Det er en fin start sammen med det der følger med maskinen.
Engelskhorn

 
Indlæg: 157
Tilmeldt: 30. maj 2014, 17:49
Geografisk sted: København

Re: Gerner's Gør De selv Hjørne

Indlægaf Gerner » 6. jan 2016, 15:13

Borestanderen skal ikke købes med det samme, men synes det er fedt, at hvis man i fremtiden skal bruge noget ala et søjlebord, at man kan tilkøbe en borestander. ;-) Så det er et kæmpe plus!
Har set de har Proxxon hos Bauhaus, så måske jeg skulle tage derned og kigge lidt på de forskellige modeller. :)

Jeg siger i hvert fald tak!
Gerner

 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Gerner's Gør De selv Hjørne

Indlægaf Mortenhoe » 6. jan 2016, 20:41

Jeg har bare sådan en billig dremel kopi multisliber jeg købte i Harald Nyborg for nok snart 10 år siden. Den virker fortræffeligt endnu, men bruger den også kun til små finesse opgaver. De større slibninger/udskæringer har man jo andet grej til :-)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Gerner's Gør De selv Hjørne

Indlægaf Gerner » 15. jan 2016, 21:07

Lidt siden jeg har fået lavet noget på mine hovedtelefoner.. Men havde lige en cykel der skulle slibes og males, samt nogle snaps der også lige skulle sættes over/filtreres.. ;-)

Men har lige bestilt 7 jackstick fra Thomann, så nu kan jeg forhåbentligt på mandag få lavet mit sidste kabel, så jeg kan have et setup til farten: Sanddisk Clip -> Fiio e11 -> DT770(990)
Gerner

 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Gerner's Gør De selv Hjørne

Indlægaf Walbum4262 » 15. jan 2016, 21:12

Gerner skrev:Jeg fik også en anbefaling af en ven om, at man hellere skulle købe sig en Proxxon. Jeg var nemlig imponeret af Dremels stander til lige boringer osv. Men fik så ret hurtigt skiftet mening, da jeg blev henvist til en video på Youtube, som viste kvaliteten på den.. Proxxons stand er langt bedre, så det bliver nok en Proxxon jeg køber!


Proxxon er noget at det bedste mini værktøj du kan købe for penge. thumbs
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PÃ¥ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Gerner's Gør Det selv Hjørne

Indlægaf Gerner » 23. jan 2016, 00:18

Hold nu op.. Jeg fik lige skiftet fra mine DT990 til mine DT770 puder.. Og selvom de begge er Velour, så er der faktisk utrolig forskel. Nu er der faktisk noget mere bass over hele linjen, hvilket jeg kan lide! 3musik
Gerner

 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Gerner's Gør Det selv Hjørne

Indlægaf Gerner » 23. feb 2016, 21:49

Nå... Men nu er min tråd jo faktisk rimelig død.. Men det er der jo en god grund til!
For det første, så er jeg jo startet studie, Produktionsteknolog, men så er jeg jo flyttet i en super hyggelig lille 1-værelses med min kæreste! Dvs. at jeg har fået utroligt mange projekter, som bl.a. er, at jeg skal til at lave mig et nyt skrivebord ud af nogle brædder fra Silvan, som jeg skal have olieret sorte. Så har jeg lavet en kridtvæg, så skal jeg lave hylder, så en flot lille gang, og listen fortsætte..

Så indtil videre, så er ALT hvad der hedder hovedtelefons gør-det-selv sat på standby, da jeg mangler skrivebordet.. Og så har jeg da også lige fået købt mig et sæt Vienna Haydn Grand stander højtalere, som der også lige skal kældes for! Skal lave nogle kabler osv.. Så damen ikke brokker sig over, at der ligger nøgne kabler over det hele!

Men der kommer snart noget nyt.. Så må man jo bare håbe, at det har lidt at gøre med hoved-fi.. Eller hifi. :mrgreen:
Gerner

 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Gerner's Gør Det selv Hjørne

Indlægaf Buyer no 1 » 23. feb 2016, 22:05

Gerner skrev:Skal lave nogle kabler osv.. Så damen ikke brokker sig over, at der ligger nøgne kabler over det hele!

Nøgne kabler :?:

God fornøjelse med alle dine projekter rulle2 Som mine ti tommelfingre plejer at sige: Selvgjort er gjort ruller1
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Gerner's Gør Det selv Hjørne

Indlægaf Gerner » 23. feb 2016, 22:09

Nok ikke den slags nøgne kabler du tænker på. ;-)
Men når jeg siger nøgne kabler, så er det bare standard kabler, altså de sorte og hvide kabler fra bl.a. antenne kabel, strømskinne, apparat strømkabler osv. ;-)
De skal gerne se lidt mere lækkert ud.
Gerner

 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Gerner's Gør Det selv Hjørne

Indlægaf Claus-DK » 24. feb 2016, 00:26

Mmmmmm nøgne kabler........
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Gerner's Gør Det selv Hjørne

Indlægaf Buyer no 1 » 24. feb 2016, 20:46

Gerner skrev:Nok ikke den slags nøgne kabler du tænker på. ;-)


Jeg troede også engang, at "kabelstrip" var noget helt andet, end det egentlig er ... :lol:
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Gerner's Gør Det selv Hjørne

Indlægaf Gerner » 26. feb 2016, 15:56

SÃ¥ blev der bestilt for 300 kr. paracord!
Fik lige den bedste service fra Paracord.eu, det har jeg ikke oplevet før. :)

I får lige deres pæne besked jeg fik for 5 min siden.
Billede

Og ja.. kuponen er brugt.. ;-)

Så mangler jeg faktisk bare noget rød krympeflex, så kan jeg få lavet mine højtaler kabler!
Nogen der kender et andet sted end disse: http://www.heatshrink-online.co.uk/shop ... f2ed613d=1

Tænker der må være en dansk forhandler med en fysisk butik, som har det i rødt?
Gerner

 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Gerner's Gør Det selv Hjørne

Indlægaf Henrik_sdk » 26. feb 2016, 18:23

Handler en del paracord på ebay. De er i forskellige kvaliteter, men omkring 5$ incl (lang)levering for 10 meter.
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2385
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Gerner's Gør Det selv Hjørne

Indlægaf Claus-DK » 26. feb 2016, 21:36

Jeg ville personligt se det at de benytter DPD som en nogo..
gå i biltema/Bauhaus/Bådebutikker der er så mange reb med sokker på og det koster nærmest gratis
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Gerner's Gør Det selv Hjørne

Indlægaf Gerner » 27. feb 2016, 11:04

Henrik_sdk skrev:Handler en del paracord på ebay. De er i forskellige kvaliteter, men omkring 5$ incl (lang)levering for 10 meter.


Og det er sikket Paracord 550..? De kan jeg også nemt finde billigere end hos Paracord.eu.
De har bare størrelserne fra Type I til Type V, hvilket var lige de to jeg søgte. Den store type V koster noget mere end resten..

Claus-DK skrev:Jeg ville personligt se det at de benytter DPD som en nogo..
gå i biltema/Bauhaus/Bådebutikker der er så mange reb med sokker på og det koster nærmest gratis


De butikker har som en sikkerhed så heller ikke lige så stort sortiment/farver/størrelser, hvilket er hvad man betaler for. ;-)
Gerner

 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Gerner's Gør Det selv Hjørne

Indlægaf Henrik_sdk » 27. feb 2016, 13:56

apropos hvis i kender nogen som kunne bruge domænet musik13

http://gratisporto.dk/
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2385
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Gerner's Gør Det selv Hjørne

Indlægaf Gerner » 4. mar 2016, 14:01

Nå, så fik jeg lavet mit elskede skrivebord sammen med kæresten, så nu har jeg et sted at nørkle! For helvede det har jeg savnet!
Jeg havde jo bestilt en masse Paracord her for leden, og de kom i går, jubii! 8 meter type V paracord, og 40 meter type 1, det var dejligt. Men jeg begyndte så at flette mig et nyt hovedtelefons kabel, og det blev jeg ganske tilfreds med:

Billede
Billede

Men så fandt jeg da også lige noget test paracord de havde smidt i pakken.. Det var et flet, som kunne trækkes ned OVER kablet.. Så det satte tænkeren igang. For havde lidt håbet på, at mit 8mm paracord kunne masse over mine højtaler kabler, men det kunne de ikke.. Så jeg prøvede da lige at goggle noget ala: "Braid around a wire" - og det var sku muligt..
Jeg havde lidt rest Paracord for et tidligere projekt, og flettet så rundt om mit gamle Talk 3 højtaler kabel, og det blev da faktisk yderst fint!

Billede
Billede

Damen var helt vildt med det, men det kræver meget paracord, RIGTIG meget paracord.. Jeg har 2 sæt kabler af 2,5 meter. Til hvert flet skal der bruges 8x 2,5m paracord (8-braid), og så lige de klassiske 5-10% ekstra til flettet.. Det skal der så bruges til hvert kabel.. Så et skud på tasken, skal jeg bruge et sted mellem 50-60 meter paracord, og en helvedes masse tid.. Det er et nemt flet, men med 2,5m snore, så tager det tid!

Har også lige bestilt for 200 kr. stik hos Thomann, så nu kan jeg få lavet mine Beyerdynamic, som jeg laver om igen igen.. Jeg savner et sæt åbne hovedtelefoner, så jeg smider mine DT990 drivers over i DT990 kopperne igen, og så får de den pæne stofledning. ;-)

Desuden har jeg også lige købt et sæt Sennheiser HD-555, hvor jeg vil lave et HD-595 mod.. :-)
Gerner

 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

ForegåendeNæste

Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster