DIY Alpha Dogs mk3 - Open-backs



Re: DIY Alpha Dogs mk3 - Open-backs

Indlægaf Sweppesfetterlein » 9. feb 2019, 12:56

Har du evt prøvet med de originale tynde Fostex puder? Personligt tror jeg der er en grund til at de selv har valgt tynde puder på deres t60rp - Fostex modder Fostex. De er langt mere luksuriøse men distance fra driver til øre er den samme som med de originale puder. De store og lækre skrå læder puder kan måske være med til at forgrumse resultatet?
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: DIY Alpha Dogs mk3 - Open-backs

Indlægaf truebuie| » 9. feb 2019, 13:16

Jeg har haft dem i gennem stort set alle mine puder og det var sku begrænset hvad de gjorde bedre end alpha pads. Tænkte at jeg lige så godt kunne have en comfy headphone frem for andet så.
Billede
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: DIY Alpha Dogs mk3 - Open-backs

Indlægaf Claus-DK » 9. feb 2019, 14:17

Brug dine fejltagelser, bliv klogere og bedre..

Du har lært så meget om hvad du kan gøre og hvad der ikke lige virker, det er en god og værdifuld viden, smid den ikke væk, brug den til at få et bedre resultat.
Du har allerede vundet, dette er ikke et nederlag, lad være med at tæve dig selv fordi du har taget fejl, det er den eneste måde vi kan lærer ting på..

Havde de været helt fantastisk fra første forsøg, ville din eneste gevinst have været et par gode hovedtelefoner og dem findes der 1000vis af, det du har lært og fundet ud af er meget mere værdifuldt, elsk dine fejl og lær af dem..

Bare min mening..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12661
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: DIY Alpha Dogs mk3 - Open-backs

Indlægaf truebuie| » 9. feb 2019, 14:39

Jeg kan kun give dig ret Claus.

Tro mig når jeg siger at jeg har været glad og meget engageret med det projekt her. Alt det modding af headphones har været lidt en tåge for mig inden de her T50RP mods. Det har været super fedt at se hvad forskellige materialer, former, kopper og puder kan gøre for lyden, og det er jeg sku glad for at jeg har oplevet 1musik
Det er desværre bare nået til et punkt hvor jeg ikke synes jeg har lyst og overskud til at smide energi efter dem.
For at være ærlig er jeg ikke som sådan skuffet over dem længere, men jeg vil bare så gerne se dem blive til en god hovedtelefon.

Jeg har snakket lidt med Peter og han ville gerne prøve at tage projektet videre. Så kan jeg jo spændt sidde og vente på hans updates. thumbs
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: DIY Alpha Dogs mk3 - Open-backs

Indlægaf Sweppesfetterlein » 9. feb 2019, 16:32

Det er lidt af et pude arsenal du har liggende der. Kan nu godt forstå du søger nye græsgange og lader projektet gå videre. Jeg håber Peter kan trylle frem til et eller andet genialt.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: DIY Alpha Dogs mk3 - Open-backs

Indlægaf truebuie| » 9. feb 2019, 17:22

Tænker Peter nok har lidt mere erfaring med sådan noget end jeg har, så lad os da håbe han får noget godt ud af dem rulle2
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: DIY Alpha Dogs mk3 - Open-backs

Indlægaf Kolind » 26. feb 2019, 17:34

truebuie| skrev:Jeg har haft dem i gennem stort set alle mine puder og det var sku begrænset hvad de gjorde bedre end alpha pads. Tænkte at jeg lige så godt kunne have en comfy headphone frem for andet så.
Billede


Stærkt arsenal af puder - Det kan jeg vist ikke slå faktisk. Min personlige favorit på t50RP'en er til gengæld de perforerede i alcantara eller hvad det nu er fra shure. De er bløde og lækre samtidigt med at de er sådan midt imellem på flere parametre lydmæssigt. De er perforerede på bagsiden også.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: DIY Alpha Dogs mk3 - Open-backs

Indlægaf truebuie| » 26. feb 2019, 19:06

Har ogsĂĄ set pĂĄ de SRH1540 puder mange mange gange, men ved bare ikke lige hvad jeg skulle smide dem pĂĄ ruller1
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: DIY Alpha Dogs mk3 - Open-backs

Indlægaf Claus-DK » 9. jul 2020, 19:02

Kender ikke til brugen af toiletpapir,men min mavefornemmelse siger mig at man bør ikke bruge materialer der kan suge vand, så det gælder også bomuldsvattet, med mindre du har brugt noget der ikke suger..
Hvorfor bør man så ikke bruge det ??
Fordi det er materialer som med sikkerhed vil ændre sig over tid, prøv bare at tag et stykke toiletpapir giv det et par dråber vand lad det tørre og tjek så om strukturen og størrelsen og andre ting er de samme bagefter..
Man kan prøve det samme med en tot vat.

Det vil med andre ord sige at hovedtelefonerne ikke vil lyde ligedan når der er gået en måned, nu er det ikke et stort problem da det er ret godt skærmet mod fugt når det sidder inde i kopperne, men der vil altid være vand i luften og derfor vil der ske ændringer med både toiletpapir og bomuldsvat over tid, det kan man ligeså godt tage højde for når man starter sit store arbejde med at modde løs, da det store arbejde ellers vil gå tabt stille og roligt..

Brug vandskyende vat, eller perlonvat i stedet for almindeligt vat, det er ikke det store problem, det koster måske 1-3 kroner mere. Du kan også finde en gammel bamse og slagte den, de er næsten altid med perlon vat som fyld indeni.

Engangs vaskeklude kan måske erstatte toiletpapiret, ellers må man prøve sig lidt frem med forskellige ikke vandsugende materialer.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12661
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

ForegĂĄende

Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron