DIY Amp fra Kina



DIY Amp fra Kina

Indlægaf Sikora » 21. apr 2017, 17:34

Er der nogle der har forsøgt sig med den her ?
https://www.aliexpress.com/item/New-HiF ... 0.0.OmUWMQ

Den er vist noget nær en kopi af Beyer's dog med lidt småændringer så jeg ved ikke helt...
Chord Mojo/Poly

AKG K845BT
Ikko OH-1
Sikora

Brugeravatar
 
Indlæg: 83
Tilmeldt: 7. apr 2011, 19:16
Geografisk sted: Odense

Re: DIY Amp fra Kina

Indlægaf Claus-DK » 21. apr 2017, 18:57

Jeg havde en kopi af A1, den var fremragende, på nogle områder faktisk bedre end originalen..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: DIY Amp fra Kina

Indlægaf kvik » 21. apr 2017, 19:25

Har du noteret dig de to enkelt-stjerne reviews? (en for kit og en for færdigbygget (link i kit-annonce))
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: DIY Amp fra Kina

Indlægaf Mortenhoe » 21. apr 2017, 21:21

kvik skrev:Har du noteret dig de to enkelt-stjerne reviews? (en for kit og en for færdigbygget (link i kit-annonce))


Har du læst den ene af de enkelt-stjerne?

Det er en der ikke evnede at bygge den, og er skuffet over at sælgeren ikke kunne hjælpe med dette. Jeg tænker man skal have lidt basal viden, for at give sig i kast med et DIY kit. Selvom det nu nok sikkert er rimelig nemt.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: DIY Amp fra Kina

Indlægaf Mortenhoe » 21. apr 2017, 21:38

Jeg har kun hørt godt om de A2 kopier. Kvalitet kan ofte variere fra sælger til sælger.

Men det ligner en fornuftig ringkerne trafo. De er også fornuftige LM317 spændingsregulatore. Alps potentiometer. Jeg er lidt skeptisk omkring alle de Sanyo kondensatore. Det ville nok koste lidt, men være pengene værd, at skifte dem til Panasonic FC 105 grader. Dette er også en af de tungtvejende faktore for prisen på forstærkeren. Men så igen, den spiller garanteret godt, selv med de Sanyo.

Lehmann forstærkeren ligger også i nogenlunde samme prisleje på ali.

Jeg har selv kigget på både A1, A2 og Lehmann kopierne.

Lehmann med Panasonic FC og R-core trafo. De store filter caps kunne nemt skiftes til Elna.
https://www.aliexpress.com/item/Engrave ... 54264.html

Hvad der lyder bedst, har jeg ingen anelse om!
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: DIY Amp fra Kina

Indlægaf Sikora » 22. apr 2017, 00:40

Sådan som jeg læser det skulle den jeg linker til være en kopi af Beyer's A20 der igen er en opgradering af A1'eren. Nogle har dog påstået at det er en kopi af A2 men kigger man på dem indvendigt tvivler jeg dog kraftigt på det sidste ;) Jeg har kig på lidt forskellige bare for at prøve at bygge den selv men den her kunne godt være en mulighed :D
Chord Mojo/Poly

AKG K845BT
Ikko OH-1
Sikora

Brugeravatar
 
Indlæg: 83
Tilmeldt: 7. apr 2011, 19:16
Geografisk sted: Odense

Re: DIY Amp fra Kina

Indlægaf kvik » 22. apr 2017, 13:52

Mortenhoe skrev:
kvik skrev:Har du noteret dig de to enkelt-stjerne reviews? (en for kit og en for færdigbygget (link i kit-annonce))


Har du læst den ene af de enkelt-stjerne?

Det er en der ikke evnede at bygge den, og er skuffet over at sælgeren ikke kunne hjælpe med dette. Jeg tænker man skal have lidt basal viden, for at give sig i kast med et DIY kit. Selvom det nu nok sikkert er rimelig nemt.

Jeg læser det som om værdierne på de leverede komponenter ikke stemmer overens med den medfølgende byggevejledning. Når han så kontakter sælgeren, får han ufyldestgørende svar. Han afslutter med at sige, at han har en doktorgrad i elektronik, så han er vel næppe en novice.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge


Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster

cron