DIY Alpha Prime mk3



DIY Alpha Prime mk3

Indlægaf truebuie| » 23. feb 2019, 22:24

Så efter 2 forsøg med modding af T50rp mk3 drivere, så er jeg nået til at ville lave et par Alpha Primes.
Mine Alpha Dogs er jeg glade for og de fungerer fint 1musik De Open-back Alpha Dogs jeg havde gang i for noget tid siden, synes jeg ikke vi skal snakke om, da de ikke lige just var en succes ruller1

SĂĄ jeg har altsĂĄ fĂĄet smidt sĂĄdan her et par DIY Alpha Primes sammen.

Jeg har brugt driveren fra Open-back projektet og alt andet er egentligt det samme på nær koppen selvfølgelig.
Jeg har lavet dem lidt på gefühlen efter et billede som jeg fandt inde på Peter Jensens Open Alpha tråd, hvor Walbum4262 havde været så flink, at smide et billede af indmaden på sine Alpha Primes. Har replikleret det så godt som jeg nu engang kunne.
viewtopic.php?f=12&t=6064&p=99905&hilit=open+alpha#p99905

Den her gang er det blevet bestemt at vi kører fuldt orange tema rulle2

Fyldet i koppen er lidt alla det samme som Alpha Dogs, dog skal der en del mere paxmate i. Lidt som et spindelsvæv? Billedet viser det (forhåbentligt) bedre end jeg kan forklare det.
Billede
Billede

I stedet for det bomuldsvat som er brugt Alpha Dogs sĂĄ bruger Primes noget uld i stedet for. Det er sĂĄ blevet lagt i dem i stedet for.
Billede

Der var noget waveguide halløj af en art bag på driveren. Tror i hvert fald det er noget der skulle være en waveguide, men under alle omstændigheder så holder det noget filt inde. Jeg havde ikke lige sådan noget tyndt noget, men fik fundet noget pladevat og fik skåret det ret så tyndt. Tænker vel det gir noget af det samme(?)
Der blev kun smidt 2 skruer i da jeg ikke rigtigt havde nogen til overs som ellers ville passe der i.
Billede

Men nĂĄr koppen sĂĄ er klar er det jo egentligt bare at fĂĄ ham samlet thumbs
Den ligner mine Alpha Dogs pĂĄ en prik, dog er de orange (Thank you captain obvious)
Billede
Billede
Billede

Har kørt dem en smule tid nu og er egentligt meget godt tilfreds med resultatet. I starten syntes jeg de lød meget som mine Alpha Dogs, dog skal det siges jeg ikke har brugt dem et bette stykke tid nu. Efter lidt høren med Primes skifter jeg lige over og mine Alpha Dogs lød lige direkte kedelige.
De har en massiv low-end. En virkelig dejlig varm lyd, men hvor der stadig er plads til mids og treble.
Vokaler er lidt meh i dem synes jeg mĂĄske dog. Lyder lidt som om de synger i gennem 2 pop filtre i stedet for et, men det glemmer man hurtigt efter lidt tid med dem thumbs
Det skal dog siges at der er lidt mere soundstage i dem her end mine Alpha Dogs.

Men alt i alt så har det været et vellykket mod.
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: DIY Alpha Prime mk3

Indlægaf CHIbsen » 23. feb 2019, 22:27

Hold nu op de ser godt ud :-)

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: DIY Alpha Prime mk3

Indlægaf Claus-DK » 23. feb 2019, 22:40

Ukuelig, det kan jeg godt lide..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: DIY Alpha Prime mk3

Indlægaf truebuie| » 24. feb 2019, 22:36

Lige en update pĂĄ lyden af de her DIY Alpha Primes 1musik

Føler lidt de er Alpha Dogs, men hvor der bare er mere af alting.
Mine Alpha Dogs havde den hid til bedste low-end jeg havde høre til dags dato, men de her overgår dem med snilde. Det skal dog siges at bassen bleeder en smule ind i mid frekvenserne, men det er til at overleve. En god fyldig low-end som rækker godt ned omkring 20-30Hz. Super fedt til EDM og lignende musik thumbs
Treble i dem suser lige op til hvor det bliver træls, men så går de heller ikke højere. Der har været nogle sange hvor jeg har tænkt at de var lige skarpe nok, men det bliver aldrig ubehageligt.
Vokalerne er stadig lidt meh på dem i forhold til andet, men synes nu hurtigt man glemmer det. I hvert fald indtil man prøver nogle andre hovedtelefoner hvor vokaler er 10/10. *host HD600 host*
De har sĂĄ dog en del soundstage. Utroligt stort taget i betragtning de er closed-backs.

Det føles egentligt meget som om man sidder i en bold med lyd. Bolden er bare fyldt til renden med lyd.
De er godt og grundigt U-shaped, men det kom nu ikke rigtigt som en overraskelse. Er dog mest af alt bare overrasket hvor meget "bedre" de er end mine DIY Alpha Dogs. Ikke at de Alpha Dogs ikke lyder godt, men til det formål jeg har med de her bøffer, så fører Primen altså bare suverænt.

Tror jeg skal have fundet nogle bass-heads at smide dem her på. De fungerer i hvert flad lidt bedre til at overtale folk end mine DT770'er gør ruller1
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: DIY Alpha Prime mk3

Indlægaf Mortenhoe » 25. feb 2019, 01:07

Du må meget gerne tage Prime's med til træf, da jeg leger med tanken om også at lave et par. Jeg har jo printeren. Mangler bare resten :-) Jeg er lidt spændt på om de kan konkurrere med mine højtelskede TH-600.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: DIY Alpha Prime mk3

Indlægaf truebuie| » 28. feb 2019, 23:03

Det er noteret thumbs
De ryger med i baggagen sĂĄ.
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup


Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster