DIY CIEM



Re: DIY CIEM

Indlægaf mikkelmmk93 » 27. sep 2016, 17:30

Peter Jensen skrev:Jeg har ikke prøvet den selv, men en hurtig google søgning giver mig http://www.engtaobao.com/. Derudover har Kvik tidligere haft kigget på TaoBao Cart, men ved ikke om han nogensinde købte fra den: http://www.taobaocart.com/Product/41395868371/

Jeg har umiddelbart mest haft brug for 1.5 ID - 2.0 UD og 2.0 - 3.0 som jeg har købt i DK på apoteket. Dog kan jeg sagtens se fidusen i nogel af de andre 2.0 - 2.6 f.eks da jeg selv har små ørekanaler og ville få svært ved at få plads til flere 3.0 slanger i skallen.

Du kan evt. overveje at fylde tippen med uv resin og hærde det før du så bore lydkanalen i 3mm. Fyld kun så lidt at du stadig kan komme igennem med en relativt lige boring, men der bør også være en god cm eller deromkring. Så kan slangen måske limes på halvt inde i kanalen. Det kan nok være lidt drilsk at få til at virke, men burde kunne lade sig gøre.

I mit seneste byg limede jeg ikke slangen da den gĂĄr helt op og det virker fint.

Ah ok - kunne havde håbet du havde erfaring med en af dem :) de sælger jo bl.a. sonion enheder derinde.
Har du en personlig kineser til at oversætte? ruller1 men fedt nok, og tak at du lige fik det læst igennem :)

Ja jeg tror også det er bedst at bore de 3mm ud og ikke prøve at få plads til slangen. Gad vide om der er lavet, offentligt tilgængeligt, studie om effekten af radius af exit bore for en BA driver?
Hvis man nu gerne vil benytte 1,5/2 ID/OD så borer man bare et stykke ud i 2mm og så den resten i den krævede diameter og længde. Måske man kunne få fat i bor der går fra 2mm op til f.eks. 3mm i stigninger på 0.1 mm - så kan man jo nærmest sig et eksponentielt horn musik17
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Re: DIY CIEM

Indlægaf mikkelmmk93 » 27. sep 2016, 17:31

Claus-DK skrev:I er altsĂĄ et sejt makkerpar i to, ja i er sĂĄ... thumbs thumbs thumbs

Mange tak! :)
Vil du være med til at lave det til en trio? rulle2
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Re: DIY CIEM

Indlægaf Peter Jensen » 27. sep 2016, 17:51

Ja, jeg har en Kineser lige ved hånden til at oversætte det jeg ikke selv kan klare :) Lige pt. er der ikke nogle drivere som jeg står og mangler, men tak for tippet, skal huske at kigge der også i fremtiden.

Den linkede Sonion design artikel har et par enkelte grafer om længden af slangen samt diameter variation. Jeg kender ikke andre studier, men har heller ikke ledt særligt meget. Ville ikke undre mig hvis man kan finde nogle kommentare på head-fi eller akademiske studier.

Man kan godt fĂĄ cylindriske bor, men nĂĄr man googler ser dem jeg kan finde ikke helt ideelle ud. Jeg tror de fleste bare skifter bit som du selv foreslĂĄr.
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: DIY CIEM

Indlægaf Claus-DK » 27. sep 2016, 23:34

mikkelmmk93 skrev:
Claus-DK skrev:I er altsĂĄ et sejt makkerpar i to, ja i er sĂĄ... thumbs thumbs thumbs

Mange tak! :)
Vil du være med til at lave det til en trio? rulle2


Jeg er slet ikke pĂĄ jeres niveau, jeg er bare tosset med hovedtelefoner.. 7musik 7musik
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: DIY CIEM

Indlægaf mikkelmmk93 » 28. sep 2016, 10:45

Peter Jensen skrev:Ja, jeg har en Kineser lige ved hånden til at oversætte det jeg ikke selv kan klare :) Lige pt. er der ikke nogle drivere som jeg står og mangler, men tak for tippet, skal huske at kigge der også i fremtiden.

Den linkede Sonion design artikel har et par enkelte grafer om længden af slangen samt diameter variation. Jeg kender ikke andre studier, men har heller ikke ledt særligt meget. Ville ikke undre mig hvis man kan finde nogle kommentare på head-fi eller akademiske studier.

Man kan godt fĂĄ cylindriske bor, men nĂĄr man googler ser dem jeg kan finde ikke helt ideelle ud. Jeg tror de fleste bare skifter bit som du selv foreslĂĄr.

Det er vel meget handy? ruller1
Ja, det er med at tjekke nævnligt da udvalget skifter lidt.
F.eks. kan jeg ikke fĂĄ nogle af de diskant enheder jeg har planlagt at bruge i et 2(eller 3) vejs build.

Jeg må jo prøve at søge lidt. For det har en stor effekt for lyden på højtalere alt efter hvordan man afslutter flangen nemlig - specielt i bas området.
Ellers må jeg jo bare købe noget måleudstyr, CNC maskine, SLA 3D printer og en drejebænk, så skal jeg nok lave mit eget studie rulle2 PS. jeg søger sponsorer til dette ;)

Ja jeg har også godt spottet nogle, desværre så er de fleste ikke koniske men stepped - ikke at det ikke ville kunne bruges men det bliver blot en del sværere.
Hvis det bliver relevant sĂĄ mĂĄ jeg jo bare fĂĄ fremstillet mit eget bor thumbs
Eller alternativet kunne være at benytte en konisk sliber - det virker nok også fint til akryl skaller.
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Re: DIY CIEM

Indlægaf Claus-DK » 28. sep 2016, 11:02

@Mikkel
Hvis du får din støbeteknik op at kører godt og effektivt, ville du kunne sælge en del custumtips til universal inears og måske få dit lille eventyr betalt på den måde..
Hvis jeg kan hjælpe dig på nogen måde i sådan en retning står jeg klar..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: DIY CIEM

Indlægaf Peter Jensen » 28. sep 2016, 11:10

mikkelmmk93 skrev:Det er vel meget handy? ruller1


Joew, men jeg havde nu interessen for det Kinesiske samt de personlige relationer længe før jeg fik behov for at købe vare derfra :). Tror ikke det begrænser så meget, måske pånær TaoBao. De er gode nok til at få solgt deres vare dernede selvom det kræver Engelsk...

mikkelmmk93 skrev:Jeg må jo prøve at søge lidt. For det har en stor effekt for lyden på højtalere alt efter hvordan man afslutter flangen nemlig - specielt i bas området.
Ellers må jeg jo bare købe noget måleudstyr, CNC maskine, SLA 3D printer og en drejebænk, så skal jeg nok lave mit eget studie rulle2 PS. jeg søger sponsorer til dette ;)


Del endelig hvis du finder nogle gode referencer. Jeg har købt en Vibro Veritas men har faktisk ikke fået gang i den endnu rulle4. En rigtig PA coupler koster dog langt langt mere - så skal man være en hel del mere seriøs end jeg er (og der er ingen chance for at min arbejdsgiver skaffer sådan en heller...). Med en 3D printer vil jeg mene at du ikke behøves en CNC fræser, med mindre du skal ud i at lave skaller i et materiale du ikke kan printe (har set versioner i træ på head-fi). 3D skanner, software og printer bundle fåes for omkring 18.000€ for det mærke jeg kender så der skal spares lidt op :)
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: DIY CIEM

Indlægaf mikkelmmk93 » 28. sep 2016, 11:24

Claus-DK skrev:@Mikkel
Hvis du får din støbeteknik op at kører godt og effektivt, ville du kunne sælge en del custumtips til universal inears og måske få dit lille eventyr betalt på den måde..
Hvis jeg kan hjælpe dig på nogen måde i sådan en retning står jeg klar..

