DIY CIEM



Re: DIY CIEM

Indlægaf mikkelmmk93 » 20. sep 2016, 14:07

Peter Jensen skrev:Cool. Hvis du bruger sĂĄdan en 3.0mm ID slange, sĂĄ kan du lave den horn effekt Sonion anbefaler under deres design forslag i denne pdf (side 12):
http://www.sonion.com/~/media/Files/Academy/Academy_ProAudio__DocCode_304_V_001_Web.ashx

Det kan derudover anbefales at læse en guide i at lodde driverene, de kan godt overophedes:
http://www.knowles.com/eng/content/download/2814/32897/version/5/file/AN-13-Issue01.pdf


Det var det der var min plan :D

musik10 musik14 Hvordan katten skal jeg sĂĄ lodde uden en heatsink?
Bare et hurtigt strejf med kolben?
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Re: DIY CIEM

Indlægaf mikkelmmk93 » 20. sep 2016, 14:21

Forresten, sĂĄ fandt jeg mĂĄske lige svaret pĂĄ vores problemer med tubes:
http://www.lindemannsilikon.de/shop/en/
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Re: DIY CIEM

Indlægaf Peter Jensen » 20. sep 2016, 14:22

Når du lodder en driver med PCB (som f.eks. Acupassen) så ville jeg være meget mindre nervøs for heatsink, jeg har ikke haft problemer med at holde loddekolben på i et sekund. Så giver jeg den også altid 10 sekunder til at køle bagefter.

Jeg har tidligere lavet "heatsink" ved at finde et par små plader metal så jeg spænder driveren op imellem i en skruetvinge (blødt, self, ikke stramme særligt meget). Det har virket fint til når jeg har loddet drivere uden PCB.

Hvis du har en god wire som f.eks. litz, så kræves der næsten ingen tid med loddekolben på driveren. Se f.eks. den video Vibro har lagt op her: https://www.youtube.com/watch?v=LJ55BCSwJkg
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: DIY CIEM

Indlægaf mikkelmmk93 » 20. sep 2016, 19:02

Update:
Jeg har prøvet at "lege" indtil at materialerne til at støbe skaller med kommer.
Jeg har et par jagthøreværn, hvor jeg tog elektronikken ud af og ville putte 1723'eren deri.
Det gik egentlig OK, men jeg havde problemer med at lime slangen pĂĄ enheden - nok fordi jeg brugte sekundlim.
Jeg må ud og have fat i noget epoxy, og så prøve igen. Samt at få fat i den rigtige diameter slange. Jeg har noget der tæt på men ikke helt - tror det er små 2 mm.
Billede
Billede
Billede
Billede
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Re: DIY CIEM

Indlægaf mikkelmmk93 » 20. sep 2016, 20:39

Ok ok, jeg ved det.
Jeg sagde jeg skulle have fat i noget epoxy før jeg ville lave mere.
Men jeg løj :roll:

Så jeg forsøgte mig da bare lidt igen, denne gang med noget krymeflex på porten som adapter til slangen - virker perfekt.
Fæstnet med varmlim.

Jeg syntes dog desværre ikke rigtig at det på nogen måde lyder godt - måske fordi mine ører lige havde vænnet sig til et par skod in ears - måske fordi løsningen på ingen måde er "korrekt" eller færdig.
Jeg ved end ikke længden på slangen - og dette kan jo trods alt have en stor effekt for diskant hvor der lige pt mangler mest.
Det er non-vented jeg er igang med lige nu. Fin balanceret niveau - ikke for meget, ikke for lidt men tættere på for lidt end for meget.
Jeg lytter lidt videre og sĂĄ leger jeg nok videre efter der
Billede
Billede
Billede
Billede
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Re: DIY CIEM

Indlægaf mikkelmmk93 » 20. sep 2016, 21:26

mikkelmmk93 skrev:Ok ok, jeg ved det.
Jeg sagde jeg skulle have fat i noget epoxy før jeg ville lave mere.
Men jeg løj :roll:
Så jeg forsøgte mig da bare lidt igen, denne gang med noget krymeflex på porten som adapter til slangen - virker perfekt.
Fæstnet med varmlim.
Jeg syntes dog desværre ikke rigtig at det på nogen måde lyder godt - måske fordi mine ører lige havde vænnet sig til et par skod in ears - måske fordi løsningen på ingen måde er "korrekt" eller færdig.
Jeg ved end ikke længden på slangen - og dette kan jo trods alt have en stor effekt for diskant hvor der lige pt mangler mest.
Det er non-vented jeg er igang med lige nu. Fin balanceret niveau - ikke for meget, ikke for lidt men tættere på for lidt end for meget.
Jeg lytter lidt videre og sĂĄ leger jeg nok videre efter der

Denne gang løj jeg ikke thumbs
Jeg prøvede at klippe noget af længden af krympeflexen - ca halvdelen. Det syntes jeg umiddelbart ikke gjorde noget.
Så prøvede jeg at klippe den tykke slange kortere - det hjalp lidt.
Så tog jeg et leap of faith og prøvede at klippe den en del kortere - nøj hvor det hjalp!
Det giver mig da lidt tillid til at nĂĄr jeg lige fĂĄr lavet en ordenlig steppet nozzle (eller hva det hedder) at det nu nok skal blive nogenlunde godt.

Jeg tester med lidt af hvert - jeg har for første gang hørt den dybe bas på "End of Line" fra Tron soundtracket, lavet af Daft punk. Nej den har på ingen måde samme styrke som mit AH-D2000 har, men det er der! Det skal siges det her er med 1723WT03 - altså uden port. Så mon ikke at 1723TW03/09 har endnu mere rumble musik17 musik17
Der hvor jeg er lige nu så syntes jeg at den mangler rafinnement, og detaljer i diskanten - men igen en bedre nozzle gør sikker underværker!
Desuden har jeg desværre opdaget ulempen ved sensitive IEM's - alt mit udstyr støjer som bare pokker! Så nu skal jeg have fat i DAC/AMP også musik16
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Re: DIY CIEM

Indlægaf Peter Jensen » 21. sep 2016, 15:55

Det ser godt ud indtil nu. Lidt en alternativ løsning med krympeflex på porten men hvis slangen sidder fast så bør det jo være ok. Hvis du får fat i den rigtige diameter slange til at sætte på porten i fremtiden så har jeg haft god success med at føre porten en lille smule ind i slangen så lyd udgangen lige akkurat er dækket. Derefter kommer jeg lim eller epoxy på inde ved basen af porten og trykker så slangen helt ned. På den måde er jeg ret sikker på ikke at få lim ind i porten ved en fejl og den sidder stadig rimeligt godt fast.

Ved du hvilken længde på slangen startede du med og hvad den ca. er efter du har klippet den ned? På mine customs har jeg brugt ca. 15 mm. På universals lidt mindre. Men har ikke selv eksperimenteret så meget med længden så det er interessant at høre at det kan gøre så stor forskel. Jeg er overbevist om at det nok skal blive godt med et horn på den ventede driver...

Og ja, dårlige kilder, eller kilder som er lavet til at drive helt andre ting kan sagtens have lidt støj og hiss. Jeg er selv super glad for min Aune X1s sammen med disse IEM´s, men der er helt sikkert mange forsk. muligheder.

Glæder mig til at se når produktionen af skallerne går igang.
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: DIY CIEM

Indlægaf mikkelmmk93 » 22. sep 2016, 07:29

Peter Jensen skrev:Det ser godt ud indtil nu. Lidt en alternativ løsning med krympeflex på porten men hvis slangen sidder fast så bør det jo være ok. Hvis du får fat i den rigtige diameter slange til at sætte på porten i fremtiden så har jeg haft god success med at føre porten en lille smule ind i slangen så lyd udgangen lige akkurat er dækket. Derefter kommer jeg lim eller epoxy på inde ved basen af porten og trykker så slangen helt ned. På den måde er jeg ret sikker på ikke at få lim ind i porten ved en fejl og den sidder stadig rimeligt godt fast.

Ved du hvilken længde på slangen startede du med og hvad den ca. er efter du har klippet den ned? På mine customs har jeg brugt ca. 15 mm. På universals lidt mindre. Men har ikke selv eksperimenteret så meget med længden så det er interessant at høre at det kan gøre så stor forskel. Jeg er overbevist om at det nok skal blive godt med et horn på den ventede driver...

Og ja, dårlige kilder, eller kilder som er lavet til at drive helt andre ting kan sagtens have lidt støj og hiss. Jeg er selv super glad for min Aune X1s sammen med disse IEM´s, men der er helt sikkert mange forsk. muligheder.

Glæder mig til at se når produktionen af skallerne går igang.


Det var da egentlig et jævnt godt tip - tak!

Du må ikke hænge mig op på det, men i hvert fald 1,5cm er blevet skåret af. Så jeg vil gætte på ca. 2,5-3cm inden og nu 1-1,5cm vil jeg tro.
Fulgte du design guide fra knowles?

Jeg har meldt mig på X1s touren så glæder mig til at jeg kan prøve det :)
Samt The Custom Art touren - sĂĄ kan jeg jo lige sammenligne hans 1723/09 med min ;) evt lige fĂĄ lidt inspiration til fremtidige builds rulle2

Det burde gå i gang i næste uge. Mcear siger at de sender i morgen, så det skulle jo gerne være her mandag-onsdag.
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Re: DIY CIEM

Indlægaf mikkelmmk93 » 22. sep 2016, 10:02

Nu ved jeg jo slet ikke hvilken slags musik i kan lide - men prøv at tjekke "Bon Iver - Woods" ud.
Det er et nummer hvor der bliver leget meget med stereopanoreringen bl.a..
Og sĂĄ er det et ret komplekst nummer i forhold til "lag" i musikken.

På netop dette nummer oplever jeg svagheder i min 1723'ere lige nu - men så igen den er også jævnt meget på prototype stadie (ja nærmere mockup stadie ruller1 ruller1 ).
Jeg har et par skaller pĂĄ vej "udefra" som ikke er DIY.
Billede
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Re: DIY CIEM

Indlægaf Peter Jensen » 22. sep 2016, 20:20

Jeg kender ikke lige den sang, men vil umiddelbart mene at 1723 bør kunne klare stereo panorering ganske godt. Er slangerne på de 2 drivere lige lange?

Du kan evt. prøve nogle af testene på denne side:http://www.audiocheck.net/soundtests_headphones.php Wiring og binaural testen bør give en klar indikation af om det er noget galt. Jeg har tidligere fået loddet forkert på + og - på et stik og det gjorde at binaural testen lød helt forkert som om lydene lå i center og ikke klart i siderne.

Ser spændende ud med de 2 skaller... Er de silikone? Og er de massive? For så skal der godt nok graves noget for at få lavet lydkanal og plads til driver musik13

Jeg har selv prøvet Music Two og syntes umiddelbart den lød lidt bedre end min egen 1723. Jeg havde dem dog ikke sammen så det blev ikke nogen egentlig A/B test. Jeg vil også umiddelbart forvente at en prof som virkelig kan håndværket kan få det bedste ud af driverene, hvor DIY folk lettere kan lave små fejl som skader lyden lidt. På den anden side kan man så tune signaturen til det man selv bedst kan lide...
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: DIY CIEM

Indlægaf mikkelmmk93 » 24. sep 2016, 21:33

Peter Jensen skrev:Jeg kender ikke lige den sang, men vil umiddelbart mene at 1723 bør kunne klare stereo panorering ganske godt. Er slangerne på de 2 drivere lige lange?

Du kan evt. prøve nogle af testene på denne side:http://www.audiocheck.net/soundtests_headphones.php Wiring og binaural testen bør give en klar indikation af om det er noget galt. Jeg har tidligere fået loddet forkert på + og - på et stik og det gjorde at binaural testen lød helt forkert som om lydene lå i center og ikke klart i siderne.

Ser spændende ud med de 2 skaller... Er de silikone? Og er de massive? For så skal der godt nok graves noget for at få lavet lydkanal og plads til driver musik13

Jeg har selv prøvet Music Two og syntes umiddelbart den lød lidt bedre end min egen 1723. Jeg havde dem dog ikke sammen så det blev ikke nogen egentlig A/B test. Jeg vil også umiddelbart forvente at en prof som virkelig kan håndværket kan få det bedste ud af driverene, hvor DIY folk lettere kan lave små fejl som skader lyden lidt. På den anden side kan man så tune signaturen til det man selv bedst kan lide...


Den klarer ogsĂĄ panoreringen meget fint. Men det er senere inde i sangen nĂĄr der kommer mange lag af stemmerne pĂĄ at den fejler - og sĂĄ ogsĂĄ i det helt dybe.

Nice side btw, har leget lidt derinde :)

Der er et sæt silikone og et sæt akryl. Jeg håber de også bliver gravet ud inden jeg får dem i hænderne :D

Hvad har du med 1723 i ? En Custom eller?
Ja, det er det fede ved DIY at man bare kan "gøre hvad man vil" med lyden.
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Re: DIY CIEM

Indlægaf Peter Jensen » 26. sep 2016, 08:47

mikkelmmk93 skrev: Der er et sæt silikone og et sæt akryl. Jeg håber de også bliver gravet ud inden jeg får dem i hænderne :D


De er fra mcEar.de ? Jeg ville i hvert fald også forvente at de var med lydkanaler og plads til enheder - med mindre der står tydeligt at det er en slags massive plugs som kun kan bruges til høreværn (det kan jeg ikke lige gennemskue på tysk).

mikkelmmk93 skrev: Hvad har du med 1723 i ? En Custom eller?


Jeg har haft lavet bĂĄde en universel og en custom med 1723 vented, men bruger den ikke sĂĄ meget mere, nu er det mest min knowles der fĂĄr spilletid.
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: DIY CIEM

Indlægaf mikkelmmk93 » 26. sep 2016, 09:23

Peter Jensen skrev:
mikkelmmk93 skrev: Der er et sæt silikone og et sæt akryl. Jeg håber de også bliver gravet ud inden jeg får dem i hænderne :D


De er fra mcEar.de ? Jeg ville i hvert fald også forvente at de var med lydkanaler og plads til enheder - med mindre der står tydeligt at det er en slags massive plugs som kun kan bruges til høreværn (det kan jeg ikke lige gennemskue på tysk).

mikkelmmk93 skrev: Hvad har du med 1723 i ? En Custom eller?


Jeg har haft lavet bĂĄde en universel og en custom med 1723 vented, men bruger den ikke sĂĄ meget mere, nu er det mest min knowles der fĂĄr spilletid.

Nej det er en privat kontakt der laver dem for mig ;)
Bare for at se hvad forskel det gør når det er en med mere erfaring.

Skal vi ikke have nogle billeder af dine in ears? musik15
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Re: DIY CIEM

Indlægaf Peter Jensen » 26. sep 2016, 09:50

Jeg har sneget et par stykker ind her: http://www.hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=12&t=5631

Jeg kommer ikke til at lave store billedserier af gør-det-selv IEM´s eller af mine resultater selv da min arbejdsgiver helst vil undgå at det kommer for meget ud (også selvom det er mit eget hobby projekt og intet har med firmaet at gøre).

Dog vil jeg præsentere hele den digitale metode incl. demo af printere og fremvisning af resultater osv. til meet d. 6 nov, så prøv om du kan komme med der. Der skulle være mulighed for fælleskørsel thumbs
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: DIY CIEM

Indlægaf mikkelmmk93 » 26. sep 2016, 10:15

Peter Jensen skrev:Jeg har sneget et par stykker ind her: http://www.hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=12&t=5631

Jeg kommer ikke til at lave store billedserier af gør-det-selv IEM´s eller af mine resultater selv da min arbejdsgiver helst vil undgå at det kommer for meget ud (også selvom det er mit eget hobby projekt og intet har med firmaet at gøre).

Dog vil jeg præsentere hele den digitale metode incl. demo af printere og fremvisning af resultater osv. til meet d. 6 nov, så prøv om du kan komme med der. Der skulle være mulighed for fælleskørsel thumbs

Ah øv.
Fedt! Men jeg kan desværre ikke den dag - ville ellers rigtig gerne se det. Det er trods alt ret spændende!
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Re: DIY CIEM

Indlægaf mikkelmmk93 » 26. sep 2016, 14:56

Jeg har ikke erfaring med Taobao men her er umiddelbart nogle forskellige diametre som vi kan bruge https://world.taobao.com/item/413958683 ... 1395868371
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Re: DIY CIEM

Indlægaf Peter Jensen » 26. sep 2016, 19:20

Det anbefales at finde en såkaldt Taobao agent som kan hjælpe med kommunikationen og forsendelse ud af Kina. Taobao er en slags Kinesisk Amazon, dog hvor private også kan handle med private. Derfor er der ingen garanti for at det er til at kommunikere med sælger da vedkommende muligvis ikke taler engelsk.

Mht. linket så har de primært den 2.0 ID slange som det også er relativt let at finde i DK og andre steder. Det ser dog ud til at de også har slanger med 1.0 ID og 3.0 ID. Den på 3.0 tror jeg også er til at finde andre steder og den vil nok kun være relevant hvis man vil lave et stepped horn som beskrevet i Sonion artiklen. Med hensyn til den på 1.0 så skriver sælger at den kun er beregnet til at forbinde driveren til et måleinstrument og altså ikke velegnet til at bruge i DIY byg (Har haft en Kineser til at oversætte for mig, google translate er relativt ubrugeligt til det meste Kinesisk).

Så jeg ville umiddelbart tro at mcEar´s slanger er mere relevante. Man kan sikkert også lave et stepped horn ved at bore en 3mm lydkanal og så lade slanges stoppe 3-4mm (eller hvor mange det nu er) fra udgangen hvilket vil svare til at have en cylinder på 3mm ID. Slangen skulle være relativt let at lime fast i lydkanalen.
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: DIY CIEM

Indlægaf mikkelmmk93 » 27. sep 2016, 07:24

Peter Jensen skrev:Det anbefales at finde en såkaldt Taobao agent som kan hjælpe med kommunikationen og forsendelse ud af Kina. Taobao er en slags Kinesisk Amazon, dog hvor private også kan handle med private. Derfor er der ingen garanti for at det er til at kommunikere med sælger da vedkommende muligvis ikke taler engelsk.

Mht. linket så har de primært den 2.0 ID slange som det også er relativt let at finde i DK og andre steder. Det ser dog ud til at de også har slanger med 1.0 ID og 3.0 ID. Den på 3.0 tror jeg også er til at finde andre steder og den vil nok kun være relevant hvis man vil lave et stepped horn som beskrevet i Sonion artiklen. Med hensyn til den på 1.0 så skriver sælger at den kun er beregnet til at forbinde driveren til et måleinstrument og altså ikke velegnet til at bruge i DIY byg (Har haft en Kineser til at oversætte for mig, google translate er relativt ubrugeligt til det meste Kinesisk).

Så jeg ville umiddelbart tro at mcEar´s slanger er mere relevante. Man kan sikkert også lave et stepped horn ved at bore en 3mm lydkanal og så lade slanges stoppe 3-4mm (eller hvor mange det nu er) fra udgangen hvilket vil svare til at have en cylinder på 3mm ID. Slangen skulle være relativt let at lime fast i lydkanalen.


Ahh ok - er der en service der formidler dette af hvad du kender til?

Ja og sĂĄ den der 1,5ID 2OD - den er brugbar til at forbinde til enheden og sĂĄ steppe op til 2ID.
Og ja, den på 3mm var også kun tænkt som brugbar til horn - eller hvis man bliver nød til at have en "lang" slange - da den attenuere de høje frekvenser mindre end hvis det var gjort med 2mm slange.
De skriver faktisk i artiklen at de 3mm kan være en del af selve proppen og ikke af slange ;)
Havde jeg nu haft en drejebænk - eller 3D printer ;-) ;-) - så havde jeg lavet hele "hornet" i et ved at bygge en form og så støbe den i silikone, så kan man også lave det så det er nemt at montere den på enheden.

Mcear har ikke slanger desværre.
Så længe det ikke er en silikoneprop ;-)
I de billeder jeg har oppe der har jeg bare stoppet slangen ind i hullet uden at lime og lade den sidde i spænd. Det virker endnu :D
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Re: DIY CIEM

Indlægaf Peter Jensen » 27. sep 2016, 09:07

Jeg har ikke prøvet den selv, men en hurtig google søgning giver mig http://www.engtaobao.com/. Derudover har Kvik tidligere haft kigget på TaoBao Cart, men ved ikke om han nogensinde købte fra den: http://www.taobaocart.com/Product/41395868371/

Jeg har umiddelbart mest haft brug for 1.5 ID - 2.0 UD og 2.0 - 3.0 som jeg har købt i DK på apoteket. Dog kan jeg sagtens se fidusen i nogel af de andre 2.0 - 2.6 f.eks da jeg selv har små ørekanaler og ville få svært ved at få plads til flere 3.0 slanger i skallen.

Du kan evt. overveje at fylde tippen med uv resin og hærde det før du så bore lydkanalen i 3mm. Fyld kun så lidt at du stadig kan komme igennem med en relativt lige boring, men der bør også være en god cm eller deromkring. Så kan slangen måske limes på halvt inde i kanalen. Det kan nok være lidt drilsk at få til at virke, men burde kunne lade sig gøre.

I mit seneste byg limede jeg ikke slangen da den gĂĄr helt op og det virker fint.
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: DIY CIEM

Indlægaf Claus-DK » 27. sep 2016, 12:49

I er altsĂĄ et sejt makkerpar i to, ja i er sĂĄ... thumbs thumbs thumbs
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

ForegåendeNæste

Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster