Paracord eller ej



Paracord eller ej

Indlægaf DoktorS » 18. dec 2020, 21:29

Halløj
Jeg vil lave et nyt kabel til mine Audezes og har investeret i noget Duelund 26GA-kabel, som jeg netop har modtaget.
Som den newbie jeg er, er jeg lidt overrasket over hvor tyndt og umiddelbart skrøbeligt, kablet er. Troede egentlig, jeg bare kunne flette det, som det er, men - og her kommer spørgsmålet: Er det kutyme at lægge kabler i paracord for bedre beskyttelse, hvor køber jeg i givet den slags og hvilken størrelse passer til 26GA?
Alle gode rĂĄd modtages med ydmyg tak.

Bh
DoktorS
DoktorS

 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 6. okt 2016, 22:35

Re: Paracord eller ej

Indlægaf Claus-DK » 18. dec 2020, 21:37

Er det ikke sĂĄdan nogle single leader kabler ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Paracord eller ej

Indlægaf DoktorS » 18. dec 2020, 22:39

Claus-DK skrev:Emnegennemgang


Hej Claus
Jo, er det en dårlig ting med single leder? Jeg bruger Duelund i andre dele af mit setup, så jeg tjekkede bare med dem, og anbefalingen lød på 26GA fortinnet kobber.
Bh
Jakob
DoktorS

 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 6. okt 2016, 22:35

Re: Paracord eller ej

Indlægaf Claus-DK » 18. dec 2020, 22:49

Nu er jeg ikke den store kabel ekspert, men jeg kunne forestille mig at lige præcis med hovedtelefoner som bliver taget ind og ud af stik og hvor man bevæger sig lidt mens man lytter, ville gøre at det lettere knækkede end ved brug i mere statiske setups, men det er kun en tanke, jeg aner intet om dit kabel og hvor holdbart det er.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Paracord eller ej

Indlægaf DoktorS » 18. dec 2020, 22:56

Claus-DK skrev:Nu er jeg ikke den store kabel ekspert, men jeg kunne forestille mig at lige præcis med hovedtelefoner som bliver taget ind og ud af stik og hvor man bevæger sig lidt mens man lytter, ville gøre at det lettere knækkede end ved brug i mere statiske setups, men det er kun en tanke, jeg aner intet om dit kabel og hvor holdbart det er.


Det er selvfølgelig en pointe. Og vel at mærke en, jeg ikke havde overvejet. Takker:) Det kan være, at jeg bør genoverveje og finde et multistrand.
Bh
J
DoktorS

 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 6. okt 2016, 22:35

Re: Paracord eller ej

Indlægaf truebuie| » 18. dec 2020, 23:15

Vil nok også sige at, et multistrand kabel ville være noget bedre end en solid kerne. Synes selv at stive kabler hurtigt bliver træls.

AngĂĄende paracorden. Du kan fange noget hos Dogparacord.dk - 425 eller 550 paracord burde passe fint til 26AWG.
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Paracord eller ej

Indlægaf DoktorS » 18. dec 2020, 23:44

truebuie| skrev:Vil nok også sige at, et multistrand kabel ville være noget bedre end en solid kerne. Synes selv at stive kabler hurtigt bliver træls.

AngĂĄende paracorden. Du kan fange noget hos Dogparacord.dk - 425 eller 550 paracord burde passe fint til 26AWG.


Hej Truebuie, tak for tippet:) Jeg må overveje, om det så bliver solid eller multistrand, der ryger i den paracord. Er sgu’ lidt ærgerlig over, at jeg ikke gav kablernes stivhed en tanke, da jeg bestilte - rookie mistake :roll:
DoktorS

 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 6. okt 2016, 22:35


Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gæster

cron