Har altid været af den overbevisning at burn-in var en ting. Ikke sådan at ting lyder af pommeren til, hvis de ikke har fået 1000 timer, men snarre at bøffer og iems havde "godt" af en 10 timer med bare lyd. For at strække driver materialet? Noget i den dur i hvert fald
Jeg sjusede mig ind på Head-fi og fandt en tråd omkring netop burn-in, og det de skriver lyder jo faktisk ikke helt ude i hampen. Frem for burn-in på bøffen, så er det måske snarre hjernen der lige skal have en tur. Noget tid til at tilvende sig den nye lyd/sinatur.
Så sent som for 2 uger siden, synes jeg at burn-in virkede som det skulle. Havde lige fået et par nye iems, og synes umiddelbart de var noget skarpe i det, dog efter en dag eller to, så var de ganske fornuftige. Jeg tænkte at det da bare var burn-in på de iems, men efter den head-fi tråd, så er der måske ikke så meget hold i det alligevel?
På trods af den tråd, så mener jeg nu stadg at burn-in på bøffen ikke kan skade, og at det muligvis har betydning for lyden, men det satte nu alligevel lidt tanker i gang.
Nogen med erfaringer som de lyster at dele ud af? Er burn-in reelt eller er det bare noget man siger?