Og det var her trioen kom ind i billedet :D
Jamen, nĂĄr jeg engang har modtaget mit materiale og eksperimenteret sĂĄ kan vi dage lige tage bestik af situationen ;)
Men det skal vel nok være silikonepropper for at man kan isætte og fjerne IEM'en?
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Re: DIY CIEM

Indlægaf mikkelmmk93 » 28. sep 2016, 11:27

Peter Jensen skrev:
mikkelmmk93 skrev:Det er vel meget handy? ruller1


Joew, men jeg havde nu interessen for det Kinesiske samt de personlige relationer længe før jeg fik behov for at købe vare derfra :). Tror ikke det begrænser så meget, måske pånær TaoBao. De er gode nok til at få solgt deres vare dernede selvom det kræver Engelsk...

mikkelmmk93 skrev:Jeg må jo prøve at søge lidt. For det har en stor effekt for lyden på højtalere alt efter hvordan man afslutter flangen nemlig - specielt i bas området.
Ellers må jeg jo bare købe noget måleudstyr, CNC maskine, SLA 3D printer og en drejebænk, så skal jeg nok lave mit eget studie rulle2 PS. jeg søger sponsorer til dette ;)


Del endelig hvis du finder nogle gode referencer. Jeg har købt en Vibro Veritas men har faktisk ikke fået gang i den endnu rulle4. En rigtig PA coupler koster dog langt langt mere - så skal man være en hel del mere seriøs end jeg er (og der er ingen chance for at min arbejdsgiver skaffer sådan en heller...). Med en 3D printer vil jeg mene at du ikke behøves en CNC fræser, med mindre du skal ud i at lave skaller i et materiale du ikke kan printe (har set versioner i træ på head-fi). 3D skanner, software og printer bundle fåes for omkring 18.000€ for det mærke jeg kender så der skal spares lidt op :)

Skal jeg nok!
Er det en man mĂĄske kunne fĂĄ lov at lĂĄne og lege lidt med pĂĄ et tidspunkt?
Fræseren ville skulle bruges til at lave emner i metal primært - som støbeforme eller værktøj f.eks.
Hehe ja det skal der, det var jo sponsor delen kom ind musik13
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Re: DIY CIEM

Indlægaf Claus-DK » 28. sep 2016, 12:45

mikkelmmk93 skrev:
Claus-DK skrev:@Mikkel
Hvis du får din støbeteknik op at kører godt og effektivt, ville du kunne sælge en del custumtips til universal inears og måske få dit lille eventyr betalt på den måde..
Hvis jeg kan hjælpe dig på nogen måde i sådan en retning står jeg klar..

Og det var her trioen kom ind i billedet :D
Jamen, nĂĄr jeg engang har modtaget mit materiale og eksperimenteret sĂĄ kan vi dage lige tage bestik af situationen ;)
Men det skal vel nok være silikonepropper for at man kan isætte og fjerne IEM'en?




Ja silikone er det rigtige til den type, jeg håber vi finder en god idé og vi begge ender som ejere af Samsung og Sony i 2025, vi kan lige så godt have ambitionerne på plads..
Hvis Apple stadig findes til den tid køber vi det og brænder det ned til grunden ruller1 ruller1 ruller1

Giv en melding når du er ved at være klar så finder jeg noget du kan eksperimentere lidt med og finde gode metoder, sådan noget der bare kan gå i stykker og smides ud er rart at have i baghånden.. ;-)
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: DIY CIEM

Indlægaf Peter Jensen » 28. sep 2016, 14:15

mikkelmmk93 skrev:Og det var her trioen kom ind i billedet :D


Indtil du/i bliver kunder i 3Shapes butik (min arbejdsgiver) så deltager jeg desværre ikke i den del da der er en direkte konflikt. Men jeg vil gerne fortsætte med at komme med input på DIY relaterede ting. :)
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: DIY CIEM

Indlægaf mikkelmmk93 » 28. sep 2016, 15:18

Peter Jensen skrev:
mikkelmmk93 skrev:Og det var her trioen kom ind i billedet :D


Indtil du/i bliver kunder i 3Shapes butik (min arbejdsgiver) så deltager jeg desværre ikke i den del da der er en direkte konflikt. Men jeg vil gerne fortsætte med at komme med input på DIY relaterede ting. :)

Det i orden - så stopper vi med den snak her i tråden for at undgå eventuelle trælse situationer oppe fra :)
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Re: DIY CIEM

Indlægaf Claus-DK » 29. sep 2016, 02:11

Ja jeg lukker røven, jeg vil ikke ødelægge denne fantastiske tråd, undskyld..

@peter jeg glæder mig så meget til at se hvad du egentlig laver på jobbet og hvad i har, jeg har på fornemmelsen af at jeg vil have det som en dreng i en slikbutik.

Nu kender du mig så heller ikke helt så godt endnu, jeg snakker ikke butik i tråde, jeg tilbyder den hjælp jeg kan via mit netværk, jeg skal ikke tjene penge på Mikkel, jeg vil bare gerne hjælpe, jeg er selv startet fra 0 og ved at det er godt at få alt den hjælp man kan få..
Jeg laver jo bare sjov, jeg har skisme ikke tænkt mig at dele Sony med nogen, ej heller vil jeg have andre end mig og min familie på den ø jeg køber, overvejer lidt Bornholm...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: DIY CIEM

Indlægaf Peter Jensen » 29. sep 2016, 07:34

@Claus Jeg lægger mig i selen for at lave en god præsentation. Og selvom jeg ikke sådan rigtigt kender dig endnu, så passer din præcisering af intentioner helt overens med hvordan jeg opfattede det :)

Jeg glæder mig til at se de første skaller og processen med at lave dem manuelt - den er jeg ikke selv ekspert i. Håber nogle andre kunne få lyst til at prøve på et tidspunkt, muligvis giver jeg det også et skud selv når jeg ser hvor sjovt det ser ud.
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: DIY CIEM

Indlægaf mikkelmmk93 » 30. sep 2016, 08:53

Claus-DK skrev:Ja jeg lukker røven, jeg vil ikke ødelægge denne fantastiske tråd, undskyld..

@peter jeg glæder mig så meget til at se hvad du egentlig laver på jobbet og hvad i har, jeg har på fornemmelsen af at jeg vil have det som en dreng i en slikbutik.

Nu kender du mig så heller ikke helt så godt endnu, jeg snakker ikke butik i tråde, jeg tilbyder den hjælp jeg kan via mit netværk, jeg skal ikke tjene penge på Mikkel, jeg vil bare gerne hjælpe, jeg er selv startet fra 0 og ved at det er godt at få alt den hjælp man kan få..
Jeg laver jo bare sjov, jeg har skisme ikke tænkt mig at dele Sony med nogen, ej heller vil jeg have andre end mig og min familie på den ø jeg køber, overvejer lidt Bornholm...


Og for det vil jeg gerne sige TAK! Vi tager det bare videre over PM nĂĄr det bliver relevant :)
Du fĂĄr Sony sĂĄ tager jeg bombe firmaet - eh, Samsung :D
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Re: DIY CIEM

Indlægaf mikkelmmk93 » 30. sep 2016, 08:54

Peter Jensen skrev:@Claus Jeg lægger mig i selen for at lave en god præsentation. Og selvom jeg ikke sådan rigtigt kender dig endnu, så passer din præcisering af intentioner helt overens med hvordan jeg opfattede det :)

Jeg glæder mig til at se de første skaller og processen med at lave dem manuelt - den er jeg ikke selv ekspert i. Håber nogle andre kunne få lyst til at prøve på et tidspunkt, muligvis giver jeg det også et skud selv når jeg ser hvor sjovt det ser ud.


Samme her! Men ham tyskeren fra McEar er godt nok en sløv padde - det er ikke blevet sendt endnu.
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Re: DIY CIEM

Indlægaf mikkelmmk93 » 30. sep 2016, 14:22

Jeg vil da bare lige linke til lidt fredagsgodter :)
http://ultimateearsuniversity.com/post/ ... ng-matters
Og en samling af flere klips: http://www.head-fi.org/t/657603/everyth ... rom-sonion
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Re: DIY CIEM

Indlægaf mikkelmmk93 » 3. okt 2016, 16:02

Lille opdatering - jeg har fået nogle enheder hjem der kræver køling under lodning.
Jamen så er løsningen da blot at tage en CPU køler og sætte enheden derpå med kølepasta :)
Billede
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Re: DIY CIEM

Indlægaf telum » 4. okt 2016, 08:57

Storm P løsninger er ALTID de bedste, fedt!
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1729
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: DIY CIEM

Indlægaf Peter Jensen » 4. okt 2016, 09:00

Det ser effektivt ud, fed løsning... Hvornår kommer den vand eller nitrogen kølede version? ruller1
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

ForegåendeNæste

Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster