V-Moda Boompro tilpasset B&W P7



V-Moda Boompro tilpasset B&W P7

Indlægaf Lanzky » 27. apr 2017, 23:11

Hej alle,

Jeg er den glade ejer af et par B&W P7, som jeg ønsker at benytte som gaming headset. De er lette, behagelige og lyder fornuftigt - i hvert fald bedre end de fleste "gamer headsets", der sælges.

Mikrofonen på P7 er dog knapaktiveret og i øvrigt ikke synderlig god. Så jeg har anskaffet en V-Moda Boompro. Disse to passer dog ikke lige, da P7 og Boompro har forskellige terminationer. I ørekoppen på P7 sidder en buet 2,5 mm TRS termination, mens Boompro har en lige 3,5 mm TRS. Boompro kan passe i V-Modas egne modeller, Beyers DT-xxx, Beats og flere andre, men ikke P7.

Så jeg søger efter ideer til, hvordan det kan løses. Alt fra en adapter til rekabling. Skal der gang i loddekolben, vil jeg i øvrigt gerne betale mig fra det, da mit udstyr og mine evner ikke er helt gode nok.

Forslag modtages med glæde thumbs
Lanzky

Brugeravatar
 
Indlæg: 416
Tilmeldt: 22. nov 2012, 16:47
Geografisk sted: København

Re: V-Moda Boompro tilpasset B&W P7

Indlægaf Gerner » 27. apr 2017, 23:34

Tænker at en ModMic måske ville have været bedre?
Der har man sĂĄ konstant selve 'mountet' klistret fast til den en side.
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: V-Moda Boompro tilpasset B&W P7

Indlægaf Claus-DK » 28. apr 2017, 07:23

Må det gerne være knapaktiveret ?? de er vel ikke alle sammen elendige
Det der bøjede jackstik er det stift ?? det ser ud til at være bøjeligt ??
Kan stikket være der hvis det er tilpas småt, jeg tænker et lille stik og så lade kablet flexe, det er en underlig løsning at lave med det bøjede stik..Gad vide hvad tanker der har ligget bag det ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: V-Moda Boompro tilpasset B&W P7

Indlægaf Lanzky » 28. apr 2017, 13:12

Det buede jack er nogenlunde bøjeligt. Knapaktiveret er et no-go, da jeg ikke vil skulle flytte hænderne fra controller hele tiden.

Modmic var ogsĂĄ en overvejelse, men y-samleren er ikke sĂĄ handy i brug med controllers. MĂĄske med et y-kabel i stedet, der samler to TRS i en TRRS.
Lanzky

Brugeravatar
 
Indlæg: 416
Tilmeldt: 22. nov 2012, 16:47
Geografisk sted: København

Re: V-Moda Boompro tilpasset B&W P7

Indlægaf Lanzky » 28. apr 2017, 14:00

Modmic 5.0 får temmelig gode anmeldelser. Selvom den koster en god del mere end Boompro, bider jeg det i mig. Løsningen er simpelthen mere fleksibel. Det er alt sammen B&Ws skyld for at anvende en atypisk termination i ørekoppen. Møgunger.
Lanzky

Brugeravatar
 
Indlæg: 416
Tilmeldt: 22. nov 2012, 16:47
Geografisk sted: København

Re: V-Moda Boompro tilpasset B&W P7

Indlægaf Lanzky » 28. apr 2017, 14:13

Kan så nok nøjes med en Modmic 4.0. Har næsten ingen støj, hvor jeg spiller, så har ikke brug for at skifte mellem omni- og unirettet mikrofon. Modmic vinder.
Lanzky

Brugeravatar
 
Indlæg: 416
Tilmeldt: 22. nov 2012, 16:47
Geografisk sted: København

Re: V-Moda Boompro tilpasset B&W P7

Indlægaf Gerner » 28. apr 2017, 17:10

Nu bliver jeg nødt til at spørge, hvorfor ikke købe en mikrofon til bordet?
Så slipper du får kablet op til koppen, et mount der skal klistres på koppen, og højst sandsynligt bedre lyd.

Et eks. kunne være Blue Snowball (Ice) til 5-700 kr. og så kan du opgradere med pop-filter og en boomarm senere hen. :)
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: V-Moda Boompro tilpasset B&W P7

Indlægaf Mortenhoe » 28. apr 2017, 21:35

Gerner skrev:Nu bliver jeg nødt til at spørge, hvorfor ikke købe en mikrofon til bordet?
Så slipper du får kablet op til koppen, et mount der skal klistres på koppen, og højst sandsynligt bedre lyd.

Et eks. kunne være Blue Snowball (Ice) til 5-700 kr. og så kan du opgradere med pop-filter og en boomarm senere hen. :)


+1 til det Gerner skriver.

Desuden, tak for info. Jeg har kigget en del på Samson Meteorite. Den der Snowball ser også ret spændende ud.
Jeg har dog absolut ingen erfaring med om de overhovedet egner sig til gaming? Den skal i hvert fald ikke være placeret så den opfanger keystrokes. Så kommer alle til at hade mine Cherry MX Red keys.....

EDIT:
https://www.youtube.com/watch?v=2RlozbXqPH8
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: V-Moda Boompro tilpasset B&W P7

Indlægaf Gerner » 28. apr 2017, 22:41

Blue Snowball får meget ros med på vejen, skal selv til at købe en her når jeg flytter.

Men som du selv nævner, så skal man lige være obs på f.eks. sit mekaniske keyboard (I sær de blå af slagsen...).
Her kan man vælge at bruge lidt ekstra penge, hvor man får sig en boomarm, popfilter og et shockmount.
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: V-Moda Boompro tilpasset B&W P7

Indlægaf Lanzky » 30. apr 2017, 12:30

Jeg spiller primært på konsol fra min sofa eller lænestol. Derfor vil en mikrofon på stand ikke fungere. Jeg streamer ikke mit gameplay og uploader meget lidt til YouTube, så mikrofonen er mest til voicechat og en sjælden gang kommentarer til en video. Mit primære behov er en mikrofon, der ikke er knapaktiveret, som også lyder fornuftigt. Modmic er på vej i posten. Kan godt give min vurdering i den rette tråd, hvis det ønskes.
Lanzky

Brugeravatar
 
Indlæg: 416
Tilmeldt: 22. nov 2012, 16:47
Geografisk sted: København


Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster