Skum modding [major rookie alert!]



Skum modding [major rookie alert!]

Indlægaf Asger » 23. nov 2011, 04:04

Hejsa,

Jeg ville lige præsentere lidt yderst primitiv modding fra en absolut rookie inden for området. Som diskuteret lidt i denne tråd: viewtopic.php?f=15&t=768, så har jeg ikke været så glad for de Thunderpants, jeg købte af Victor Halgaard. Det har specielt været den lidt skærende diskant, der har generet mig lidt, og det inden for mange forskelige genrer af musik. Efter lidt skriveri med Claus-DK, foreslår han at jeg prøver at sætte en skum-barriere ind foran enhederne, og siden jeg kan gøre det uden at begynde at skille dem ad, giver jeg det da lige chancen.

De starter sĂĄdan her:

DSC_0050.JPG
DSC_0050.JPG (168.73 KiB) Vist 6184 gange


Herefter indsætter jeg en almindelig skum/svampe-klud, der vist bliver brugt til småbørn. De ser sådan her ud:

DSC_0047.JPG
DSC_0047.JPG (143.24 KiB) Vist 6184 gange

DSC_0048.JPG
DSC_0048.JPG (147 KiB) Vist 6184 gange


Lyden er.. Well, den er bedre og værre. Lyden er ikke nær så klar og skærende, og det er godt. På den anden side, er den ikke nær så klar. Mellemtonerne sejler imellem hinanden og det er sværere at skelne instrumenter fra hinanden. Et par gode mellemvokaler blev pludselig degraderet fra TP-standard til.. hm, lyden minder mig lidt om en gammel NAD stereo forstærker jeg satte til et par B&W højtalere på et tidspunkt – bare uden de lækre rockede lidt rustne feel, bare sådan.. Lidt pløren rundt. Overall, noget værre synes jeg.

Nå, Claus-DK har også skrevet at jeg kan ”coin modde”, og uden at have nogen som helst fornemmelse af, hvad det går ud på, så klipper jeg et hul i midten af hver pude:

[se hul-klippede billede, næste indlæg]

Resultatet? Glimrende! Altså, jeg har ingen anelse om, om det ”burde” gøre det her, eller om det er mig der hører spøgelser. Jeg er som sagt en ret utrænet lytter, specielt til headphones. Men indtrykket er nu en klar forbedring: Mellemtonen står næææsten lige så klart som inden moddingen, bassen er trukket en lille bitte smule frem, men til gengæld lidt mere ulden i kanterne (det er ok, jeg lytter ikke SÅ meget til knivskarpe basser anyways), og den skærende diskant er ikke nær så fremtræden længere.

Nu mangler vi så bare lige, at jeg kan lave det samme, så mine fantastisk pænt Thunderpants vender tilbage til at blive lige så snot-lækre som de var inden at de har fået nået hvidt skum med et hul i klistret på sig musik14

Mvh Asger
Asger

 
Indlæg: 102
Tilmeldt: 6. nov 2011, 06:54
Geografisk sted: Kjøvenhavn!

Re: Skum modding [major rookie alert!]

Indlægaf Asger » 23. nov 2011, 04:05

Med hul:
Vedhæftede filer
DSC_0049.JPG
DSC_0049.JPG (150.79 KiB) Vist 6183 gange
Asger

 
Indlæg: 102
Tilmeldt: 6. nov 2011, 06:54
Geografisk sted: Kjøvenhavn!

Re: Skum modding [major rookie alert!]

Indlægaf Claus-DK » 23. nov 2011, 10:44

Prøv at eksperimenter lidt med større og/eller flere hulle i dit skum, når du har fundet den optimale konfiguration så skal jeg nok gå op på lageret og se om jeg kan finde nogle sorte skumskiver til dig..

umiddelbart tror jeg at du skal prøve at lave huller andre steder end lige midt i, men det er kun et skud fra hoften..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Skum modding [major rookie alert!]

Indlægaf Alpha » 23. nov 2011, 16:28

Claus-DK skrev:umiddelbart tror jeg at du skal prøve at lave huller andre steder end lige midt i, men det er kun et skud fra hoften..


Ja, Ultrasones S-logic virker lidt pĂĄ samme mĂĄde: http://www.head-fi.org/t/396267/how-bright-is-an-ultrasone-pro-900/60#post_5240945

Nyt skum: http://www.thomann.de/dk/beyerdynamic_schaumstoffscheibe.htm
Alpha

 
Indlæg: 541
Tilmeldt: 16. apr 2011, 13:50
Geografisk sted: midtjylland

Re: Skum modding [major rookie alert!]

Indlægaf Asger » 23. nov 2011, 17:19



Jeg er meget glad for, at beskrivelsen af Ultrasone-moddingen ligger op af det, jeg synes at kunne høre med mine TPs. Fedt rulle2

Jeg har clicket lidt randomly ruyndt på thomann.. Kan jeg købe nogle pads med "indbygget" skum, som fx dem her: http://www.thomann.de/dk/beyerdynamic_d ... 9feb845af4. Altså, min løsning er sådan lidt primitiv, så ville ikke have noget imod at indkøbe noget mere.. professionelt.
Asger

 
Indlæg: 102
Tilmeldt: 6. nov 2011, 06:54
Geografisk sted: Kjøvenhavn!

Re: Skum modding [major rookie alert!]

Indlægaf nc8000 » 23. nov 2011, 17:21

Skummet i dem er bare de løse skiver som Alpha linker til
nc8000

 

Re: Skum modding [major rookie alert!]

Indlægaf Asger » 23. nov 2011, 18:28

Mkay.. Limer man så, eller accepterer man at de sidder med en vis afstand fra "bagvæggen"?
Asger

 
Indlæg: 102
Tilmeldt: 6. nov 2011, 06:54
Geografisk sted: Kjøvenhavn!

Re: Skum modding [major rookie alert!]

Indlægaf Ostebaronen » 23. nov 2011, 18:44

Puderne presser dem ind så de ikke kurer rundt. Du kan også vælge at bruge lim eller lign.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Skum modding [major rookie alert!]

Indlægaf Asger » 23. nov 2011, 20:27

Mkay, uanset hvad kan jeg nok næsten regne ud, at det ikke kommer til at blive en specielt "lækker" løsning :-(
Asger

 
Indlæg: 102
Tilmeldt: 6. nov 2011, 06:54
Geografisk sted: Kjøvenhavn!

Re: Skum modding [major rookie alert!]

Indlægaf Ostebaronen » 23. nov 2011, 22:02

Har du overvejet at equalize dig ud af problemet?
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Skum modding [major rookie alert!]

Indlægaf Asger » 23. nov 2011, 23:20

Claus har nævnt det et par gange.. Jeg har fundet equalizeren i iTunes - er den god nok?
Asger

 
Indlæg: 102
Tilmeldt: 6. nov 2011, 06:54
Geografisk sted: Kjøvenhavn!

Re: Skum modding [major rookie alert!]

Indlægaf Claus-DK » 24. nov 2011, 00:53

Du skal for alt i verden ikke bruge lim, brug lidt tid pĂĄ at eksperimentere lidt med huller og typer af skum etc. etc.
Jeg er ganske sikker på at jeg har noget sort og pænt skum jeg kan sende dig..

Jeg vil gerne tilbyde igen at hvis du finde de frekvenser der skærer, kan vi flikke et lille filter sammen som kan tune lyden, i stedet for at gøre det mekanisk..

Jeg har det simpelthen skidt nĂĄr du er skuffet over dine kanonflotte TPer..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Skum modding [major rookie alert!]

Indlægaf Burning777 » 24. nov 2011, 08:16

Asger skrev:Claus har nævnt det et par gange.. Jeg har fundet equalizeren i iTunes - er den god nok?


De kan fĂĄs bedre til prisen men jeg vil sige det er en af de bedre og frem for alt let at bruge og lige ved hĂĄnden.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Skum modding [major rookie alert!]

Indlægaf nc8000 » 24. nov 2011, 09:22

Da iTunes er gratis kan det vel være svært at blive bedre til prisen. EQ i iPods er noget skod
nc8000

 


Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster