DT770 Pro kabel problem



DT770 Pro kabel problem

Indlægaf amkleist » 24. maj 2017, 21:12

Hej alle,

Jeg har et sæt Beyerdynimcs DT770 Pro, hvor kablet er det af typen "krølle"/coil eller hvad det hedder, og stikket er et minijack. Ydermere får jeg, inden længe, tilsendt en Aune X1s inden længe, og den har et 6,3mm jack som output.

Forstærkeren skal bruges på mit arbejde, og den kommer til at stå et sted hvor jeg er nødt til bruge et par ekstra meter kabel.

Jeg går og tænker på forskellige løsninger mht kablet:
1. Lave et forlænger kabel med han-Jack og hun-minijack.
2. Udskifte hele kablet i høretefonen med en Jack stik.
3. Modde høretelefonen til være detachable.

Jeg må indrømme at jeg er lidt træt af det nuværende kabel, så jeg overvejer kraftigt punkt 2 og 3. Men hvor køber jeg ind til de dele jeg skal bruge?

Ved punkt 3 har jeg set lidt film på youtube, hvor der bruges en ligesliber (tror jeg at værktøjet hedder) til at slibbe hullet til. Jeg har prøvet at søge lidt på nettet, men jeg synes helt enkelt de er for dyre de slibemaskiner jeg fundet til formålet - burde det ikke kunne gå an med en alm. boremaskine?

På forhånd tak for hjælpen.

/amkleist
amkleist

 
Indlæg: 24
Tilmeldt: 28. mar 2012, 12:51

Re: DT770 Pro kabel problem

Indlægaf Mortenhoe » 24. maj 2017, 21:45

3, 3, 3, 3 all the way! Så kan du skifte mellem kabel til transportabel, forstærker og skrivebords brug.

Ifht. til din problemstilling, kan jeg ikke se nogen hindring i at bruge en boremaskine, såfremt du er meget forsigtigt, og er rimelig bekendt med hvordan bor reagere i plastik(hvilket kan være voldsomt.) Alternativt kan du væbne dig med tålmodighed og en rundfil. Disse kan købes i Harald Nyborg, nærmest forærende. - Tålmodigheden må du selv stå for ;-)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: DT770 Pro kabel problem

Indlægaf Steffench » 24. maj 2017, 22:53

Jeg vil umiddelbart sige 1, 1 ,1 ,1 ,1 all the way! Så er ryger kablet også ud hvis du kommer til at træde på det, modsat en connector som sidder direkte i hovedtelefonen med en lås. Superlux benytter dette bla og er i min verden den bedste løsning af dem alle, uanset hvilken vinkel der bliver trukket fra detatcher kablet, hvor imod du sagtens kan være uheldig at du får en connector ud eller andet hvis den sidder i selve hovedtelefonen. Billede Laver selv dette mod når garrentien så småt er ved at være udløbet, har 80 ohm versionen så ser også frem til at slippe af med de 3meter..

EDIT: Fandt lige det billede jeg ledte efter Billede
Senest rettet af Steffench 26. maj 2017, 01:46, rettet i alt 1 gang.
Steffench

 
Indlæg: 106
Tilmeldt: 2. mar 2017, 12:46
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: DT770 Pro kabel problem

Indlægaf amkleist » 25. maj 2017, 23:12

Hvor køber jeg diverse stik og kabler i en fornuftig kvalitet? - hedder det noget særligt sådan en kabel? :)
amkleist

 
Indlæg: 24
Tilmeldt: 28. mar 2012, 12:51


Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 19 gæster