DIY CIEM



Re: DIY CIEM

Indlægaf mikkelmmk93 » 4. okt 2016, 09:21

telum skrev:Storm P løsninger er ALTID de bedste, fedt!

Hehe ja :D
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Re: DIY CIEM

Indlægaf mikkelmmk93 » 4. okt 2016, 09:22

Peter Jensen skrev:Det ser effektivt ud, fed løsning... Hvornår kommer den vand eller nitrogen kølede version? ruller1

Det virker også godt!
Den var, på ingen måde varm at røre ved LIGE efter en lodning.

Tjae, pas på hvad du ønsker - jeg har både vandkølingsgrej og TEC elementer til at ligge - så det kan godt lade sig gøre :D
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Re: DIY CIEM

Indlægaf Claus-DK » 4. okt 2016, 11:30

mikkelmmk93 skrev:Lille opdatering - jeg har fået nogle enheder hjem der kræver køling under lodning.
Jamen så er løsningen da blot at tage en CPU køler og sætte enheden derpå med kølepasta :)
Billede



COOOOOOL musik17 musik17
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: DIY CIEM

Indlægaf mikkelmmk93 » 5. okt 2016, 07:39

Claus-DK skrev:
mikkelmmk93 skrev:Lille opdatering - jeg har fået nogle enheder hjem der kræver køling under lodning.
Jamen så er løsningen da blot at tage en CPU køler og sætte enheden derpå med kølepasta :)
Billede



COOOOOOL musik17 musik17

Ja det var enheden i hvert fald :D
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Re: DIY CIEM

Indlægaf mikkelmmk93 » 11. okt 2016, 20:20

SÃ¥ kom der endelig udstyr til at lave skaller med!
Billede
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Re: DIY CIEM

Indlægaf mikkelmmk93 » 12. okt 2016, 19:59

Jeg har måtte opgive at lave skaller med det UV lysudstyr jeg havde - så derfor går der lige lidt tid før der kommer en opdatering. Til det har jeg bestil sådan en 4x9w UV neglelak hærdemaskine.
Jeg har dog fået vokset mine aftryk og prøvet at lave en form - det gik begge godt tror jeg.

Som sidebemærkning kan jeg informere om at det der UV hærdende materiale vist nok er ret hidsigt at sidde og indånde - det gav i hvert fald en go hovedpine :D
Så tror nok lige at vinduerne skal åbnes næste gang det skal bruges
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Re: DIY CIEM

Indlægaf Peter Jensen » 12. okt 2016, 21:00

Lyder godt at aftryk er blevet slebet på plads, post evt. nogle billeder af hvordan de ser ud efter detailing.

Jeg bruger nogle gange maske når jeg arbejder med den slags, så udsugning og/eller udluftning lyder som en god ide.

Bliver spændende at se skallerne når de er klar...
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: DIY CIEM

Indlægaf mikkelmmk93 » 18. okt 2016, 16:08

SÃ¥ er det hele her!
Jeg er i gang lige nu med at lave dem, jeg prøvede at lave en skal der dog desværre viste sig at være for lille, så jeg laver lige en ny form med det andet sæt aftryk - de ser lidt bedre ud nemlig.
Det UV materiale jeg har modtaget er Dreve Fotoplast S IO transparent.

Min gamle UV lampe setup:
Billede

Tjek den her bad boy ud! 4x9w uv rør ruller1 :
Billede

Billede af hele setuppet:
Billede

Min smeltestation:
Billede

Min slibestation. Og ja, det er et par underhylere sat ud over en computer blæser for at tage støv, og ja det virker thumbs
Billede

Min loddestation, bemærk mikroskopet oppe i hjørnet - meget handy når man skal lave små lodninger.
Billede

Første skal:
Billede

Jeg bruger Agar Agar som formmateriale.
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Re: DIY CIEM

Indlægaf Peter Jensen » 19. okt 2016, 13:07

Det ser da rigtigt lækkert ud. Det er godt nok meget udstyr der skal til at lave sådan en skal - men jeg er næsten helt misundelig på alt det grej du har stående :)

Hvorlænge bruger du ca. på at lave sådan en skal?

Hvordan er tykkelsen blevet ? Jeg vil mene en optimal tykkelse er omkring 0.8mm og skal self. helst være uniform i hele skallen, men det er jo noget af det der er sværest at få rigtigt i håndværket.

Glæder mig til at høre om hvordan det går med samlingen af elektronik osv.
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: DIY CIEM

Indlægaf mikkelmmk93 » 21. okt 2016, 07:18

Peter Jensen skrev:Det ser da rigtigt lækkert ud. Det er godt nok meget udstyr der skal til at lave sådan en skal - men jeg er næsten helt misundelig på alt det grej du har stående :)

Hvorlænge bruger du ca. på at lave sådan en skal?

Hvordan er tykkelsen blevet ? Jeg vil mene en optimal tykkelse er omkring 0.8mm og skal self. helst være uniform i hele skallen, men det er jo noget af det der er sværest at få rigtigt i håndværket.

Glæder mig til at høre om hvordan det går med samlingen af elektronik osv.

Ja, den sliber der er godt nok guld værd! Jeg bruger en konisk fil til det meste af arbejdet - den er fantastisk.

Øhm hehe - første skal, den der er afbilledet tog et par timer... musik14
nr 2 gik noget hurtigere og nr 3 tror jeg "kun" tog ca 30-45 min - med samling af elektronik og montering.
Billeder af det færdige resultat kommer i dag musik15
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Re: DIY CIEM

Indlægaf mikkelmmk93 » 23. okt 2016, 21:34

Ja der skulle være kommet billeder i foargårs - sorry rulle4
Men så kan jeg da bare tilbyde billeder af 2 sæt skaller i stedet thumbs

Først - Into the chamber, where the great power of UV shines:
Billede

Et billede inde fra kammeret:
Billede

Her er et billede af det første sæt skaller:
Billede

Som det kan ses her så havde jeg problemer med at gøre skallen ordenlig transparent.
Billede

Sæt nr 2, de har en Sonion 2323 enhed.
Konen min havde nogle farvede sten/glas partikler, dem hapsede jeg.
Jeg satser på de bliver pænere når der kommer acryl indvendig - det blev i hvert fald ikke som håbet..
Billede

Set bagfra:
Billede
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Re: DIY CIEM

Indlægaf Peter Jensen » 24. okt 2016, 08:35

Det ser da meget godt ud. Godt arbejde med at få hele processen op at stå thumbs. Hvad med lyden, lever den op til forventningerne? Og har du prøvet at have dem i længere tid af gangen så du kan se om de passer helt perfekt og stadig forsegler som de skal?

Med hensyn til at få skallerne mere transparente tror jeg du skal prøve at polere/slibe dem. I industrien bruger man en slags røremaskine med små sten i som sliber skallerne, men vil tro at andet udstyr også kan gøre det. Har self havt success med fine neglefile og meget finkornet sandpapir. Efter polering skal de så lakeres. Det bliver bedst med den rigtige lak fra f.eks. Dreve, men man kan hvist også bruge lidt af selve resinen som lak og så uv hærde den.

Nu har du jo stadig massere af plads i dine skaller, men hvis du på et tidspunkt skal have flere eller større drivere i så kan man med fordel klippe lidt af benene på stikket :).

Er det stadig med krympeflex for at fæstne slangen til driveren? Det fungere ok? Man skal self. passe på ikke at varme driveren for meget, så det ville være en udfordring for mig der kun har gasblusset at varme krympeflexen over :grin:
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: DIY CIEM

Indlægaf Claus-DK » 24. okt 2016, 08:57

Du finder ikke ud af om de virker, før du får fisket med de der glimmer ting, jeg tror ikke en fisk siger nej til sådan en lækker sag... rulle2 rulle2 rulle2 ruller1 ruller1

Det ser skisme godt ud, ret ryggen og vær stolt, det vil jo blive bedre og bedre og det er da en imponerende start du har fået dig her.. thumbs
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: DIY CIEM

Indlægaf mikkelmmk93 » 24. okt 2016, 12:13

Peter Jensen skrev:Det ser da meget godt ud. Godt arbejde med at få hele processen op at stå thumbs. Hvad med lyden, lever den op til forventningerne? Og har du prøvet at have dem i længere tid af gangen så du kan se om de passer helt perfekt og stadig forsegler som de skal?

Med hensyn til at få skallerne mere transparente tror jeg du skal prøve at polere/slibe dem. I industrien bruger man en slags røremaskine med små sten i som sliber skallerne, men vil tro at andet udstyr også kan gøre det. Har self havt success med fine neglefile og meget finkornet sandpapir. Efter polering skal de så lakeres. Det bliver bedst med den rigtige lak fra f.eks. Dreve, men man kan hvist også bruge lidt af selve resinen som lak og så uv hærde den.

Nu har du jo stadig massere af plads i dine skaller, men hvis du på et tidspunkt skal have flere eller større drivere i så kan man med fordel klippe lidt af benene på stikket :).

Er det stadig med krympeflex for at fæstne slangen til driveren? Det fungere ok? Man skal self. passe på ikke at varme driveren for meget, så det ville være en udfordring for mig der kun har gasblusset at varme krympeflexen over :grin:

Jamen det sæt med 1723'eren lyder faktisk ret godt. Da jeg testede den havde jeg et setup med mere bas i den, hvor der var noget mere bas i forhold til nu. Der er stadig extension ned til 25/30Hz ca - dog svagere nu end før. Det viser bare at man kan have vidt forskellige (C)IEMS med samme enhed - jeg kører uden filter lige nu, men det ville jo også kunne hjælpe med at få mere bas. Men ellers - fin detaljegrad.

Ja, jeg skal have fat i sådan nogle filt polerskiver - men det ville være som det sidste trin. Jeg bruger allerede den rigtige lak fra Dreve.
Ja det hedder en vibrationsafgrater - men den kan også polere med det rette granulat ;)

Ja - jeg har allerede bestilt en MASSE enheder til at teste med - skal jeg bruge alle enhederne så skal jeg vidst have fat i mere UV væske ;)
Jeg har dog det problem, at jeg synes mine øregange er ret smalle! Jeg kan ikke lige se hvordan jeg skal få plads til at have 2 slanger af 2mm ID der - det virker helt umuligt.

Hehe ja det er det - jeg har ikke lige fået købt det rigtige lim endnu så derfor har jeg ingen måde at fæstne slangerne til enheden.
Ja det fungere fint! Det jeg bruger krymeflexen til at egentlig blot at have et materiale der kan limes på, så jeg limer den fast til enheden. Krympeflexen passer så perfekt ind i slangen og slutter tæt der ;)
Jamen du kan sagtens bruge gasblus - for jeg krymper den inden den sættes på enheden - det er nemmest.
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Re: DIY CIEM

Indlægaf mikkelmmk93 » 24. okt 2016, 12:14

Claus-DK skrev:Du finder ikke ud af om de virker, før du får fisket med de der glimmer ting, jeg tror ikke en fisk siger nej til sådan en lækker sag... rulle2 rulle2 rulle2 ruller1 ruller1

Det ser skisme godt ud, ret ryggen og vær stolt, det vil jo blive bedre og bedre og det er da en imponerende start du har fået dig her.. thumbs

Haha! Jeg tror godt man kunne montere en krog i kanalen ruller1 rulle2
Mange tak!
Og ja, det blive bedre og bedre - der er en ret stor forskel i klarhed fra sæt 1 til sæt 2 - dog kan i ikke se det da der nu er en masse glimmer stads inden i ;)
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Re: DIY CIEM

Indlægaf Peter Jensen » 24. okt 2016, 16:08

mikkelmmk93 skrev:Ja, jeg skal have fat i sådan nogle filt polerskiver - men det ville være som det sidste trin. Jeg bruger allerede den rigtige lak fra Dreve.
Ja det hedder en vibrationsafgrater - men den kan også polere med det rette granulat ;)


De skal vel poleres inden de bliver lakeret? Det gør jeg i hvert fald :) Når der er styr på den process bør de kunne blive helt klare og transparente såfremt der ikke er luftbobler eller andet i selve materialet.

mikkelmmk93 skrev:Ja - jeg har allerede bestilt en MASSE enheder til at teste med - skal jeg bruge alle enhederne så skal jeg vidst have fat i mere UV væske ;)
Jeg har dog det problem, at jeg synes mine øregange er ret smalle! Jeg kan ikke lige se hvordan jeg skal få plads til at have 2 slanger af 2mm ID der - det virker helt umuligt.


Jeg har lidt samme problem, det er simpelthen nær umuligt at få plads til 2 slanger med ID 2mm. Så i mit 2-vejs build har jeg pt. en std. slange med ID 2mm og 1 slange med OD 2mm (den tynde slange der også kan gå direkte på driveren). Den tynde er på bassen er fungere dermed også lidt som et lowpass filter da den har en ID omkring 1.5mm. Så vil helt klart anbefale dig at få fat i nogle slanger med den tykkelse. Jeg har stadig plads til filter da det sidder i et lille mellemstykke med 2mm ID.

Jeg tror det er samme trick som mange kommercielle firmaer bruger. Jeg syntes ofte at deres sound bores er en del mindre end 2mm når det er builds med 3-4 bores.

Glæder mig til at se versioner med faceplate samt høre om lyden i de forskellige drivere. Jeg er selv blevet revet helt med og skal til at have lavet et 6 driver pr. øre build når jeg får tid popsy rulle2
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: DIY CIEM

Indlægaf mikkelmmk93 » 25. okt 2016, 07:16

Peter Jensen skrev:
mikkelmmk93 skrev:Ja, jeg skal have fat i sådan nogle filt polerskiver - men det ville være som det sidste trin. Jeg bruger allerede den rigtige lak fra Dreve.
Ja det hedder en vibrationsafgrater - men den kan også polere med det rette granulat ;)


De skal vel poleres inden de bliver lakeret? Det gør jeg i hvert fald :) Når der er styr på den process bør de kunne blive helt klare og transparente såfremt der ikke er luftbobler eller andet i selve materialet.

mikkelmmk93 skrev:Ja - jeg har allerede bestilt en MASSE enheder til at teste med - skal jeg bruge alle enhederne så skal jeg vidst have fat i mere UV væske ;)
Jeg har dog det problem, at jeg synes mine øregange er ret smalle! Jeg kan ikke lige se hvordan jeg skal få plads til at have 2 slanger af 2mm ID der - det virker helt umuligt.


Jeg har lidt samme problem, det er simpelthen nær umuligt at få plads til 2 slanger med ID 2mm. Så i mit 2-vejs build har jeg pt. en std. slange med ID 2mm og 1 slange med OD 2mm (den tynde slange der også kan gå direkte på driveren). Den tynde er på bassen er fungere dermed også lidt som et lowpass filter da den har en ID omkring 1.5mm. Så vil helt klart anbefale dig at få fat i nogle slanger med den tykkelse. Jeg har stadig plads til filter da det sidder i et lille mellemstykke med 2mm ID.

Jeg tror det er samme trick som mange kommercielle firmaer bruger. Jeg syntes ofte at deres sound bores er en del mindre end 2mm når det er builds med 3-4 bores.

Glæder mig til at se versioner med faceplate samt høre om lyden i de forskellige drivere. Jeg er selv blevet revet helt med og skal til at have lavet et 6 driver pr. øre build når jeg får tid popsy rulle2

Nej, i følge dreve selv så skal overfladen gerne være en sleben overflade, og ikke blank. Det er sikkert for at lakken bedre kan flyde ud tænker jeg.
Et andet problem der gør det svært at få dem transparante er at når man hærder dem og der er atmosfærisk luft til stede få bliver overfladen lige sticky - som så skal vaskes med alkohol og med husholdningssprit så bliver overfladen lidt mælket.
Men jeg skal have fat i noget glycerin - det skulle være det man hælder ind i skallen inden den hærdes.

Ah, jamen så er vi jo i samme båd desværre musik10 musik10 Men når skallerne printes så kan du jo vel bare indbygge "slangerne" i skallen? Så burde du da kunne få plads til lidt mere derinde.

Uh, det lyder spædende! Hvad skal buildet bestå af?
MÃ¥ske noget TWFK, CI og ED? eller?
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Re: DIY CIEM

Indlægaf Peter Jensen » 25. okt 2016, 08:37

mikkelmmk93 skrev:Nej, i følge dreve selv så skal overfladen gerne være en sleben overflade, og ikke blank. Det er sikkert for at lakken bedre kan flyde ud tænker jeg.
Et andet problem der gør det svært at få dem transparante er at når man hærder dem og der er atmosfærisk luft til stede få bliver overfladen lige sticky - som så skal vaskes med alkohol og med husholdningssprit så bliver overfladen lidt mælket.
Men jeg skal have fat i noget glycerin - det skulle være det man hælder ind i skallen inden den hærdes.


Det lyder rigtigt nok. Polering var nok et forkert ord at bruge, jeg mente at små bump og knupper skulle væk fra skallen men ikke blankpoleres. Hvis man virkelig blankpolere skallen kan man muligvis undvære lak (har dog ikke prøvet) ?

Din process lyder ellers meget som den digitale process. Når jeg tager en skal ud af printeren er skallen helt blank og transparent. Så ryger den i et sonisk alkohol bad og herefter i UV boksen i 15 min. Derefter er den også relativt mælket, men det forsvinder helt når jeg lakere den. Jeg lakere naturligvis både indvendigt og udvendigt, og passer meget på ikke at få lak i sound bores :). Den lak jeg bruger skal også uv hærdes. Har også hørt om glycerin men har ikke følt det nødvendigt.

mikkelmmk93 skrev:Ah, jamen så er vi jo i samme båd desværre musik10 musik10 Men når skallerne printes så kan du jo vel bare indbygge "slangerne" i skallen? Så burde du da kunne få plads til lidt mere derinde.


Med CAD kan man lettere lave sockets som slangerne kan fæstnes i og så forskelligt tube design hvor man udnytter pladsen best muligt. Men du kunne også godt lave et stepped horn med alm. bor og så lime slanges fast i starten af hornet, og dermed undgå at selve slangens tykkelse stjæler fra din mulige bore diameter.

mikkelmmk93 skrev:Uh, det lyder spædende! Hvad skal buildet bestå af?
MÃ¥ske noget TWFK, CI og ED? eller?


Har ikke helt mod på at begynde på crossover design osv. så det bliver en UIEM jeg har købt der er alt for lys i signaturen som jeg smider ekstra bas på i en custom skal. UIEM´en har Knowles 30256 og 31116, og så får den en Hodvtec oven i hatten så bare ryger direkte på uden crossover men med en orange eller gul dæmper. Bliver spændende at se om det går eller bliver helt forfærdeligt :).
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: DIY CIEM

Indlægaf Claus-DK » 25. okt 2016, 08:59

Jeg sidder lidt og spekulerer på hvorfor man ikke bare har et stort hul/slange?? det ville gøre konstruktionen meget mere enkel at bygge..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: DIY CIEM

Indlægaf mikkelmmk93 » 25. okt 2016, 09:15

Peter Jensen skrev:
mikkelmmk93 skrev:Nej, i følge dreve selv så skal overfladen gerne være en sleben overflade, og ikke blank. Det er sikkert for at lakken bedre kan flyde ud tænker jeg.
Et andet problem der gør det svært at få dem transparante er at når man hærder dem og der er atmosfærisk luft til stede få bliver overfladen lige sticky - som så skal vaskes med alkohol og med husholdningssprit så bliver overfladen lidt mælket.
Men jeg skal have fat i noget glycerin - det skulle være det man hælder ind i skallen inden den hærdes.


Det lyder rigtigt nok. Polering var nok et forkert ord at bruge, jeg mente at små bump og knupper skulle væk fra skallen men ikke blankpoleres. Hvis man virkelig blankpolere skallen kan man muligvis undvære lak (har dog ikke prøvet) ?

Din process lyder ellers meget som den digitale process. Når jeg tager en skal ud af printeren er skallen helt blank og transparent. Så ryger den i et sonisk alkohol bad og herefter i UV boksen i 15 min. Derefter er den også relativt mælket, men det forsvinder helt når jeg lakere den. Jeg lakere naturligvis både indvendigt og udvendigt, og passer meget på ikke at få lak i sound bores :). Den lak jeg bruger skal også uv hærdes. Har også hørt om glycerin men har ikke følt det nødvendigt.

mikkelmmk93 skrev:Ah, jamen så er vi jo i samme båd desværre musik10 musik10 Men når skallerne printes så kan du jo vel bare indbygge "slangerne" i skallen? Så burde du da kunne få plads til lidt mere derinde.


Med CAD kan man lettere lave sockets som slangerne kan fæstnes i og så forskelligt tube design hvor man udnytter pladsen best muligt. Men du kunne også godt lave et stepped horn med alm. bor og så lime slanges fast i starten af hornet, og dermed undgå at selve slangens tykkelse stjæler fra din mulige bore diameter.

mikkelmmk93 skrev:Uh, det lyder spædende! Hvad skal buildet bestå af?
MÃ¥ske noget TWFK, CI og ED? eller?


Har ikke helt mod på at begynde på crossover design osv. så det bliver en UIEM jeg har købt der er alt for lys i signaturen som jeg smider ekstra bas på i en custom skal. UIEM´en har Knowles 30256 og 31116, og så får den en Hodvtec oven i hatten så bare ryger direkte på uden crossover men med en orange eller gul dæmper. Bliver spændende at se om det går eller bliver helt forfærdeligt :).


Jeg kan jo lige prøve at give den lak de steder hvor den er mælket når.jeg kommer hjem.
Tja, lakken hærder til en hårdere overflade end selve acrylen, så det er nok en god ide med lak.

Ja det kunne man godt, og det er også det jeg har gjort i den første skal ;) problemet er bare at det er noget pis at sidde og skulle lave ens i begge sider og sådan.

Hvis du mangler bas så skal du bruge en CI ;) hehehe.
Hvilken UIEM er det fra?
Altså, Cross over er ikke sååå kompliceret ;) rulle4
Man kan jo reelt set bare køre inductor og kondensator og så ikke mere - simpel high/low pass.
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

ForegåendeNæste

Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 4 gæster

cron