Hvilket grej lytter du til lige nu?

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf Mortenhoe » 3. sep 2018, 08:57

kvik skrev:Digione > iPhone > Zen
Dejligt at have tilgang til mere end de 64GB pĂĄ telefonen.

Har du allerede Zen igen ?
Elektrikeren.
iFi nano iUSB3.0 + Aune X1s â–Ş TDA1543 "The Battery DAC 2" â–Ş Bravo Audio Ocean â–Ş Zishan Z3 â–Ş Fostex TH-600 â–Ş HiFiMan HE-400 â–Ş Audio Technica M50x â–Ş Cleer DU â–Ş AKG K240 Sextett â–Ş Yamaha YH-3(Custom) â–Ş Superlux HD-681 â–Ş VE Monk â–Ş EMXs-500 â–Ş Bluetooth Vido
Mortenhoe

Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens

Indlægaf Peter Jensen » 3. sep 2018, 16:32

Tidal Master -> Meridian Explorer 2 -> Beyer A20 -> Fostex TH-900

Har ikke A/B testet vildt meget endnu, men syntes det giver et løft til lyden med HW MQA decoding - og det er i hvert fald rart at vide at man får mere ud af sit dyre Tidal abbonoment end hvad SW decoding kan klare.
Peter Jensen

Geografisk sted: København

Indlægaf kvik » 3. sep 2018, 17:02

Mortenhoe skrev:
kvik skrev:Digione > iPhone > Zen
Dejligt at have tilgang til mere end de 64GB pĂĄ telefonen.

Har du allerede Zen igen ?

Ja, chibsen er en effektiv tester :-)
AKG K240DF | K400 | K500 \\ VE Zen 2.0 | Myst Nail 2 | Spiral Ear 3-way Ref \\ Zigis Trīsstūris \\ Tento PortaDAC \\ Allo DigiOne
kvik

Brugeravatar

Geografisk sted: Norge

Indlægaf kvik » 4. sep 2018, 16:16

Digione > PortaDAC > Trissturis > Zen 2.0
vs
Digione > PortaDAC > K240DF

For at høre, om CHIbsens indtryk af en del overenstemmelser i lydsignatur også gør sig gældende for mit vedkommende. Og, ja, kan umiddelbart godt høre det, begge er uanstrengte og lyttevenlige. I ovennævnte opsæt har begge så nok lidt mere fylde i lyden end gængs brug, Zen pga earhooks og op-ned placering og 240DF pga et løft i frekvensgangen i den indb.forstærker. Prøvede også K500, og den er noget mere opmærksomhedskrævende end de andre to. Er egentlig aldrig faldet mig ind, at Zen skulle minde om 240DF, sikkert fordi jeg hidtil har brugt hhv Zen, Nail og 240DF i tre separate opsæt. Foretrækker nu stadig Nail 2 med PortaDAC+Trissturis, der er noget magisk over de russiske søm her.
AKG K240DF | K400 | K500 \\ VE Zen 2.0 | Myst Nail 2 | Spiral Ear 3-way Ref \\ Zigis Trīsstūris \\ Tento PortaDAC \\ Allo DigiOne
kvik

Brugeravatar

Geografisk sted: Norge

Indlægaf Sweppesfetterlein » 13. sep 2018, 17:25

Foobar2000 ---> Rene Dif Conv ---> Aune X1 ---> Viola 200 ---> Ultrasone PRO 550

Haps for en lukket hovedtelefon! Er du da helt vimmer rullw3
Jeg tog lidt en chance fordi den var billig og fordi jeg gerne vil ha en lukket bøf i hytten, nu når jeg sælger DT 770...men jeg skal da lige love for at jeg har skudt papegøjen! Den er alt det jeg gerne ville have at PRO 900 var...som jeg også har ejet. PRO 550 er lidt mere "laidback" i diskanten selvom den stadig får et lille nøk lige så vel som bassen også er gevaldigt skruet ned for ift 900eren. Bøffen er så at sige stadig farvet men det er mere en blød u kurve end en decideret v-signatur. Dette gør den alsidig uden egentlig at miste detalje. Jeg føler ikke jeg misser noget hvis jeg fx skifter imellem Q701 og den...præsentationen er bare helt anderledes.
Præsentationen ja...største scene i en lukket kande jeg har været ude for. Det bliver en oplevelse hver gang man propper den på nødden og ulig nogen anden lukket bandit jeg har prøvet før, så lyder den helt utrolig åben...og den isolerer også godt takket være de mest mystisk designede puder jeg har været ude for...men de er sgu behagelige. Jeg havde en 5 timers seance med bøffen i går aftes og den blev aldrig ubehagelig at have på hovedet og puderne blev heller ikke varme.
Skal jeg til at sige de klassiske ord? Va faen.
'Det er den bedste lukkede bøf jeg har lyttet på (indtil videre)' musik15

Eneste "problem"? Den kræver en forstærker eller en lettere brunstig dap for at lyde rigtigt. Min plenue d har ikke nok ild i mavsen til at få 550eren til at synge...men måske kan min kommende Xduoo D3 Nano.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf telum » 21. sep 2018, 10:43

Leckerton 6s --> Q-jays - smĂĄt er godt! musik17

Billede
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi

Geografisk sted: Dronninglund

ForegĂĄende