Første IEM Kabel



Første IEM Kabel

Indlægaf Peter Jensen » 10. jun 2016, 22:28

Mit første IEM kabel... Det er et 8-vejs, 4 sølv legerede tråde og 4 kobber tråde. Rhodium belagt mini-jack. Samtlige stik og y-split er fra Eidolic. Resultatet er nogenlunde, men tænker at jeg skal have noget krympeflex eller sort tape på de steder hvor kablet går ind i stikkene, eller en eller anden form for overgang der gør det lidt pænere.

Billede
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Første IEM Kabel

Indlægaf Claus-DK » 10. jun 2016, 23:00

Jeg synes det ser godt ud, mĂĄske lidt stort ved monitoren, men det ser godt ud..

Klar krympeflex for alt i verden...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Første IEM Kabel

Indlægaf Peter Jensen » 10. jun 2016, 23:07

Der er plads til mange forbedringer. Det sværeste har været at få fyldt stik med silikone. Der mangler jeg det rette håndelag eller værktøj (måske begge dele).
Klar krympeflex... God ide, det må jeg hellere få købt mig....
Stikkene er måske lidt store, men syntes de er fede så lever med det. Næste gang vil jeg nok gå efter nogle L-formede stik, de giver et lidt bedre flow om ørene.
Men det er god spas, jeg skal helt klart lave nogle flere kabler....
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Første IEM Kabel

Indlægaf Claus-DK » 10. jun 2016, 23:56

Det er mere vægtstangen end hvordan det ser ud jeg tænker på..
Hvis du vil lave små lette og nemme stik så prøv to komponent spartelmasse, man kan få sådan en stang i biltema til 50 kroner eller sådan..
hvis man så når det er æltet og anbragt, tager en smule flydende margarine på fingrene kan man afslutte det rigtigt fint og flot, ude at skulle slibe i det bagefter..

så bestemmer du selv formen på dine stik, jeg brugte bare et almindeligt stik og smed kappen væk..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Første IEM Kabel

Indlægaf Peter Jensen » 11. jun 2016, 10:41

Det er en sjov ide, det vil jeg klart overveje til mit næste kabel...

Dog er disse kapper ganske tynde og lavet af aluminium/kulfiber, og vejer ingenting. Så hvis man er påpasselig med ikke at fylde dem med tung silikone så er det egentligt ikke så galt. Jeg bemærker i hvert fald ikke noget når de først er på. Men til en anden gang vil jeg nok hellere have en L-form, evt. bygget via din ide.
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Første IEM Kabel

Indlægaf Peter Jensen » 12. aug 2016, 20:51

Har arbejdet på en ny Y-Split. Det er en 3D printet model hvor der er lavet hul i CAD filen til at kablet kan gå igennem hånden. Da det er en tom skal er den en del lettere end den ser ud til at være. Maling kan godt blive bedre, men er umiddelbart godt tilfreds... Glæder mig til at se om nogen bemærker den på CanJam i morgen :).

Billede

Billede
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Første IEM Kabel

Indlægaf Henrik_sdk » 12. aug 2016, 21:40

Jeg stemmer for en klaphat, den er nemmere at få øje på.. (o:
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2385
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Første IEM Kabel

Indlægaf Buyer no 1 » 12. aug 2016, 22:13

Peter Jensen skrev:Billede


thumbs Den er da top nice! Sådan en burde man have til at holde styr på ørepropperne når man er på Roskilde :-)
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Første IEM Kabel

Indlægaf Walbum4262 » 13. aug 2016, 00:17

Peter Jensen skrev:Har arbejdet på en ny Y-Split. Det er en 3D printet model hvor der er lavet hul i CAD filen til at kablet kan gå igennem hånden. Da det er en tom skal er den en del lettere end den ser ud til at være. Maling kan godt blive bedre, men er umiddelbart godt tilfreds... Glæder mig til at se om nogen bemærker den på CanJam i morgen :).

Billede

Billede



Fuck hvor er den bare top nice!!!! Kan du lave flere af dem ?
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Første IEM Kabel

Indlægaf Claus-DK » 13. aug 2016, 03:41

God idé !!
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Første IEM Kabel

Indlægaf Peter Jensen » 13. aug 2016, 22:46

Tak for de pæne ord... En klaphat er intet dårligt bud, meget originalt, og kan også bruges som hyggelig hadegave :). Andet oplagt bud er et peace tegn som burde gøre sig godt i Asien :)

Walbum4262 skrev:Fuck hvor er den bare top nice!!!! Kan du lave flere af dem ?


Denne blev printet på mit arbejde som en lidt særlig gestus, tvivler på at jeg bare kan printe løs der. Men sender gerne cad filen, så kan man få den printet hos Shapeways til en rimelig penge. Jeg kan evt. Lige undersøge pris, men regn med ca 20-30 euro incl forsendelse (fra eu)
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Første IEM Kabel

Indlægaf Claus-DK » 14. aug 2016, 06:27

Peter Jensen skrev:Tak for de pæne ord... En klaphat er intet dårligt bud, meget originalt, og kan også bruges som hyggelig hadegave :). Andet oplagt bud er et peace tegn som burde gøre sig godt i Asien :)


Eller en Buste af forumejeren rulle4 rulle4 ruller1 ruller1 ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Første IEM Kabel

Indlægaf Peter Jensen » 14. aug 2016, 21:42

Jeg har fundet en pris på Shapeways der hedder 22.18 Euro med forsendelse inkluderet. Forsendelsen er ca. 10 euro, så hvis man køber flere eller vil printe andet falder total prisen.

Hvis nogen har interesse så skriv enten her eller direkte til mig. Jeg påtager mig gerne at bestille og få sendt til mig først i tilfældet af at der skulle opstå noget diskusion om printet (de er ikke helt lette at printe).

Hvis man er interesseret i et helt færdiglavet kabel kan vi også godt snakke om det, om end jeg ikke er helt overbevist om at jeg er erfaring nok i lodninger og finish til at lave noget top proffessionelt. Vil self. rep. evt. fejl hvis der opstår noget. Pris vil afhænge af kvalitet på kabel og stik, men regn med min. 20-30 euro oven i prisen for printet, plus noget forsendelsestid fra Kina.
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Første IEM Kabel

Indlægaf mikkelmmk93 » 26. sep 2016, 10:16

Peter Jensen skrev:Har arbejdet på en ny Y-Split. Det er en 3D printet model hvor der er lavet hul i CAD filen til at kablet kan gå igennem hånden. Da det er en tom skal er den en del lettere end den ser ud til at være. Maling kan godt blive bedre, men er umiddelbart godt tilfreds... Glæder mig til at se om nogen bemærker den på CanJam i morgen :).

Billede

Billede

Er det en knowles GK 3vejs man spotter her?
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Re: Første IEM Kabel

Indlægaf Peter Jensen » 26. sep 2016, 10:20

mikkelmmk93 skrev:Er det en knowles GK 3vejs man spotter her?


Jep
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Første IEM Kabel

Indlægaf Peter Jensen » 22. okt 2016, 10:35

SĂĄ fik jeg lavet et nyt kabel af samme type og med samme stik, blot med RSA istedet for mini jack. SĂĄ er der ligesom bragt balance i regnskabet :roll:

Billede

Beklager den sorte krympeflex, men syntes den farve passede lidt bedre sammen med stikenes sorte farver, og sĂĄ var det den jeg lige havde der passede bedst :).

Derudover blev det også til et kabel med MMCX stik, som en kollega måtte hjælpe mig lidt med nogle lodninger på da mit eget udstyr bare er lidt for billigt og dårligt til den opgave. Det har vist sig noget problematisk da de ikke passer i mine in-ears med MMCX hun (Shure 535 klon). Enten er det dårligt fabrikerede stik eller også findes der forskellige standarder for dette stik som jeg ikke var klar over. Problemer at er den lille ring der sidder på stikket er for stor ting at gå ind i hunstikket. Har prøvet at klemme og slibe lidt på den, men den er ret meget for stor. :?
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København


Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster