Grado DIWHY Closed back & HM5?!?



Grado DIWHY Closed back & HM5?!?

Indlægaf Steffench » 10. feb 2019, 23:44

Så blev det min tur til at lave noget gøjl.

Købte mig fornyligt et par Grado SR80e da jeg var nød til at have " Grado lyd " i arsenalet. Efter have lyttet til dem et stykke tid ( svært at give dem spille tid med andet lækkert grej omkring ) blev jeg enig med mig selv om at Grado var Grado, men Grado kun havde held med nogen helt specifikke sange.

Her sad jeg så, søndag eftermiddag med en 3d printer i rummet ved siden af som ikke havde noget at lave og fik den geni(g)ale tanke at mine SR80'ere naturligvis skulle være closed back! Jeg havde dog ikke mod på at skilde kopperne ad for at evt printe en lukket oppe at sætte på, så hvad gør man så?

Man sætter noget musik på, og tager lidt mål. Resultaterne blev således:

Første forsøg, virkede godt i mit hoved. Dog kun der:
https://prnt.sc/mjacvd (Det lykkedes mig desvære ikke indsætte billeder fra lightshot herinde musik10 )

Andet forsøg, virkede endnu bedre i mit hoved! Og næsten også i realiteten. Næsten:
http://prntscr.com/mjae8g

Tredje forsøg, 8% skallering af tidligere model direkte i min slicer, så mere held end forstand, men en success!:
http://prntscr.com/mjaesu

Det lykkedes forholdsvis hurtigt have en model der passede, og efter et par forsøg var jeg nogenlunde tilfreds.
Da jeg ikke har de store materialer til modding, var et par engangsvaskeklude hvad det kunne blive til ruller1
Billede

Efter Grado'en blev lukket, skulle der da ogsĂĄ lige andre puder pĂĄ, sĂĄ her lĂĄnte jeg lige denne https://www.thingiverse.com/thing:2990090 og skallerede op med 10% pĂĄ Y aksen sĂĄledes de rent faktisk passede.

Nå ikke så meget snak, det var mest af alt et hurtigt for sjov søndags projekt. Billeder!

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Lyden kan være jeg skriver om en anden dag, lad mig bare sige de i hvert fald er blev lukket! En smule mindre "hidsige" og mere "fyldige" at høre på.

Det fede ved disse mods er de kan revertes til standard / åbne Grados igen, i løbet af 20 sekunder. Hvis de skulle have et navn, skulle det nok være Weirdos SR80e ruller1
Steffench

 
Indlæg: 106
Tilmeldt: 2. mar 2017, 12:46
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: Grado DIWHY Closed back & HM5?!?

Indlægaf Claus-DK » 10. feb 2019, 23:57

Synes det er lækkert med bedre puder på Grado, men det må påvirke bassen en hel del..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Grado DIWHY Closed back & HM5?!?

Indlægaf Steffench » 11. feb 2019, 00:12

Der skal/kan sikkert tunes en helt masse, skal nok også forsøge lidt forskellige pads, men fristes til at sige " hvilken bas ? " i forbindelse med en stock SR80e.
I Lukket format har de en smule mere sub bass, men har mistet en smule pĂĄ toppen.

Jeg må smutte forbi TrueBuie en dag og prøve lidt pads, da eget lager ikke rækker meget længere end HM5.

Vil i øvrigt pointere alle dele er printet i yderst grov kvalitet, da det opstod som et her og nu projekt, så de fleste dele er ikke fremstillet så fint rulle4 . "Gitteret" bag på kopperne, er i øvrigt ikke en del af designet, det er blot support materiale jeg endnu ikke har taget af..
Steffench

 
Indlæg: 106
Tilmeldt: 2. mar 2017, 12:46
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: Grado DIWHY Closed back & HM5?!?

Indlægaf Mortenhoe » 11. feb 2019, 22:30

Jeg elsker ordspillet DIWHY. Rigtig fedt projekt! Glæder mig til at hører mere om lyden.

Jeg mĂĄ se at fĂĄ min 3D printer repareret. Eller rolled back, til virkende tilstand :-D
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens


Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 16 gæster