Denon AH-D5000 kabel mod



Denon AH-D5000 kabel mod

Indlægaf truebuie| » 2. aug 2020, 14:04

Fandt sådan nogle banditter her til en ganske fornuftig pris for ikke så længe siden. Det eneste er dog bare at de ikke har aftageligt kabel musik10
Søndag formiddag starter vi og så satser vi på det blir' fornuftigt.

De var overraskende nemme at skille af. 8 skruer og sĂĄ er der hul hele vejen i gennem.
Billede

Mine 3.5mm sockets var lige en smy for store, til at passe hullet hvor kablet kom ud af. Tror jeg sad en 5 minutter pĂĄ hver side med en dremel. Tog sin tid, men resultatet var sku' meget godt thumbs
Billede

Både trækop og plastikken omkring driveren, skulle splittes lidt af for at få plads til stikkene.
Der var en del prøven frem og tilbage, for at finde den rigtige mændge materiale der skulle væk.
Billede
Billede

Når jeg sårn' sidder og kigger på det her, så lyder det sku' meget nemt. Føltes i hvert fald ikke sådan da jeg gjorde det ruller1
Billede
Billede

Men alt i alt. Fornuftige brug af en Søndag formiddag.
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Denon AH-D5000 kabel mod

Indlægaf Mortenhoe » 2. aug 2020, 21:44

Uh det kan jeg godt huske dengang jeg moddede mine D5000. Det irriterede mig grænseløst at man lige kunnen ane at man har skåret væk af kopperne.
Men fedt mod. Skal faktisk lave det igen, da min far har erhvervet sig et par D5000.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Denon AH-D5000 kabel mod

Indlægaf Mortenhoe » 2. aug 2020, 21:45

Du bør virkelig lave dynamat mod på dem, som Lawton foreskriver. Kæmpe forskel på bass kontrol.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Denon AH-D5000 kabel mod

Indlægaf Peter Jensen » 2. aug 2020, 22:28

Når jeg får fundet lidt tid vil jeg også gerne modde mine, så tak for input. Tror endda jeg købte dem sf dig!? :). Det er dog hængsel der er det største problem ved mine - men de spiller altså ganske fint ud af min Meridian Explorer 2 på kontorer.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Denon AH-D5000 kabel mod

Indlægaf truebuie| » 2. aug 2020, 23:06

Kunne da være jeg langt om længe skulle fange noget dynamat så ruller1

Ret sikker pĂĄ at det er mine gamle D5000'er du sidder med Peter. Kunne ikke dy mig i at fange et par til, da jeg sĂĄ dem pĂĄ dba til 1500kr.
Manglede lidt en sjov bøf i samlingen igen rulle2
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Denon AH-D5000 kabel mod

Indlægaf Mortenhoe » 2. aug 2020, 23:43

truebuie| skrev:Kunne da være jeg langt om længe skulle fange noget dynamat så


Ja, man kan købe færdige kits ved Lawton, men det er imo alt for dyrt - og du kan jo selv har jeg set på tidligere mods :D

Btw. Har lige smidt Claus' nye lammeskinds puder på mine TH-600. WOW. Slår stock. Slår HM5. Både(især) i comfort, men også i lyd. Det inderste læder inde ved øret er perforeret, hvilket virker til at tage spidsen på den skarpe diskant i mine Fostex.

Edit: og ja, undskyld. Det er nogen gange dyrt at finde en billig bøf :D
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Denon AH-D5000 kabel mod

Indlægaf Peter Jensen » 3. aug 2020, 07:43

Jeg skal også ha købt de lammepuder selvom stock stadig gør det godt på min TH-900.

Jeg har vist rigeligt dynamat (og paxmate), kan evt klippe og sende et stykke?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Denon AH-D5000 kabel mod

Indlægaf truebuie| » 3. aug 2020, 09:01

En plade dynamat extreme er hermed bestilt thumbs Dælme noget dyrt noget. 200kr. for knap 0.5m2, men så er der også lidt til bagefter vel.

Tror jeg skal prøve mine HM5 sheepskins på dem. Så må vi om de gør nogen forskel, ellers så har jeg TH900 puder i lammeskind på vej, samt nogle "stock" denon puder i lammeskind ruller1
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Denon AH-D5000 kabel mod

Indlægaf truebuie| » 4. aug 2020, 09:05

Så er der røget lidt dynamat i. Umiddelbart så har det en positiv effekt, med den sjat jeg har smidt i.
Bassen er ikke nær så "sloppy". Noget mere stram og kontrolleret, men stadig med masser af impact. Faktisk helt fornuftigt ruller1

Jeg mĂĄ se om, jeg fĂĄr taget mig sammen til at, lave den sidste del af det gamle Lawton mod pĂĄ dem.

Billede
Billede
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Denon AH-D5000 kabel mod

Indlægaf Mortenhoe » 4. aug 2020, 22:25

Hold nu kæft der var hurtigt levering på det dynamat! :D

Det er et rigtigt lækkert mod. Husk at Lawton har trukket nogle af sine mod udtalelser tilbage gennem årene. Han anbefaler vidst kun dynamat'en nu. Før skulle der jo både uld i ,og alt muligt.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Denon AH-D5000 kabel mod

Indlægaf truebuie| » 4. aug 2020, 22:42

Ja det mĂĄ man nok sige. Posten var her i morges ved en 7-tiden ruller1

Læste godt nok at det meste med bomuldsvat/uld/whatever ikke skulle bruges mere, men det er lige før man skulle lege lidt selv med det. Bare med dynamaten her, så er der godt nok en markant forskel.
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Denon AH-D5000 kabel mod

Indlægaf Mortenhoe » 5. aug 2020, 23:28

Mine D5K, som jeg solgte da jeg købte Fostex, var også Lawton modded. Dynamat bagpå driver, i koppen og rundt om driver. Og så var der vat/uld/fluff i. Mindes jeg tog det ud fordi det begyndte at tage af bassen. Men det er nok en smagssag. Det er da heldigvis rigtig nemt at putte i og tage ud igen. Bare husk nærmest ikke at spænde skruerne i kopperne, da de render over rigtig nemt har jeg læst.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens


Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster