Udskiftning af bøjle på Denon D2000



Udskiftning af bøjle på Denon D2000

Indlægaf Flemur » 20. mar 2017, 15:46

Hej alle sammen

Jeg har fået købt mig et par lækre Denons som jeg blev meget glad for, jeg gav dem så et Lawton tune-up kit og angled earpads, uden rigtigt at regne med noget, men hold da helt fest de er blevet gode. Jeg kunne ikke ønske mig mere af lyden (jeg har "heldigvis" ikke hørt nogen rigtig dyre bøffer til sammenligning endnu), men er nu blevet så glad for dem at jeg er lidt trist over at bøjlen ikke er mere behagelig end den er - hvis man sidder flere timer ad gangen vil man godt lige rykke lidt rundt på dem.

Jeg så en anmeldelse af Ether Flows, og lagde mærke til at monteringen fra koppen til bøjlen er meget allá Denon og Fostex modellerne, og kom så til at tænke på hvorvidt man ville kunne finde en bøjle i den stil (to tynde stål bøjler og stof/læder pad hængende imellem), og montere i de to huller som Denon bøjlen er sat fast i. Den er monteret med skruer, så tænker de er til at tage ud og sætte noget andet fast i stedet.

Er der nogen der tilfældigvis har fundet et sted hvor man kan købe en bøjle af den type, eller har en forestilling om hvor man ville kunne det?

Den nemme løsning ville selvfølgelig være at sætte noget ekstra padding på den eksisterende bøjle, men kan virkelig godt lide den anden type bøjle hvor de ligersom flyder på hovedet hængende i noget dejlig blødt materiale som på Fidelio, Ether Flows, hovedgrej osv. - Og så ville det være lidt mere "lir" at have et par unikke lyttebøffer som man selv havde designet ;)
Flemur

 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 12. nov 2016, 00:45
Geografisk sted: København

Re: Udskiftning af bøjle på Denon D2000

Indlægaf Flemur » 20. mar 2017, 16:00

Lige lidt billeder til forklaring - her er bøjlen fra ether flow - hvor jeg altså tænker på selve bøjlen der går rundt om hovedet

Billede

som jeg så ville sætte ned i, lad os kalde dem: kopholderne fra Denon'erne

Billede

Det ser ud som at at hvis man faktisk kunne finde delen(e) ville det være en ret simpel udskiftning.
Flemur

 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 12. nov 2016, 00:45
Geografisk sted: København


Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 11 gæster