Beyerdynamic modding - Fortsættelsen!



Beyerdynamic modding - Fortsættelsen!

Indlægaf truebuie| » 14. sep 2019, 14:32

Jeg sidder her en lørdag morgen, og sidder gentligt og keder mig. Får så den briliante ide at, begynde på at modde mine elskede DT770'er rulle2
Er egentligt meget glad for "stock lyden" i dem, men der er lidt ting som godt måtte være en smule anderledes.
Folk kender nok lyden i sĂĄdan nogle banditter, og ved at de er ret sĂĄ V-shaped. Ville dog gerne de var mere et sted i midten af U-shape og neutral.

SĂĄ lad os da bare tage den fra en ende af.

Startede med at skifte lidt puder, for at se hvad forskel der er. Nåede frem til at HM5 micro suede puder passede bedst til min smag. De gir en lidt mere "samlet lyd". Tror det jeg prøver at sige er at, de ikke er ligeså V-shaped som med stock puder. De gir' dem en lidt mere lush lyd, og så er de jo bare comfy. De fungerede også bedst efter diverse mods thumbs

Prøvede lidt af hvert som man kan se på billedet ruller1
Billede

De andre puder gav endten lige lovlig meget bass og eller lige lovligt meget treble. Lidt en endten eller situation med dem.

Puder som er blevet brugt:

HM5 Micro suede
HM5 hHybrid
HM5 Angled sheepskin
Alpha pads
Lawton pads
Stock pads


Så kommer vi til mods inde i koppen. Prøvede først at smide noget paxmate i. En cirkel på størrelse med driveren.
De beholdte meget den samme lyd som stock, men bassen var lidt mere slammy. Man var ikke i tvivl om hvor bass noter kommer fra.
Billede

Prøvede noget felt. Det hev bassen lidt ned. Mid tonerne lidt op og treble et godt stykke op. Ikke just hvad jeg vil have.
Billede

Så at mass loading kunne hjælpe på treble. Alle foreslog man skulle bruge dynamat, men har ikke lige sådan noget musik10 Men hvis der bare skal lidt vægt i, hvorfor kan noget lim så ikke virke? Smed noget Creatology foam hen over. Det fungerer lidt på samme måde som paxmate, men i en mindre grad.
SĂĄ det endte altsĂĄ ud i:

Lidt mere tight bass og en lille smule mere soundstage.
Det tog dog liiiige lidt for meget treble væk.
Billede

Tænkte at noget felt kunne hjælpe på treble problemet. Det virkede næsten. Før var det 4% for lidt treble, nu er vi på 1.6% for meget.
De fik lidt mere detaljeret bass.
Billede

Fiksede samme problem på mine Alpha dogs med noget bomuldsvat. Så hvorfor ikke prøve det. Det hjalp på en måde. Treble var lidt mindre spiky. Altså der var ingen grimme treble peaks, dog var der stadig liiige en sjat for meget treble.
Billede

Huskede så at mit forfærdelige forsøg på at lave "Alpha primes" (Det blev aldrig til noget godt). De brugte uld og havde ikke nok treble.
Uld virkede perfekt til det har mod.
Den tog bassen og skruede lige en lille smule ned. Perfekt niveau nu.
Treble var tilpads nu. Alle detaljer er med uden det er træls.
Billede

Så er moddet færdigt, og jeg er endt ud i en DT770 som er lidt mere balanceret. De er tættere på U-shape end neutral, men foretrækker dem nu frem for stock thumbs
Lidt mindre, men mere kontrolleret bass. Mids som ikek er helt væk, og treble som er trukket en smule ned, samt ingen grimme peaks. De har sågar fået en sjat mere soundstage.
Lørdag morgen, formiddag og middag brugt perfekt rulle2
Billede
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster

cron