HD650 padding pĂĄ Ultrasone og Beyerdynamic



HD650 padding pĂĄ Ultrasone og Beyerdynamic

Indlægaf Sorensiim » 11. nov 2011, 22:10

Jeg er svært begejstret for mine Ultrasone Pro 900, og de er LANGT mere komfortable end de andre Ultrasone hovedtelefoner jeg har prøvet. Der er dog stadig en bestemt lille Ultrasone svaghed ved dem: Headbandet har en lillebitte pude på ca. 2x10 cm øverst på buen, der hvor de hviler på hovedet. Det gør at efter en time eller to begynder det at gøre ondt på toppen af kraniet og jeg er nødt til lige at rykke dem en smule eller tage dem helt af. Det var jeg forberedt på da jeg købte dem, og havde udtænkt en plan - som jeg nu endelig har fået udført. Jeg monterer simpelthen den brilliante "hovedpude" fra et par Sennheiser HD650 på mine Ultrasone Pro 900! :-)

Du skal bruge:
1 Par Ultrasone Hovedtelefoner
2x10cm velcro (både blød og ru)
1 Sennheiser reservedel nummer 088597

Standardpuden er bare limet fast i bøjlen, så den er lige til at pille af. Lirk en sløv kniv forsigtigt under et hjørne af puden, så kan den trækkes langsomt af. Så får du en fin fordybning som her:
Billede

Den fylder vi med velcro! Jeg køber 5cm bredt, selvklæbende velcrobånd i den lokale stofbutik og betaler formuer for det - 50 kr. pr. meter eller noget i den stil. Skær et passende stykke (ca. 2x10cm) af den bløde velcro og sæt det i fordybningen som her:
Billede

Ud af den ru side af velcroen skæres - til alles store overraskelse - et tilsvarende stykke. Det monteres på bagsiden af Sennheiser puden, således:
Billede
Billede

Så er det bare at lade de to stykker velcro mødes og voilá:
Billede

Så er dine Ultrasone hovedtelefoner pludselig meget mere komfortable! Sennheiser puden kostede mig 130 kroner med levering fra denne forhandler og der er velcro for max. 10 kroner. Puden er med vilje kun fastgjort på midten, da den skal kunne give sig i forhold til bøjlen når man tager hovedtelefonerne på.

Update 15/02/2013: Pro 900 er forlængst videre men jeg har for nyligt fået kløerne i et par Beyerdynamic DT-770 AE der klarer jobbet som lukket, sjov hovedtelefon med bravour. Men komforten rummede plads til forbedring...

Først skiftede jeg fra pleater earpads til det sæt velour jeg fik med i byttehandlen. Det hjalp, men de var noget flade efterhånden så jeg har monteret et sæt spritnye org. Beyerpuder (EDT 770 V). På billedet er det den nye pude til højre - min finger skubber den gamle pude udad så den ser tykkkere ud end den egentlig er:
Billede

Headband'et pilles af og lukkes op. Så lægger du med en skarp hobbykniv et forsigtigt snit ca. 1-1½ cm fra enden af hovedbåndet, et par mm. fra kanten af polstringen (du kan mærke hvor skumgummiet stopper og limen begynder)
Billede

Fortsæt forsigtigt til du er 1-1½cm fra den anden ende af headbandet, så kan du pille det originale skumgummi ud:
Billede

HD650 puden er et par cm. kortere end beyerskummet, så jeg puttede et passende stykke skumgummi i hver ende af "lommen" i headbandet. Jeg brugte noget Peli plukskum jeg alligevel havde lidt stumper af, men den nemme løsning var jo at skære lidt af beyerskummet man lige har pillet ud. Med sådan en "stopklods" i hver ende holder HD650 puden sig pænt på plads og du kan montere dit Beyerheiser headband og nyde voldsomt forbedret komfort:
Billede
Senest rettet af Sorensiim 15. feb 2013, 12:03, rettet i alt 1 gang.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: HD650 padding pĂĄ Pro 900

Indlægaf Niels » 11. nov 2011, 22:40

You never stop to amaze.

Fedt tip og, som altid fra din ĂĄnd, godt illustreret.

Btw. Min begejstring for W1000 stiger for hver dag der gĂĄr. Jeg er dig tak skyldig for den bedste "lyd"handel i mange ĂĄr.

Niels
Niels

 

Re: HD650 padding pĂĄ Pro 900

Indlægaf Kolind » 12. nov 2011, 00:09

glimrende ide ! super mod ! Jeg er meget glad for mine HFI-780, men jeg bliver også vældigt øm lige der hvor puden sidder. Det er utroligt egentligt i og med at det er en fint polstret pude og så videre. Det burde da ikke kunne give en så ondt i kraniet ! :S

Det er lige før at man skulle prøve.. Er det som virkeligt skal til blot den fordybning på midten ? Kunne man mon modde den alimindelige pude til at have en fordybning i midten..
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: HD650 padding pĂĄ Pro 900

Indlægaf Sorensiim » 12. nov 2011, 00:27

Postkurt skrev:You never stop to amaze.

Fedt tip og, som altid fra din ĂĄnd, godt illustreret.

Btw. Min begejstring for W1000 stiger for hver dag der gĂĄr. Jeg er dig tak skyldig for den bedste "lyd"handel i mange ĂĄr.

Niels

Mange tak!

Hvis de W1000 nogensinde skal sælges, så håber jeg at du lige giver mig et praj først ;-)


Kolind skrev:glimrende ide ! super mod ! Jeg er meget glad for mine HFI-780, men jeg bliver også vældigt øm lige der hvor puden sidder. Det er utroligt egentligt i og med at det er en fint polstret pude og så videre. Det burde da ikke kunne give en så ondt i kraniet ! :S

Det er lige før at man skulle prøve.. Er det som virkeligt skal til blot den fordybning på midten ? Kunne man mon modde den alimindelige pude til at have en fordybning i midten..


Tak! Min rejse ned af den fantastiske Hoved-Fi glidebane startede for 3 år siden med et par HFI-680 der havde samme problem med presset lige oven på toppen af kraniet og jeg solgte dem da jeg ikke kunne holde ud at have dem på i længere tid af gangen. Da jeg så skulle re-kable MikkelKHS' HFI-780 for et par måneder siden tog jeg lige et lille prøvelyt og det var som at komme hjem... 2 timer efter var mine HD650 sat til salg og jagten på Pro 900 indledt - og dette mod planlagt fra start :-)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: HD650 padding pĂĄ Pro 900

Indlægaf Rappo » 12. nov 2011, 08:58

Selvklæbende velcrobånd FTW! Ærgeligt at man ikke kan lave noget tilsvarende simpelt med et par K701, men jeg har svært ved at forestille mig at det ville blive særligt pænt at se på. :lol:
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: HD650 padding pĂĄ Pro 900

Indlægaf Sorensiim » 12. nov 2011, 09:09

rappo skrev:Selvklæbende velcrobånd FTW! Ærgeligt at man ikke kan lave noget tilsvarende simpelt med et par K701, men jeg har svært ved at forestille mig at det ville blive særligt pænt at se på. :lol:


Jeg tænker noget blødt læder eller ruskind og så noget kraftig stofelastik kunne bruges på K701... Eller måske man kunne lave en blød pude af velour?
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: HD650 padding pĂĄ Pro 900

Indlægaf Burning777 » 12. nov 2011, 14:47

Godt tip!
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: HD650 padding pĂĄ Ultrasone og Beyerdynamic

Indlægaf Sorensiim » 15. feb 2013, 12:04

Nu med Beyerheiser modding guide! 1musik
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: HD650 padding pĂĄ Ultrasone og Beyerdynamic

Indlægaf Anda » 15. feb 2013, 12:14

Sorensiim skrev:Nu med Beyerheiser modding guide! 1musik

Nydeligt arbejde! Kan man ikke få Fischer puder til at sidde på de kopper? Det ville garanteret være et hit :-)
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: HD650 padding pĂĄ Ultrasone og Beyerdynamic

Indlægaf Sorensiim » 15. feb 2013, 12:28

Anda skrev:
Sorensiim skrev:Nu med Beyerheiser modding guide! 1musik

Nydeligt arbejde! Kan man ikke få Fischer puder til at sidde på de kopper? Det ville garanteret være et hit :-)

Der var faktisk Beyer pleather pads med til dem, men jeg synes de er mere komfortable med velourpuderne - derudover tror jeg at Fisherpuderne passer fint på Beyere, men har ikke prøvet det :-)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: HD650 padding pĂĄ Ultrasone og Beyerdynamic

Indlægaf toppe » 15. feb 2013, 13:30

@Søren:

Det er altsĂĄ et par rigtig gode og informative vejledninger!
Respekt :-)
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: HD650 padding pĂĄ Ultrasone og Beyerdynamic

Indlægaf Kaps » 15. feb 2013, 20:51

Har lige fusket en hd650 pude på, med en lidt midlertidig løsning, komforten er blevet en smule bedre på mine Pro 2900, ikke milevidt, men det er en forbedring
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: HD650 padding pĂĄ Ultrasone og Beyerdynamic

Indlægaf Claus-DK » 17. feb 2013, 00:27

Nu vi er ved beyer dynamic, sĂĄ har jeg da ogsĂĄ lavet et headband mod for mange mĂĄner siden.
Det ser sĂĄledes ud
Billede

det bor i øvrigt på Stollesen´s HE 500 nu..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12661
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: HD650 padding pĂĄ Ultrasone og Beyerdynamic

Indlægaf thomaszulu » 9. apr 2013, 21:01

Hej søren..

ville du tro at man kunne bruge et headband fra HD600 til et sæt utrasone pro 2900!? det ser lidt bedre polstret ud og måske lidt tykkere.. Ved ikke om det bare er billedet.. se link!

http://www.custom-cable.co.uk/sennheise ... hd580.html
Afspiller: Iphone 4
transportable Forstærker: Fiio E12 Mont Blanc
Høretelefoner:Sennheiser HD650 - Koss Porta Pro
thomaszulu

 
Indlæg: 79
Tilmeldt: 14. mar 2013, 23:14
Geografisk sted: Brøndby

Re: HD650 padding pĂĄ Ultrasone og Beyerdynamic

Indlægaf Kaps » 9. apr 2013, 21:20

Det kan man, for det har jeg selv. Jeg havde ikke som sĂĄdan problemer med den gamle pude, men den fra hd650 er bare lidt mere behagelig.
Ps jeg gĂĄr ud fra at du med headband mener puden?
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: HD650 padding pĂĄ Ultrasone og Beyerdynamic

Indlægaf Kaps » 9. apr 2013, 21:22

Årh undskyld jeg læste forkert. Jeg troede du snakkede om hd650 puden. Jeg må ændre mit svar til, det tror jeg man kan.
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: HD650 padding pĂĄ Ultrasone og Beyerdynamic

Indlægaf thomaszulu » 9. apr 2013, 22:44

ja jeg mener puden fra HD600.. Synes bare den ser mere støttende ud på billeder end den på HD650.. men ved ikke om det er sådan i praksis..
Afspiller: Iphone 4
transportable Forstærker: Fiio E12 Mont Blanc
Høretelefoner:Sennheiser HD650 - Koss Porta Pro
thomaszulu

 
Indlæg: 79
Tilmeldt: 14. mar 2013, 23:14
Geografisk sted: Brøndby

Re: HD650 padding pĂĄ Ultrasone og Beyerdynamic

Indlægaf Sorensiim » 10. apr 2013, 08:49

thomaszulu skrev:ja jeg mener puden fra HD600.. Synes bare den ser mere støttende ud på billeder end den på HD650.. men ved ikke om det er sådan i praksis..

Komforten er pĂĄ min knold bedre med HD650 puden end med HD600 puden, pga. fordybningen i midten sĂĄ den ikke hviler lige pĂĄ toppen af kraniet.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: HD650 padding pĂĄ Ultrasone og Beyerdynamic

Indlægaf Anda » 10. apr 2013, 11:27

Sorensiim skrev:Komforten er pĂĄ min knold bedre med HD650 puden end med HD600 puden, pga. fordybningen i midten sĂĄ den ikke hviler lige pĂĄ toppen af kraniet.

Enig. Den er bedre til kranie-bjergkæder.
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: HD650 padding pĂĄ Ultrasone og Beyerdynamic

Indlægaf thomaszulu » 10. apr 2013, 21:47

jeg har selv HD650'eren.. og den er ganske komfortable på mit Skull!... har bare aldrig prøvet model HD600 så derfor ville jeg bare spørge.. Skal bestille en PRO 2900 så jeg skal vel også igang med hoppe kniven og velcro! :-)
Afspiller: Iphone 4
transportable Forstærker: Fiio E12 Mont Blanc
Høretelefoner:Sennheiser HD650 - Koss Porta Pro
thomaszulu

 
Indlæg: 79
Tilmeldt: 14. mar 2013, 23:14
Geografisk sted: Brøndby


Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster

cron