telum skrev:Storm P løsninger er ALTID de bedste, fedt!
Hehe ja :D
telum skrev:Storm P løsninger er ALTID de bedste, fedt!
Peter Jensen skrev:Det ser effektivt ud, fed løsning... Hvornår kommer den vand eller nitrogen kølede version?
mikkelmmk93 skrev:Lille opdatering - jeg har fået nogle enheder hjem der kræver køling under lodning.
Jamen så er løsningen da blot at tage en CPU køler og sætte enheden derpå med kølepasta :)
Claus-DK skrev:mikkelmmk93 skrev:Lille opdatering - jeg har fået nogle enheder hjem der kræver køling under lodning.
Jamen så er løsningen da blot at tage en CPU køler og sætte enheden derpå med kølepasta :)
COOOOOOL
Peter Jensen skrev:Det ser da rigtigt lækkert ud. Det er godt nok meget udstyr der skal til at lave sådan en skal - men jeg er næsten helt misundelig på alt det grej du har stående :)
Hvorlænge bruger du ca. på at lave sådan en skal?
Hvordan er tykkelsen blevet ? Jeg vil mene en optimal tykkelse er omkring 0.8mm og skal self. helst være uniform i hele skallen, men det er jo noget af det der er sværest at få rigtigt i håndværket.
Glæder mig til at høre om hvordan det går med samlingen af elektronik osv.
Peter Jensen skrev:Det ser da meget godt ud. Godt arbejde med at få hele processen op at stå . Hvad med lyden, lever den op til forventningerne? Og har du prøvet at have dem i længere tid af gangen så du kan se om de passer helt perfekt og stadig forsegler som de skal?
Med hensyn til at få skallerne mere transparente tror jeg du skal prøve at polere/slibe dem. I industrien bruger man en slags røremaskine med små sten i som sliber skallerne, men vil tro at andet udstyr også kan gøre det. Har self havt success med fine neglefile og meget finkornet sandpapir. Efter polering skal de så lakeres. Det bliver bedst med den rigtige lak fra f.eks. Dreve, men man kan hvist også bruge lidt af selve resinen som lak og så uv hærde den.
Nu har du jo stadig massere af plads i dine skaller, men hvis du på et tidspunkt skal have flere eller større drivere i så kan man med fordel klippe lidt af benene på stikket :).
Er det stadig med krympeflex for at fæstne slangen til driveren? Det fungere ok? Man skal self. passe på ikke at varme driveren for meget, så det ville være en udfordring for mig der kun har gasblusset at varme krympeflexen over
Claus-DK skrev:Du finder ikke ud af om de virker, før du får fisket med de der glimmer ting, jeg tror ikke en fisk siger nej til sådan en lækker sag...
Det ser skisme godt ud, ret ryggen og vær stolt, det vil jo blive bedre og bedre og det er da en imponerende start du har fået dig her..
mikkelmmk93 skrev:Ja, jeg skal have fat i sådan nogle filt polerskiver - men det ville være som det sidste trin. Jeg bruger allerede den rigtige lak fra Dreve.
Ja det hedder en vibrationsafgrater - men den kan også polere med det rette granulat ;)
mikkelmmk93 skrev:Ja - jeg har allerede bestilt en MASSE enheder til at teste med - skal jeg bruge alle enhederne så skal jeg vidst have fat i mere UV væske ;)
Jeg har dog det problem, at jeg synes mine øregange er ret smalle! Jeg kan ikke lige se hvordan jeg skal få plads til at have 2 slanger af 2mm ID der - det virker helt umuligt.
Peter Jensen skrev:mikkelmmk93 skrev:Ja, jeg skal have fat i sådan nogle filt polerskiver - men det ville være som det sidste trin. Jeg bruger allerede den rigtige lak fra Dreve.
Ja det hedder en vibrationsafgrater - men den kan også polere med det rette granulat ;)
De skal vel poleres inden de bliver lakeret? Det gør jeg i hvert fald :) Når der er styr på den process bør de kunne blive helt klare og transparente såfremt der ikke er luftbobler eller andet i selve materialet.mikkelmmk93 skrev:Ja - jeg har allerede bestilt en MASSE enheder til at teste med - skal jeg bruge alle enhederne så skal jeg vidst have fat i mere UV væske ;)
Jeg har dog det problem, at jeg synes mine øregange er ret smalle! Jeg kan ikke lige se hvordan jeg skal få plads til at have 2 slanger af 2mm ID der - det virker helt umuligt.
Jeg har lidt samme problem, det er simpelthen nær umuligt at få plads til 2 slanger med ID 2mm. Så i mit 2-vejs build har jeg pt. en std. slange med ID 2mm og 1 slange med OD 2mm (den tynde slange der også kan gå direkte på driveren). Den tynde er på bassen er fungere dermed også lidt som et lowpass filter da den har en ID omkring 1.5mm. Så vil helt klart anbefale dig at få fat i nogle slanger med den tykkelse. Jeg har stadig plads til filter da det sidder i et lille mellemstykke med 2mm ID.
Jeg tror det er samme trick som mange kommercielle firmaer bruger. Jeg syntes ofte at deres sound bores er en del mindre end 2mm når det er builds med 3-4 bores.
Glæder mig til at se versioner med faceplate samt høre om lyden i de forskellige drivere. Jeg er selv blevet revet helt med og skal til at have lavet et 6 driver pr. øre build når jeg får tid
mikkelmmk93 skrev:Nej, i følge dreve selv så skal overfladen gerne være en sleben overflade, og ikke blank. Det er sikkert for at lakken bedre kan flyde ud tænker jeg.
Et andet problem der gør det svært at få dem transparante er at når man hærder dem og der er atmosfærisk luft til stede få bliver overfladen lige sticky - som så skal vaskes med alkohol og med husholdningssprit så bliver overfladen lidt mælket.
Men jeg skal have fat i noget glycerin - det skulle være det man hælder ind i skallen inden den hærdes.
mikkelmmk93 skrev:Ah, jamen så er vi jo i samme båd desværre Men når skallerne printes så kan du jo vel bare indbygge "slangerne" i skallen? Så burde du da kunne få plads til lidt mere derinde.
mikkelmmk93 skrev:Uh, det lyder spædende! Hvad skal buildet bestå af?
MÃ¥ske noget TWFK, CI og ED? eller?
Peter Jensen skrev:mikkelmmk93 skrev:Nej, i følge dreve selv så skal overfladen gerne være en sleben overflade, og ikke blank. Det er sikkert for at lakken bedre kan flyde ud tænker jeg.
Et andet problem der gør det svært at få dem transparante er at når man hærder dem og der er atmosfærisk luft til stede få bliver overfladen lige sticky - som så skal vaskes med alkohol og med husholdningssprit så bliver overfladen lidt mælket.
Men jeg skal have fat i noget glycerin - det skulle være det man hælder ind i skallen inden den hærdes.
Det lyder rigtigt nok. Polering var nok et forkert ord at bruge, jeg mente at små bump og knupper skulle væk fra skallen men ikke blankpoleres. Hvis man virkelig blankpolere skallen kan man muligvis undvære lak (har dog ikke prøvet) ?
Din process lyder ellers meget som den digitale process. Når jeg tager en skal ud af printeren er skallen helt blank og transparent. Så ryger den i et sonisk alkohol bad og herefter i UV boksen i 15 min. Derefter er den også relativt mælket, men det forsvinder helt når jeg lakere den. Jeg lakere naturligvis både indvendigt og udvendigt, og passer meget på ikke at få lak i sound bores :). Den lak jeg bruger skal også uv hærdes. Har også hørt om glycerin men har ikke følt det nødvendigt.mikkelmmk93 skrev:Ah, jamen så er vi jo i samme båd desværre Men når skallerne printes så kan du jo vel bare indbygge "slangerne" i skallen? Så burde du da kunne få plads til lidt mere derinde.
Med CAD kan man lettere lave sockets som slangerne kan fæstnes i og så forskelligt tube design hvor man udnytter pladsen best muligt. Men du kunne også godt lave et stepped horn med alm. bor og så lime slanges fast i starten af hornet, og dermed undgå at selve slangens tykkelse stjæler fra din mulige bore diameter.mikkelmmk93 skrev:Uh, det lyder spædende! Hvad skal buildet bestå af?
MÃ¥ske noget TWFK, CI og ED? eller?
Har ikke helt mod på at begynde på crossover design osv. så det bliver en UIEM jeg har købt der er alt for lys i signaturen som jeg smider ekstra bas på i en custom skal. UIEM´en har Knowles 30256 og 31116, og så får den en Hodvtec oven i hatten så bare ryger direkte på uden crossover men med en orange eller gul dæmper. Bliver spændende at se om det går eller bliver helt forfærdeligt :).
Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 4 gæster