Darkvoice 336se Fitz mod



Darkvoice 336se Fitz mod

Indlægaf truebuie| » 13. feb 2019, 17:40

SÅ jeg sidder altså med sådan en Darkvoice 336se og har haft lidt problemer med nye 6SN7 rør i fronten. Der er en ret så træls og meget høj brumme lyd når der kommer andet end stock rør i. Det er åbenbart normalt for alle de her Darkvoices, men heldigvis er der nogle folk der har fundet ud af hvordan man fikser det rulle2
Har kørt med stock china rør i fronten indtil i dag, fordi jeg ikke lige vidste hvad jeg skulle gøre.
Jeg fandt dog den her tråd på Head-fi og tænkte at det måtte da prøves.
https://www.head-fi.org/threads/dv-336s ... od.353079/

Jeg er langt fra sikker på hvorfor det her virker, men man skal i hvert sætte nogle 220 microfarad capacitors i den. Jeg fangede sådan 4 styks her på eBay til relativt billige penge.
Billede

Her i dag fĂĄr jeg sĂĄ ĂĄbnet min Darvoice og begynder altsĂĄ pĂĄ det her Fitz mod. Det er ikke sĂĄdan pokkers nemt at se hvad der foregĂĄr pĂĄ billedet, men har tegnet lidt sĂĄ man kan se hvad der skal ske.
De røde streger er egentligt bare for at vise der skal 2 af de der capacitors på.
Billede

Så er det vel et før-efter billede nu.
Billede

Så skal den egentligt bare samles igen og så afprøves om det virker rulle4
Og ja da. Det fungerer "perfekt". Den der brummen er der stadig, men den er så lav at det næsten kunne være lige meget. Høres i hvert ikke når musikken kører længere thumbs

Så altså et vellykket mod som gør at jeg faktisk kan tube roll den første tube også musik15

Billede
Billede
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Darkvoice 336se Fitz mod

Indlægaf telum » 13. feb 2019, 21:08

Fedt! Tror ikke jeg turde lodde sĂĄdan noget!
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Darkvoice 336se Fitz mod

Indlægaf Kolind » 3. mar 2019, 22:32

Ah ja det skal jeg også have snøvlet mig til at gøre - Jeg har et lækkert rør med en anelse brum som godt kunne bruge lidt anvendelse.
truebuie| - Hvis du er interesseret i at tube-rolle lidt yderligere, har jeg et par rør som godt kan lånes ud i en kortere periode.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Darkvoice 336se Fitz mod

Indlægaf mage » 6. jun 2020, 17:08

Hmmm.... Det jeg oplever er at der er forskellige “hums” alt efter hvilket rør der sættes i.

F.eks med PSVANE oplever jeg et meget meget lille “hum” i højre kanal. Men som sagt meget meget svagt.

Ved TUNG-SOL GTB-røret er der en lille - måske mere markant - “hum” i venstre kanal.

Fælles for dem begge er at det synes som om at den “hum” bliver mindre og mindre dag efter dag. Måske er det blot mine ører der vænnes til det...

Er det markant anderledes efter du har lavet denne mod?

Mage


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Ă…rre

Re: Darkvoice 336se Fitz mod

Indlægaf truebuie| » 6. jun 2020, 17:28

Har desværre ikke fået mine andre rør endnu, så kan desværre kun snakke udfra stock rør pt.

Med den gamle darkvoice gav det er klar forskel. Det der Electro Harmonix 6sn7eh rør var nærmest ubrugeligt inden moddet, og efter moddet var der nærmest ingen brummen i det. Kan så forstå at rør har godt af noget burn-in, og det havde det så ikke rigtigt haft chancen for. Kan være at det ville få brummen 100% væk. Men anyway. Klar forskel på den Darkvoice.

Har jo så fået en ny Darkvoice og har næsten lige lavet samme nummer, dog med Nichicon 220uf 25v i stedet for. Med stock rør uden mod, var der er en brummen i venstre kanal. Ikke sådan træls, men den var der. Efter moddet. Fuldstændigt væk.

Så vil mene at moddet helt klart er det værd at lave, eftersom at det er et hurtigt mod, og gir' markante resultater.
Glæder mig til at de nye rør kommer så der kan komme noget bedre lyd ud af ham ruller1

Billede
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Darkvoice 336se Fitz mod

Indlægaf mage » 6. jun 2020, 17:58

Okay. Nu har jeg flere spørgsmål...

6.3 v vs. 25 v? Nogen bestemt grund? Udover et ret så begrænset udbud af 6.3 v

Endnu én DarkVoice? Hva’ da’? Hvor mange skal man ha’? På den anden side: Kan man nogensinde få for mange?

Mage


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Ă…rre

Re: Darkvoice 336se Fitz mod

Indlægaf truebuie| » 6. jun 2020, 18:03

Solgte min første da jeg ikke var klar over hvor meget, jeg ville savne den ruller1

Som jeg skrev dengang, sĂĄ er jeg usikker pĂĄ hvorfor det virker, men fandt frem til at man gerne skulle have caps pĂĄ 20v+. Der er nok en eletriker der kan svare pĂĄ det. Jeg kan i hvert fald ikke.
Umiddelbart har det haft effekt pĂĄ dens gain. Den skal skrues mere op nu frem for 6.3v caps.
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Darkvoice 336se Fitz mod

Indlægaf mage » 6. jun 2020, 18:07

Tak for svar.

Mon det er form for “dæmpning”? Dæmpning af støj/ mindre gain?

Anyway - det jeg høre dig sige er at jeg skal ha’ fat i et par stykker 2? 4? Og bare se at komme i gang?

Er det stadig samme fremgangsmåde som i første indlæg?

Mage


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Ă…rre

Re: Darkvoice 336se Fitz mod

Indlægaf truebuie| » 6. jun 2020, 18:10

Det lyder rigtigt nok med at den dæmper støjen. Kan huske med de 6.3v caps var det ikke vanvittigt meget mere gain den skulle ha'.

Metoden er det samme som i trĂĄden thumbs Du skal kun bruge 2 til moddet.
Her har du lige et link til de nye caps jeg har købt denne gang:
https://www.ebay.co.uk/itm/Nichicon-UES ... 2749.l2649
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup


Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 31 gæster