Hoved-fi's egen strømkabel?



Hoved-fi's egen strømkabel?

Indlægaf kvik » 17. sep 2019, 20:56

Har en dialog med CHIbsen på PM om strømkabler. Med den el- og diy-ekspertise vi har herinde, er der så monstro grundlag for at 'udvikle' vores egen 'bang for buck' hoved-fi strømkabel?

Som jeg skrev til CHIbsen, er det meget lettere (for en ikke diy'er) at få tingene serveret på et sølvfad (aka færdigtermineret, krympeflexet, strømpebetrukket, mv). Personligt betaler jeg gerne et moderat markup, hvis kablet er af rimelig kvalitet. Et evt overskud kunne jo gå til siden.

Er jo altid to skridt foran, så har allerede navnet klar :grin: men har projektet livets ret?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hoved-fi's egen strømkabel?

Indlægaf kvik » 17. sep 2019, 21:06

For min egen del ville et forholdsvist fleksibelt kabel med ikke alt for store stik være sagen. Især på komponent siden er det vel en aktuel problematik for de fleste med head-fi grej - så ingen monsterkabler med monsterstik.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hoved-fi's egen strømkabel?

Indlægaf Claus-DK » 17. sep 2019, 22:04

Hvis det kan blive en realitet, kender jeg en butik der sikkert kan overtales til at smide lidt penge efter sådan et projekt, bare det at have en vare med hoved-fi´s navn er belønning nok i sig selv for enhver forhandler...

Problemet kan være at de elektrikere jeg kender "tror" ikke på kabler, de er sådan lidt kyniske på et punkt, taler om at der er 100 KM kabel mellem stikket og de vinmøller er laver strømmen og at vores sikrings kasser i vores boliger er opbygget så alt strømmen går igennem sikringer der er lavet af bi-metaller, alle mulige fakta som understøtter teorien om at:
"Alle kabler er ens"..

Selv er jeg også lidt skeptisk på at den sidste meter kobber skulle kunne gøre en forskel, men ikke mere end at jeg stadig synes det kunne være et sjovt projekt og at jeg sikkert ville bruge de kabler til mit eget grej, om ikke andet så "for en sikkerheds skyld"..

Der er noget lovgivning på området, ting skal være CE mærket, når det er 230 Volt. Jeg ved ikke om man bare kan købe stik der er CE godkendt og dermed ret let kommer over det bump
Jeg ved bare at, er sådan et kabel årsag til brand og ikke CE godkendt er ham der har lavet eller solgt det, alvorligt på røven, da de skal betale for hele gildet, når de ikke har overholdt loven..

Det er et område med nogle fartbump og farlige huller man kan falde ned i og det er ikke for at lege stopklods eller være "spielverdärber", bare lige de tanker der popper op når talen kommer til DIYting og i særdeleshed det at sælge sådan nogle ting..

Men mange af de ting kan vores kære elektrikere jo sikkert oplyse om og sikkert løse for os..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hoved-fi's egen strømkabel?

Indlægaf truebuie| » 17. sep 2019, 22:13

Lyder da egentligt meget fedt i mine ører.

Er selv af den overbevisning at kabler ikke gør en forskel, men jeg betaler gerne ekstra for ting, jeg syntes er flotte og nemme at arbejde med. Synes alle de aftermarket strømkabler jeg har haft fingrene i, har endten har været stive, alt for tunge eller har alt for store stik i enden.

Ville da være skønt hvis, man kunne fange et fleksibelt og flot strømkabel, som passer bedre ind i setuppet.
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Hoved-fi's egen strømkabel?

Indlægaf McM_dk » 17. sep 2019, 22:26

Sådanne kabler vil ALDRIG kunne sælges i en butik pga manglende godkendelser. Men det er jo heller ikke der vi er!
Hvis man laver sådanne kabler selv som diy og ikke som lægmand (elektriker) så kan ingen, ej heller forsikring komme efter jer. I ved jo ikke bedre.

Med andre ord, giv den gas!
* Zigis RnG * HAD Maestral II * Eufonika H3 * Eufonika H14PE *
* Varna II * Henry MK1 * Aune X8 * *EWCG Discrete R2R HAT PI *
* Beyer DT990 * Beyer Amiron * Ollo S4R * Ollo S4 |
McM_dk

Brugeravatar
 
Indlæg: 428
Tilmeldt: 26. mar 2014, 19:42
Geografisk sted: 6600 Vejen

Re: Hoved-fi's egen strømkabel?

Indlægaf Mortenhoe » 17. sep 2019, 22:27

Problemet ved overdrevet dyre strømkabler, er at det du sætter dem i er forfærdeligt. En LK stikkontakt består af klo lignende kontaktflader på for og bagside lavet af messing, og er designet til langvarig god kontakt ved højt forbrug, og mange i og udtagninger. Derfra kører vi kun 1,5kvd af noget kabel som alt efter alder er en ukendt mængde blandet metal hvor størstedelen er kobber. Dette er endda stive ledere vel at mærke. Ikke snoede flerkoret som ambefales til lyd grundet måden elektroner bevæger sig på i et kabel. På denne lange rejse af 1,5kvd gennem huset, har vi et ukendt antal af samlinger i stål samlemuffer hvor lederne bare er mast sammen af en stålskrue. Nu begynder det at blive spændende. Kan man høre forskel på glødetråds sikringer og de nye bimetal? (Phun intended) Fra el tavlen går vi over i en relativt tyk flerkoret kobber ud til det jeg kalder gravstenen. Her fra gravstenen går vi er ukendt antal f.eks. 16km, i stiv aluminium leder med en skruet samling for ca. hvert 4. matrikel nummer ud til en stor transformer station. At lægge dette store alu kabel har været i udbud i sin tid og er derfor det absolut billigste kabel der kunne overholde kravene .

Så nej, jeg tror ikke på dyre 230V kabler. Brug pengene på line level.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hoved-fi's egen strømkabel?

Indlægaf Mortenhoe » 17. sep 2019, 23:34

Det vil give meget mere mening at investere i, eller bygge, et godt "mains filter".
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hoved-fi's egen strømkabel?

Indlægaf Mortenhoe » 17. sep 2019, 23:44

Der er masser af god omtale om diverse mains filters på diy audio.

Den mest solgte på ali, eksempelvis, er denne.
https://s.click.aliexpress.com/e/Ky847GKk

https://www.hifi-amplifiers.com/images/ ... 858365.jpg
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hoved-fi's egen strømkabel?

Indlægaf kvik » 18. sep 2019, 00:08

Nu nævnte jeg ikke noget om dyre kabler. Desuden er pris en relativ størrrelse. Nogle køber 10 hovedtelefoner til 500 kr, andre vælger 1 til 5000. Som vores nye kabelsmed fint fanger min pointe, er det noget habilt (kabel og stik), med praktisk og æstetisk ekstra værdi, jeg havde i tankerne. At det ikke kan ske i officiel hoved-fi regi (pga div love og regler), men må foregå på diy-basis medlemmerne imellem, er også mere hvad jeg så for mig.

Har allerede fundet den signalkabel, der passer mig pris-/ydelsesmæssigt. Forøvrigt også en diy-kabel, og til sølle 500. Så, jeg snakker ikke om overdrevet dyre kabler. Hvis vi skal sætte pris på strømkablet, så måske omkring en tusse.

Har desuden også både norsk og dansk (semi-)diy filterproducent blandt mine bogmærkede sider, så kinesiske Viborg Audio er ikke så interessant for mig. Har set deres strømkabler (og stik) til små priser på ebay mv. Har dog fået en afsmag for kinesiske efterligninger (både mentalitet og kvalitet).
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hoved-fi's egen strømkabel?

Indlægaf Mortenhoe » 18. sep 2019, 09:29

Der er mange faldgruber ifht. til at lave dette kabel. Kan du overholde kravende for dobbeltisolering og godkendt materiel? Har huset en god jordforbindelse? Hvis ja, så kan man bruge et skærmet kabel. Såfremt huset ikke har en god jordforbindelse er denne skærm pludselig en antenne og et potentielt samlingspunkt for alle jordforbindelser i stikdåsen, da de jo ikke blivet ledt til jord. Men hvor relevant det er skal jeg ikke gøre mig klog på. Jeg er stadig overbevist om at kablerne på primær siden af en forstærker ingen forskel gør, medmindre du kører i tåbeligt lavt kvardrat og har elendige stik. Her ville jeg igen pege mod et mains filter, og at man sørger for at købe et kabel i høj kvardrat. Gerne 1,5mm2. Det står gerne på kablet.

At man æstetisk gerne vil have et pænt kabel er en anden ting. Men IEC og EU stikkene i audio grade er gerne alt andet end det i efterspørger. De er nemlig rigtig rigtig store og klodsede.

Nævnte også bare den i Kina som et eksempel. De kan også købes i væsentligt mindre chassis udgaver for langt færrer penge ved elektronik grossister.

Men hvis nogen ønsker det, laver jeg gerne et kabel. Jeg har adgang til diverse maskin kabler. Men stikkene ved jeg ikke hvor man køber? (Ud over Kina)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hoved-fi's egen strømkabel?

Indlægaf truebuie| » 18. sep 2019, 10:10

Jeg ved hat og briller når det kommer til powercords, så gerne tag mine forslag med et kilo salt.

Har åbnet mine egne aftermarket powercords, og har lagt mærke til at, stort set alle er lavet på samme måde. 3 godt tykke ledere, omkring 8-12 awg ville jeg skyde på. Godt 2mm isolering omkring dem, samt en ydre jakke som er nogle mm tyk, og så whatever nylon sleeve henover. Det bliver hurtigt stift når det laves sådan.

Ville man, kunne fikse det problem ved at sno +/- leder sammen, selvfølgelig med isolering omkring hver leder, samt bruge et kopper flet omkring som jord? Så slipper man vel for en enkelt stiv leder samt en smule isolering. Sikkert ikke lovligt, men ville nu stadig høre.

Går næsten ud fra at, man skal have en form for gummi isolering omkring, men hvor tykt skal det være? Har set nogle "High-end" powercords som er relativt tynde, alt taget i betragtning selvfølgelig. Men om ikke andet, skal det være en hård gummi, for at det er lovligt at bruge? Tænker vel at det kunne hjælpe at fange noget knapt så stift.

Tænker også umiddelbart at stikkene er et mindre problem, hvis bare kablet er til at manipulere med. Bruger selv mit fancy Kinalands powercord, og tør godt sige at stik+stift kabel rager omkring 10-15cm op over stikdåsen. Hvis bare kablet er blødt nok, så er stikkene et mindre problem i min optik.

Ville da være spændende at, se hvad du kan sjuse dig frem til Morten. Så for min skyld må du da gerne lave et ruller1
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Hoved-fi's egen strømkabel?

Indlægaf Claus-DK » 18. sep 2019, 15:41

Et kraftigt højtalerkabel af en fornuftig kvalitet og så stik på...Ville være min indgangs vinkel..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hoved-fi's egen strømkabel?

Indlægaf kvik » 18. sep 2019, 18:45

For min del har jeg god jordforbindelse (i huset altså :-) ), så skærmet kabel er interessant for mig. En af de (betalbare) kabler jeg først kiggede på var Belden 19364, der vist i mange år er blevet brugt til formålet i diy-kredse. Den er 10mm i diameter, dvs ikke nogen anaconda, ved dog ikke om den også er relativ fleksibel. Prisen er meget gunstig, omkring 100 kr/m.

Hvad stik angår, så ligger de billigste audio-grade på ca 300, og kina-kopierne på måske en tiendedel. Form- og størrelsesmæssigt ligner de fleste Schuko hinanden, runde med dia på ca 4 og højde på 5-8 cm. Der er lidt større variation for IEC, her er både runde og rektangulære.

Rega har lige lanceret et strømkabel i 1000kr-klasen, med rektangulært IEC, så det kan lade sig gøre at lave et habilt kabel uden store, runde IEC stik. I forhold til fleksibilitet synes jeg mange audiofile kabler har meget lang krympeflex udenfor stikket, er der en praktisk grund til det? Kablet ville måske være mere bøjeligt efter stikket uden helt så meget krympeflex, eller?

Hvad udbuddet af kabelstrømper angår, så er jeg på herrens mark, men personligt foretrækker jeg noget rimeligt neutralt udseende.

Jeg nævnte Belden på kabel-siden, på stik-siden virker Wattgate 320i/360i som et fint budget sæt (ca 500 for Schuko+IEC via ebay fra polsk forhandler). Furutechs nye vinkel IEC-stik er også fristende, måske sammen med deres billigste Scuko, men så er vi på 7-800.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hoved-fi's egen strømkabel?

Indlægaf kvik » 18. sep 2019, 18:54

Tænkte forøvrigt, at kabelserien kunne hedde Groove, og første (og måske eneste) kabel kalder vi Groove V 5musik
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hoved-fi's egen strømkabel?

Indlægaf Ostebaronen » 18. sep 2019, 19:23

Jeg har selv strikket mit eget kabel sammen for laaaaaaaang tid siden.

Brugte vidst det her Sommer cable: https://shop.sommercable.com/en/Cables/ ... 1-425.html og et par Kina Rhodium plated IEC stik ala: https://www.ebay.com/c/1658532868?iid=322318422949 det fungerer fint. Kablet var bare noget jeg havde liggende til overs.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Hoved-fi's egen strømkabel?

Indlægaf Mortenhoe » 18. sep 2019, 20:52

truebuie| skrev:Jeg ved hat og briller når det kommer til powercords, så gerne tag mine forslag med et kilo salt.

Har åbnet mine egne aftermarket powercords, og har lagt mærke til at, stort set alle er lavet på samme måde. 3 godt tykke ledere, omkring 8-12 awg ville jeg skyde på. Godt 2mm isolering omkring dem, samt en ydre jakke som er nogle mm tyk, og så whatever nylon sleeve henover. Det bliver hurtigt stift når det laves sådan.

Ville man, kunne fikse det problem ved at sno +/- leder sammen, selvfølgelig med isolering omkring hver leder, samt bruge et kopper flet omkring som jord? Så slipper man vel for en enkelt stiv leder samt en smule isolering. Sikkert ikke lovligt, men ville nu stadig høre.

Går næsten ud fra at, man skal have en form for gummi isolering omkring, men hvor tykt skal det være? Har set nogle "High-end" powercords som er relativt tynde, alt taget i betragtning selvfølgelig. Men om ikke andet, skal det være en hård gummi, for at det er lovligt at bruge? Tænker vel at det kunne hjælpe at fange noget knapt så stift.

Tænker også umiddelbart at stikkene er et mindre problem, hvis bare kablet er til at manipulere med. Bruger selv mit fancy Kinalands powercord, og tør godt sige at stik+stift kabel rager omkring 10-15cm op over stikdåsen. Hvis bare kablet er blødt nok, så er stikkene et mindre problem i min optik.

Ville da være spændende at, se hvad du kan sjuse dig frem til Morten. Så for min skyld må du da gerne lave et ruller1


2 kvardrat dvs 2mm2 leder, svare til 14awg kan jeg se på en konverter. I og med al 230V inst. i Danmark er udført i 1.5 kvardrat er 15awg nok. Ingen grund til at overstige kvardratet på installationen. Heller ikke for æstetik.

Ifht til at sno enkeltledere skal man desværre overholde reglerne for dobbeltisolering i DK. Derfor de enkelte ledere ligger isoleret med isolering om igen, som du selv nævner. Jeg ved dog ikke hvad kravet for 2. lag isolering er. Det må undersøges. Kunne være noget strømelign./paracord agtigt var fint.

Skal vi begynde at blive rigtig tekniske burde man lade omdrejningsretningen snoningen i lederen gå den ene vej i fasen og den anden vej i nul og jord, for at udligne induktion i kablet. Ja fancy, og teknisk set lige gyldigt, da der ikke er taget højde for et eneste sted i husets installation, men jeg følte det var værd at nævne :-) Induktion er også det fænomen der får led pærer til at lyse en smule hvis tænd ledningen i en 5-leder ligger i samme kabel som en fase med belasning på.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hoved-fi's egen strømkabel?

Indlægaf Mortenhoe » 18. sep 2019, 20:59

Men jeg er stadig absolut ikke fan af at strømkabler gør nogen som helst forskel, udover æstetik. Såfremt et rigtig kvalitets IEC kabel kostede 1000kr, så var de 1000kr nok bedre givet ud til 500kr for stikkontakt, underlag og ramme og 500kr til en elektriker, så han kan lave en stikkontakt LIGE VED SIDEN AF el-tavlen, og så må lænestolen herud. Selv her vil jeg påstå i ikke kan høre forskel på om i sidder ved stikkontakten ved el-tavlen, eller stikkontakten i stuen.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hoved-fi's egen strømkabel?

Indlægaf Mortenhoe » 18. sep 2019, 21:11

Hov ja, der er også en anden problematik. I lille Danmark har Lauritz Knudsen monopolet på stikkontakter og standardiseringen heraf, hvilket resultere i at vi som det eneste land i verden bruger stikbens jord i vores apparatstik. Det resultere så også i at Supra, Viablue, Neutrik og hvem end der nu laver EU stik med runde ben, ikke har stikbensjord men derimod sidejord ligesom i f.eks. Tyskland, med deres Schuko. Der er dog for nyligt kommet en LK Schuko stikkontakt som man så skal skifte sin installation til for at benytte sit nye kabel. og her igen, gør man sig umage med guld kontakter på stikkene og sølv kabler, men LK's Schuko stikkontakt består af stål jord og messing fase og nul. https://www.greenline.dk/k/elartikler/l ... dul-m-jord


Sad forresten og kiggede efter IEC kabler med høj kvardrat, og stødte på det her.
Det bliver godt nok svært at lave noget billigere selv.

https://www.av-cables.dk/230v-stroemkab ... l-1-m.html

PS. Forsøger at holde en konstruktiv tone. Jeg er ikke ude på at dræbe tråden, men forsøger at komme med konstruktiv kritik og kolde hårde facts.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hoved-fi's egen strømkabel?

Indlægaf telum » 18. sep 2019, 21:21

@Mortenhoe

Troede faktisk monopolet var brudt og det nu var muligt, fx nå man bygger nyt, at bruge Schuko-standard? Ikke at det har nogetsomhelst med nogetsomhelst at gøre ift. denne tråd! rulle4 rulle4
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Hoved-fi's egen strømkabel?

Indlægaf Claus-DK » 18. sep 2019, 21:27

En ting vi alle kan blive enige om, er at et lækkert smukt kabel øger glæden når man sidder og lytter..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Næste

Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster