DIY alpha dogs mk3



DIY alpha dogs mk3

Indlægaf truebuie| » 5. jan 2019, 00:33

SĂĄ er planen simpelhent at skulle i gang med at lave nogle "alpha dogs".

Det bliver nok ikke noget nær hvad MrSpeakers lavede, men hvad pokker. Tænker nu det bliver sjovt nok at forsøge sig lidt med mere seriøst modding. Ofret bliver at par Fostex T50rp mk3 fra Amazon af. Tænker nok det var bedre at finde et par brugt fra DBA eller herinde, men ehh whatever. Det er trods alt et refurbished par jeg fandt til nogen lunde penge.

Jeg har fået lidt hjælp fra Steffench herinde. Da han ligger inde med en 3D printer har jeg kunne få ham til at printe nogle Alpha dog kopper. Det bliver et par finde grå kopper.

Har sågar fået sat min mor på opgaven med en comfort strap. Så hun er simpelhent kommet i gang med at hækle sådan en. Vi har ingen anelse om hvordan den skal være, men vi prøver os vel ad.

Tænker at sættet bliver monteret med 2x 3.5mm i stedet for MrSpeakers Dum connector. Så bliver det også lidt nemmere at fabrikere et kabel til dem rulle2

Glæder mig sådan til at komme i gang. I sær fordi jeg mere eller mindre ødelagde Steffenchs ene T50RP driver musik10
Fik inspiration fra ham af til at prøve at lave et par selv, dog uden at at smadre en driver denne gang

Det bliver langt fra de originale Alpha dogs, men hva pokker. Gør det nu mest af alt fordi jeg tænker det kunne være sjovt at transformere et par knap så smukke hovedtelefoner til et par -forhåbenligt- smukke hovedtelefoner.

Regner med at poste updates på projektet herinde da der måske er en enkelt eller to som kunne være interesseret.
Jeg starter her på onsdag, så må vi se hvornår jeg bliver færdig med mine "alpha dogs"
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: DIY alpha dogs mk3

Indlægaf Claus-DK » 5. jan 2019, 09:18

Lyder spændende, får vi nogle flotte fotos af dine anstrengelser ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: DIY alpha dogs mk3

Indlægaf Peter Jensen » 5. jan 2019, 10:40

Super spændende, glæder mig til at se mere. Har selv lavet et par stykker lige da Open Alpha projektet blev lagt op af Mr. Speakers. Det er et rigtigt sjovt projekt.
Jeg har aldrig hørt en Alpha Dog, men tænker som dig at dem man laver selv ikke er tunet helt så professionelt som Hr. Højtaler ville kunne. Dog tror jeg ikke de er langt fra, og jeg syntes de lød væsentligt bedre end det Rastapants mod jeg havde, som lød meget bedre end en MK2. Nu bruger du jo MK3, så det bliver ikke helt det samme af den grund også, men mener at Steffen også har prøvet MK3 og at de blev fine selvom driveren er lidt anderledes.

Jeg syntes HiRose stikkene er fede sĂĄ er ikke ked af at jeg valgte dem, men mere standard stik er naturligvis nemmere at arbejde med.

Du må sige til hvis du har brug for noget Paxmate, selvklæbende skumforseglerbånd eller lign til projektet, så kan jeg sende lidt af det jeg har til overs for portoen. Har også en dåse spraymaling som passede ret godt i farven i forhold til de oprindelige.

Hvis du bliver hooked er der jo ogsĂĄ en der uploadede en open back version af koppen, man kan rode med waveguides og holdere til filtet og alt muligt sjovt...
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: DIY alpha dogs mk3

Indlægaf truebuie| » 5. jan 2019, 11:06

Tænker at der ryger billeder op løbende som tingene falder på plads. Tror nok comfort stroppen v1.0 er klar snart, men resten er stadig under konstruktion/forsendelse.

Steffen havde skam også gang i sine alpha dogs. Han tog den med ud til mig en dag da hans lodninger ikke just er noget at skrive hjem om. Dog ret så uhelddigt formodet jeg at få den lille kobber plade til venstre kanal man lodder på til at falde af. Vi forsøgte os med at få lodet den tilbage igen uden held. Vi prøvede sågar med superlim og set i bakspejlet var det ikke lige frem en god ide.

Hvis der bliver brug for det der Paxmate får du lige besked. Googlede lige hurtigt og ser umiddelbart ikke ud til jeg kender nogle butikker der sælger det. Hvis man ikke tæller Amazon med selvfølgelig.
Jeg må lige se på den der open-back på et tidspunkt, men det bliver nu nok først om et stykke tid når der er lidt penge der lægger og brænder igen :)
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: DIY alpha dogs mk3

Indlægaf Peter Jensen » 5. jan 2019, 11:44

Jeg fik engang fat i nogle mk2 drivere hvor en lodning var rykket af og det meste af loddeområdet var væk. Der rekrutterede jeg en kollega som er super skarp til at lodde og elektronik. Det lykkedes han med besvær at skrabe lidt af belægningen på selve printbanen fri og lodde den der. Den blev bagefter begravet under epoxy og har ikke haft problemer siden..... :)

Man skal passe pĂĄ nĂĄr man skiller kop fra bafflen, man kommer let til at rykke i de lodninger.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: DIY alpha dogs mk3

Indlægaf Claus-DK » 5. jan 2019, 12:47

truebuie| skrev:Tænker at der ryger billeder op løbende som tingene falder på plads. Tror nok comfort stroppen v1.0 er klar snart, men resten er stadig under konstruktion/forsendelse.

Steffen havde skam også gang i sine alpha dogs. Han tog den med ud til mig en dag da hans lodninger ikke just er noget at skrive hjem om. Dog ret så uhelddigt formodet jeg at få den lille kobber plade til venstre kanal man lodder på til at falde af. Vi forsøgte os med at få lodet den tilbage igen uden held. Vi prøvede sågar med superlim og set i bakspejlet var det ikke lige frem en god ide.

Hvis der bliver brug for det der Paxmate får du lige besked. Googlede lige hurtigt og ser umiddelbart ikke ud til jeg kender nogle butikker der sælger det. Hvis man ikke tæller Amazon med selvfølgelig.
Jeg må lige se på den der open-back på et tidspunkt, men det bliver nu nok først om et stykke tid når der er lidt penge der lægger og brænder igen :)


Man kan få lim der kan lede strøm, ved ikke hvor godt det er, men det må være bedre end sekundlim, jeg har set nogle reklamer der siger det er lige så fint som loddetin, om det passer aner jeg ikke..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: DIY alpha dogs mk3

Indlægaf CHIbsen » 5. jan 2019, 21:35

Super spændende projekt. Glæder mig til at læse mere.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: DIY alpha dogs mk3

Indlægaf Mortenhoe » 5. jan 2019, 23:44

"Pics or it didn't happen" :lol: 1musik
Billede
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: DIY alpha dogs mk3

Indlægaf Kolind » 7. jan 2019, 14:57

Uh - Jeg burde altsĂĄ ogsĂĄ i sving igen. Jeg havde gang i et projekt med lidt diverse mods som jeg syntes gav mening. Resultatet ikke neutralt, men stor positiv forbedring.

Jeg har endda også et ekstra sæt liggende, overtaget fra David herindefra med fine trækopper på og læder headband etc. De ligger desværre adskilt og samler støv.
Har nogen et defekt reserve-sæt liggende til donor-dele? Jeg mangler en dims til det ene sæt som er blevet væk. Det som holder bøjle og kop sammen. Jeg kan lige snuppe et billede senere..

Mange spændende projekter som ligger og venter på at blive færdiggjort... ak ak. Jeg har også en 'Panda' forstærker som ligger klar og samlet, som bare mangler at bygges ned i sin kasse..
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: DIY alpha dogs mk3

Indlægaf truebuie| » 8. jan 2019, 14:16

SĂĄ kom der lige et par T50RP'er med posten. Endda en dag for tidligt!
Kopperne er stadig in-progress, sĂĄ jeg mĂĄ lige se hvornĂĄr de er klar.
Ser ud til at comfort strappen nok skal være lidt længere, men så er det jo godt den ikke er cuttet fra tråden endnu :)
Shanghajede lige nogle Alpha pads fra et andet par hovedtelefoner, da jeg tænker de nok passer sig bedst til et par "alpha dogs".
Billede

Har selvfølgelig også lige prøvet dem, for lige at se om de nu var noget værd uden mods. Og ja. De er sku egentligt ganske fine til prisen, dog er komfort helt i bund med de puder der.
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: DIY alpha dogs mk3

Indlægaf CHIbsen » 8. jan 2019, 19:46

Comfort strappen ser rigtig flot ud.
-ja det gør det hele da :D

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: DIY alpha dogs mk3

Indlægaf Steffench » 9. jan 2019, 21:14

Så er der gang i produktionen til kopperne. Første print med ny overflade så forhåbentligt går alt godt. En mulig start på det ydre til projektet ses her http://imgur.com/gallery/2MCiIrl ( havde ikke held med at vise billedet direkte ).

Nu venter jeg blot i spænding på den er færdig med at snore rulle4
Steffench

 
Indlæg: 106
Tilmeldt: 2. mar 2017, 12:46
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: DIY alpha dogs mk3

Indlægaf truebuie| » 9. jan 2019, 21:18

Så er der et styks home-made comfort strap færdig.
Der røg også lige et par hm5 sheepskins pads på for lidt bedre komfort indtil kopperne er færdige. Billede

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: DIY alpha dogs mk3

Indlægaf CHIbsen » 10. jan 2019, 18:39

Spændende. Hvilke printer er det i bruger? Er der nogen specielle krav til den?

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: DIY alpha dogs mk3

Indlægaf Steffench » 10. jan 2019, 19:25

CHIbsen skrev:Spændende. Hvilke printer er det i bruger? Er der nogen specielle krav til den?

Tapatalk
Det er blot en billig ender 3 samt de billigste spejle IKEA kunne levere. De eneste krav som sĂĄdan er blot at print overfladen er fysisk stor nok (og det bliver vist ikke et problem med en Alpha), ellers kan man nok bruge hvilken som helst printer.
Truebuie's kopper bliver printet i 3DE Slate gray PLA, da denne plast er rigtig nem at printe, men alle tænkelige materialer der kan printes med kan sikkert bruges (på nær chokolade..)

Sendt fra min moto g(6) plus med Tapatalk
Steffench

 
Indlæg: 106
Tilmeldt: 2. mar 2017, 12:46
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: DIY alpha dogs mk3

Indlægaf Claus-DK » 10. jan 2019, 19:39

Jeg vil have dem i chokolade, så kan jeg æde dem hvis de ikke lyder godt, ingen beviser at finde...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: DIY alpha dogs mk3

Indlægaf Steffench » 11. jan 2019, 17:52

Så kom vi lidt tættere på..

2 styks pad mount og en venstre kop. Det næsten en skam at fjerne support materialet, så flot som det blev.

Næste gang i ser mere print bliver forhåbentligt hos Truebuie. Printeren køre i hvert fald på fuld drøn, som man måske kan tyde på den tynde streg plastik.BilledeBillede

Sendt fra min moto g(6) plus med Tapatalk
Steffench

 
Indlæg: 106
Tilmeldt: 2. mar 2017, 12:46
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: DIY alpha dogs mk3

Indlægaf Steffench » 11. jan 2019, 18:21

Truebuie har lige meddelt han ikke er tilfreds med kop nr 2. Synes altsĂĄ han er lidt urimelig..

Vi prøver igen.Billede

Sendt fra min moto g(6) plus med Tapatalk
Steffench

 
Indlæg: 106
Tilmeldt: 2. mar 2017, 12:46
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: DIY alpha dogs mk3

Indlægaf Peter Jensen » 11. jan 2019, 19:18

Hvis jeg overtager den og fĂĄr den til at lyde godt sĂĄ tror jeg sq der er en Nobel pris i vente!!! :)

3D print er sq bare ikke helt sĂĄ let som 2D....


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: DIY alpha dogs mk3

Indlægaf truebuie| » 12. jan 2019, 21:28

SĂĄ for pokker da. SĂĄ er der et styks "Alpha Dog" lavet :)
Tog rundt regnet 3 timer fra start til slut med at fĂĄ samlet dem da delene var her.
Det var ikke helt uden forhindringer. Som den klovn jeg nu engang er havde jeg limet de 2 plastik stykker til bafflen (Tror jeg. Der hvor driveren placeres) lidt skævt for hinanden såeh... skruehullerne lagde ikke lige just under hinanden. Skidt pyt, vi limer da bare skidtet.

Men alt i alt er jeg sku meget godt tilfreds med projektet. Er ikke 100% færdig endnu da jeg stadig mangler lige at lave et flot 6.35mm kabel til dem. Jeg skal lige have lidt kabel hjem, så bliver det også fabrikeret hurtigst muligt thumbs
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Har ikke hørt så meget på dem endnu, men kan i hvert fald sige at low-end responsen er noget af det bedste jeg har hørt ind til vider.
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Næste

Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster