Hvilket grej lytter du til lige nu?



Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf mage » 10. maj 2022, 21:23

CHIbsen skrev:
mage skrev:Feliks Audio Euforia. Goldplanar GL2000.


Har du haft GL2000 længe?

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Siden april ‘21. Tror jeg. Det er nok deromkring.

Mage


Bundgas, bundgas, bundgas!!!
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Årre

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf CHIbsen » 10. maj 2022, 21:26

mage skrev:
CHIbsen skrev:
mage skrev:Feliks Audio Euforia. Goldplanar GL2000.


Har du haft GL2000 længe?

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Siden april ‘21. Tror jeg. Det er nok deromkring.

Mage


Bundgas, bundgas, bundgas!!!
Beklager. "Har du haft dem længe" var egentlig vestjysk for "er du glad for dem"? :-)

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Pachanko Constellation Mini►Violectric DHA V590►Spirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf mage » 10. maj 2022, 21:31

CHIbsen skrev:
mage skrev:
CHIbsen skrev:
mage skrev:Feliks Audio Euforia. Goldplanar GL2000.


Har du haft GL2000 længe?

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Siden april ‘21. Tror jeg. Det er nok deromkring.

Mage


Bundgas, bundgas, bundgas!!!
Beklager. "Har du haft dem længe" var egentlig vestjysk for "er du glad for dem"? :-)

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Oh yes! Meget. Permanent medlem af “familien”. Fantastisk bøf. Vil dog gerne købe nogle flere (og andre) puder. Har dog ikke liiiiige fundet det rigtige…

Købte den gennem vores “Store (margarine) Leder”……

Mage


Bundgas, bundgas, bundgas!!!
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Årre

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf Claus-DK » 10. maj 2022, 22:04

mage skrev:
Købte den gennem vores “Store (margarine) Leder”……

Mage


Bundgas, bundgas, bundgas!!!


Føler mig ellers som en dværg når jeg er i selskab med dig.. ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf truebuie| » 19. maj 2022, 21:42

Aune s6Pro -> HD800 - Lion w/Hollywood Undead
Er faldet i nogle 'gamle' albums, og det er nok første gang de lyttes til med andet end freebie earbuds eller gaming headsets :grin:
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf Daf » 27. jul 2022, 17:51

4musik

Billede
Rme adi-2 dac fs -> Violectric hpa v200 ae (ss3602) / Stax srm323s / Stax srm006ts -> Audeze lcd-x / Stax sr307 / Stax sr407
Aune x8 (ne5532) -> Lake people g109s -> Akg k702
Audioquest dragonfly red -> Akg k702
Carl martin rock bug -> Akg k712
Daf

 
Indlæg: 1391
Tilmeldt: 16. jun 2011, 19:38
Geografisk sted: Odense

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf Ole » 6. aug 2022, 22:03

iPhone > Violectric Chronos > Etymotic Er4SR

Fint mobilt sæt. Lidt rigelig styrke på baggrundsbelysningen i Chronos enheden til aften brug, men lyden er der ikke noget i vejen med 1musik
Ole

Brugeravatar
 
Indlæg: 479
Tilmeldt: 6. feb 2012, 19:50
Geografisk sted: Kolding

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf Mataugust » 13. aug 2022, 19:07

Sædvanligt setup, men med balanceret A5pro.
Stor gevinst, selvom jeg har byttet rundt på højre og venstre.

Edit
Det hjalp at få sat tingene på plads.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf Mataugust » 25. aug 2022, 00:36

Cambridge CXC -->Denafrips Ares --> Luxman LV107u --> Adapter --> Grado GS1000

Det er første gang jeg prøver en CD-transport -- Det er en helt anden oplevelse end digital udgang fra en billig cd-spiller.
Blöndal-Bengtsson har aldrig lydt så naturligt.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf CHIbsen » 26. aug 2022, 17:56

Mataugust skrev:Det er første gang jeg prøver en CD-transport -- Det er en helt anden oplevelse end digital udgang fra en billig cd-spiller.

Det kan du godt bilde mig ind thumbs
Pachanko Constellation Mini►Violectric DHA V590►Spirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf Claus-DK » 31. aug 2022, 21:11

HiBy R5 saber-->Shozy Elsa
Pink Floyd "The wall"
Sidder og tænker "nå det er sådan musik skal lyde" jeg er dybt forelsket i Elsa, hun er vidunderlig..
Det er så vildt det her, måske har jeg efter 20 år fundet mit endgame, det har været en vidunderlig rejse, som har ført mig mange steder hen, men lige nu har jeg slet ikke lyst til at rejse mere...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf tg » 1. sep 2022, 06:59

End game Claus... Tillykke. Lukker butikken så eller har den et andet formål end at du skulle nå end game?
Måske når end game hovedtelefonstander også er nået (det er du vist også tæt på at nå).

Du er nød til at sætte lidt flere ord på Elsa efter sådan en cliff hanger.

Selv har jeg lige fået iBasso dx170 ind af døren og nyder DX170 til VE Elysium.

Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
tg

 
Indlæg: 167
Tilmeldt: 25. dec 2016, 23:20

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf Claus-DK » 1. sep 2022, 16:12

Tjah, hele lortet lukker til den 1/10 hoved-fi og hoved-grej MOIN
Nahh så glat går det jo nok ikke og selvom man har fundet noget hvor man tror det er det bedste til ens behov, betyder det jo ikke at der ikke er noget endnu bedre derude..
Hvis jeg sådan skal sammenligne med andet ville det være SE ref5, dem var jeg lidt ked af var så mørke som de nu var, men Elsa er lige et hak lysere og har lidt mere liv i diskanten og det passer mig bare så fint og så er det en universal, personligt er jeg færdig som i aldrig mere, med formstøbte..
De 4 eller 5 jeg har ejet er alle gået døde på alt alt for kort tid, jeg tror jeg brugte over 2000 på reperation af mine REF5 og det er bare for åndsvagt at smide så mange dumme bøder efter en IEM..
Mine standere er langt fra endgame, der er mange ting der skal afprøves, jeg har lige fået nogle nye pigmenter i dag Aurora, sådan nogle med en grundfarve i hvid og så med farveskift, de ting jeg har set med dem er enormt flotte, samtidigt skal de pensles på og har klar som grundfarve, så man kan lave f.eks en pyramide stander, hvor det er 3D fra begge sider, det bliver så vildt, når jeg skal lave den..

Lige nu holder jeg lidt lavt blus på standerne, jeg har sq ikke hyldeplads nok, så der skal lige sælges nogle..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf Claus-DK » 1. sep 2022, 19:13

HiBy R5 Saber--> Shozy Magma
Pink Floyd "The wall"
Samme musik anden IEM så kan man bedre sammenligne..
Der er en mere prominent bas, mere liv i diskanten, mellemtonen lidt længere fremme, ALT er trådt mere frem og er et hak mere "in your face".
Jeg er helt sikkert mere til Elsa til lange sessioner, men det her er altså også noget der rykker.
Jeg kan bedre lide signaturen end den på Pola39, lige et hak mindre fest i gaden og vi gamle mænd er jo som bekendt nogle sure rævgaffer der klager når musikken bliver for høj og larmende..
Stadig et stort smil meget stort endda, lige så stort som i går, men kender jeg mig selv ved jeg, at jeg om et par timer vil få nok, min lille hjerne kan simpelthen ikke fordøje mængden af information der bare bliver proppet ind i den..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf Daf » 5. sep 2022, 18:31

Billede

Sidder og lytter lidt. Jeg vil prøve at trække lyden i retning af CHIbsens dha590. Så jeg har leget lidt med filtrene i rme dac. Jeg tror "best" instillingen på dha590 var med et "sharp roll off, short delay" filter, fordi det lyder som "sharp" filter i rme dac. Har også lyttet lidt til "NOS" i rme, som ser flot ud på målinger, helt fri for ringing, men det lyder bare ikke særlig detaljeret. Det lyder nok som det nogen vil kalde "analogt". Tidligere brød jeg mig ikke om de meget detaljerede filtre som "sharp roll off, short delay" i dha590 og "sharp" i rme, men tingene er blevet meget bedre med årene. Der er ingen jitter mere og alt lyder mere rent og klart og på ingen måder skarpt med hvislende s-er og lignende. Så jeg tror sgu jeg tager skridtet væk fra "slow" filtrene og går over til "sharp", living life on the edge :mrgreen:
Rme adi-2 dac fs -> Violectric hpa v200 ae (ss3602) / Stax srm323s / Stax srm006ts -> Audeze lcd-x / Stax sr307 / Stax sr407
Aune x8 (ne5532) -> Lake people g109s -> Akg k702
Audioquest dragonfly red -> Akg k702
Carl martin rock bug -> Akg k712
Daf

 
Indlæg: 1391
Tilmeldt: 16. jun 2011, 19:38
Geografisk sted: Odense

Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf mage » 12. sep 2022, 12:43

“Absence makes the heart grow fonder….”

Billede

Efter sidste weekends “meet” har jeg endnu ikke heeeelt kommet på plads endnu, sådan rent head-fi-mæssigt.
Dét der er kommet på plads er DROP/THX AAA789. Sammen med DROP/Hifiman HE-5XX er det det eneste der har været fyret op under siden “meetet”.
Og hvilken fornøjelse gensynet har været.

Billede
Billede

Og når det så bliver krydret med Depeche Modes “Violator” (FLAC) fra NAS’en, så bliver jeg helt blød i knæene.


Mage


Bundgas, bundgas, bundgas!!!
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Årre

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf Daf » 14. sep 2022, 18:42

[quote="Daf"]Billede

Equalizer handler for mig ikke længere kun om at korrigere hovedtelefoner, det breder sig. Jeg hørte chibsens v590 til mødet og den har en noget lysere klang end noget af mit udstyr kan præstere. Et er at skifte filter... jo, det giver i hvert fald den klang jeg hørte og lidt lysere lyd. Men jeg vil godt have lidt mere... Jeg laver sgu en shelf eq; +2db på alt over 1,5kHz startende ved 1 kHz... Der var den! Fedt! 4musik
Rme adi-2 dac fs -> Violectric hpa v200 ae (ss3602) / Stax srm323s / Stax srm006ts -> Audeze lcd-x / Stax sr307 / Stax sr407
Aune x8 (ne5532) -> Lake people g109s -> Akg k702
Audioquest dragonfly red -> Akg k702
Carl martin rock bug -> Akg k712
Daf

 
Indlæg: 1391
Tilmeldt: 16. jun 2011, 19:38
Geografisk sted: Odense

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf CHIbsen » 14. sep 2022, 21:25

Interessant :-)
Da jeg til vores meet lyttede til RME'en vs dac'en i V590 hvor begge blev sendt over SPL'en. Der var RME lysere end V590'eren. Og Ares lidt mørkere.
Pachanko Constellation Mini►Violectric DHA V590►Spirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf Daf » 14. sep 2022, 21:47

CHIbsen skrev:Interessant :-)
Da jeg til vores meet lyttede til RME'en vs dac'en i V590 hvor begge blev sendt over SPL'en. Der var RME lysere end V590'eren. Og Ares lidt mørkere.


Det kan være forstærkeren i v590 er lysere i lyden. Jeg har faktisk ikke tjekket rme direkte på hovedtelefon i denne sammenhæng. Min g109 lyder til gengæld noget lysere end v200. Jeg husker nok ikke præcist alligevel, så mon ikke klangbalancen i g109 er som v590? Det tror jeg egentlig. G109 er netop den her nøgterne balance, hverken lys eller mørk, en rigtig studielyd. Det ville være meget naturligt hvis violectric valgte den tilgang i v590; neutral, hverken mere eller mindre, og neutral på den fede måde, ikke den der såkaldte "neutral", som typisk er sådan en kedelig lys, skinger, bassvag gengivelse.

Pointen med det her er egentlig også bare, at hvis jeg ønsker en generelt lysere klang fra min forstærker, så går jeg ikke ud og køber en ny forstærker, jeg laver simpelthen bare lyden lysere i den forstærker jeg har.
Rme adi-2 dac fs -> Violectric hpa v200 ae (ss3602) / Stax srm323s / Stax srm006ts -> Audeze lcd-x / Stax sr307 / Stax sr407
Aune x8 (ne5532) -> Lake people g109s -> Akg k702
Audioquest dragonfly red -> Akg k702
Carl martin rock bug -> Akg k712
Daf

 
Indlæg: 1391
Tilmeldt: 16. jun 2011, 19:38
Geografisk sted: Odense

Re: Hvilket grej lytter du til lige nu?

Indlægaf Daf » 23. sep 2022, 17:50

Billede

CHIbsen skrev:
Interessant :-)
Da jeg til vores meet lyttede til RME'en vs dac'en i V590 hvor begge blev sendt over SPL'en. Der var RME lysere end V590'eren. Og Ares lidt mørkere.

.......

Det kan være forstærkeren i v590 er lysere i lyden. Jeg har faktisk ikke tjekket rme direkte på hovedtelefon i denne sammenhæng. Min g109 lyder til gengæld noget lysere end v200. Jeg husker nok ikke præcist alligevel, så mon ikke klangbalancen i g109 er som v590? Det tror jeg egentlig. G109 er netop den her nøgterne balance, hverken lys eller mørk, en rigtig studielyd. Det ville være meget naturligt hvis violectric valgte den tilgang i v590; neutral, hverken mere eller mindre, og neutral på den fede måde, ikke den der såkaldte "neutral", som typisk er sådan en kedelig lys, skinger, bassvag gengivelse.

Pointen med det her er egentlig også bare, at hvis jeg ønsker en generelt lysere klang fra min forstærker, så går jeg ikke ud og køber en ny forstærker, jeg laver simpelthen bare lyden lysere i den forstærker jeg har.


.....


Det er sandelig godt jeg ikke længere køber og sælger sådan lige... det er fedt nok at prøve noget andet, men det er nu rigtig rart at kunne vende tilbage igen uden omkostninger.
Inspiration til lysere lyd er udmærket, det giver lidt bølgegang i equalizeren, men den er næsten landet tilbage hvor jeg startede. Faktisk har jeg skåret 2db ved 4kHz, paradoksalt nok. Den både klare og lidt varme v200 er vist bedst for mig.
Jeg har dog taget RME og Violectrics anbefalinger qua default med "short delay fast roll off"-filter til mig, de har ret, det er det bedste filter. Så noget er der da sket efter inspirationen på mødet.
Rme adi-2 dac fs -> Violectric hpa v200 ae (ss3602) / Stax srm323s / Stax srm006ts -> Audeze lcd-x / Stax sr307 / Stax sr407
Aune x8 (ne5532) -> Lake people g109s -> Akg k702
Audioquest dragonfly red -> Akg k702
Carl martin rock bug -> Akg k712
Daf

 
Indlæg: 1391
Tilmeldt: 16. jun 2011, 19:38
Geografisk sted: Odense

ForegåendeNæste

Tilbage til Bla Bla bla

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 12 gæster