Open-back Audio Technica ATH-M50X



Open-back Audio Technica ATH-M50X

Indlægaf truebuie| » 12. apr 2019, 17:27

Så her for noget tid siden faldt jeg over en gut som havde lavet hans M50X'er open-back. Han skrev at det havde hjulpet lidt på den træls treble de har og så fik de lige anelsen af soundstage. Jeg tænkte at det da lød spændende, så jeg skulle da også lige prøve ruller1

Her i dag trillede der sĂĄ et par M50X'er ind fra Kolind af thumbs
Billede

Jeg gik straks i gang med at skille bøffen ad. Første gang jeg har gjort det, men det var nu ganske nemt.
Billede

Men så skulle kopperne lige "ødelægges" lidt. Jeg skulle trods alt have lavet et hul indtil driveren.
Det var ikke just en køn operation, men det blev nu alright i sidste ende, hvis jeg da selv skal sige det.

Jeg havde ikke sådan et bor man kunne udhule med. Aner ikke hvad sådan en fætter hedder. Men det ligner i hvert fald bare et stort bor ruller1
Jeg prøvede først med boremaskine at lave nogle huller i koppen og så bruge en skævbider til at rive det fra hinanden. Det fungerede fint nok indtil jeg nåede ud til kanten. Der er skævbideren bare ikke rigtigt præcis nok.
Fik sĂĄ den geniale ide at bruge mit loddejern til at smelte plastikken i kanten.
Billede

Jeg havde lidt problemer med at finde ud af hvad jeg skulle bruge som grill til ydresiden. Gutten jeg læste om havde brugt nogle gamle speaker grills, men sådan noget har jeg altså bare ikke lige ruller1 Fandt nogle gamle dust covers fra min computer og tænkte jeg nok kunne bruge det. Fungerede sku meget godt, så det er altså den nye grill.
Som man nok kan se på billederne af min "udhulning", så er kanterne ikke sååå pæne igen. Jeg havde noget creatology foam til overs fra mit HD800 projekt og tænkte at det nok kunne bruges til at smukseer lidt. Ser nu meget godt ud synes jeg da selv rulle2
Billede

SĂĄ er selve moddet jo egentligt ovre og dyret skal bare samles igen.
Billede
Billede

Jeg har nok haft den brugt i noget der ligner 30 minutter efter mod. Tog ogsĂĄ lige en 15 minutter inden jeg gik i gang med dem.
Der er helt klart mere soundstage i dem nu. Ikke sådan overdrevet meget. Noget alla HD600 soundstage, men det er noget bedre end den IEM følelse jeg havde med dem før.

Diskanten er røget noget kun ned. Den er stadig sådan lige træls nok til min smag, men det er noget bedre nu. Kan faktisk bruge bøffen i mere end 5 minutter nu uden at dø lidt indvendigt ruller1

Tænker at mine hybrid puder jeg har smidt på, har en del med den enorme low-end der er i dem. Alt for meget bass til min smag, men der er nok nogen som ville elske dem som de er nu. Bassen bleeder lige langt nok ind i mid-tonerne til min smag.
Bassen er nærmest rumbly. Kunne forestille mig det er som at være midt i en eksplosion.

Hvis jeg selv brugte M50X'er til hverdag kunne jeg godt se mig selv bruge det her mod. Gør det egentligt til en hovedtelefon jeg ikke bare ville se på og tænke godt jeg ikke bruger dem.
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Open-back Audio Technica ATH-M50X

Indlægaf telum » 23. apr 2019, 09:36

fedt projekt!
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Open-back Audio Technica ATH-M50X

Indlægaf Kolind » 23. apr 2019, 09:41

Spændende projekt ja. Og udemærket resultat lyder det til så? Omend det fjerner den primære pointe i dem for mit vedkommende (at de er lukkede) rulle4
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk


Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster

cron