af Claus-DK » 11. apr 2025, 22:45
Er lige ved at være færdig med et lidt voldsomt resinprojekt og det er bare blevet så godt...
Det hele kommer af jeg havde en ven der samlede skrot og solgte det metal som han fik fingrene i, en dag hvor jeg var på besøg så jeg en ældgammel lysekrone, og tænkte den vil jeg sætte i stand og hænge op, så jeg fik den med hjem og lagde den i et skab i garagen, hvor den har ligget i 8 år..
Så skulle jeg finde et eller andet og opdagede det glemte projekt og tænkte, hmmmm det var måske en idé til mit resin...
Det har så boblet lidt inde i roen på mig i nogle måneder, kunst er en proces og man kan ikke få det til at gå hurtigt, man må bare vente til der kommer det der berømte lyn fra en klar himmel, i det mindste er det lidt sådan min knudrede hjerne virker...
Så fik jeg en idé, det skulle bruges som sokkel til en blomsterkugle, jeg tog så et nærmere syn på den kommende fod og fandt ud af at på et eller anden tidspunkt inden for de sidste 100 år, var der en eller anden idiot der havde voldtaget det der har strittet op af soklen fra starten af, så den var skæv/vredet og det går jo ikke at overføre sådan noget til en ny ting..
Tilbage i tænkeboksen, for hvordan hulen skulle jeg løse den ?? Jeg valgte den sværeste løsning, byggede et stativ så jeg kunne have den hængende med foden i watter og så lige spidsen nede i formen, det gav så en byge af andre ting der skulle være styr på, men tiden bringer ofte en løsning, roen skal bare have den tid der nu en gang er brug for..
Lørdag var jeg så klar, stativ, blomst (som endte med at være et gør det selv projekt, med pålimede blomster og sammensætning af to "grene" med en 3. gren som samling, jeg kan godt lidt ting er mere indviklede og bøvlede end de er, tilsyneladende.. Nå jeg fik skubbet blomsten ned i min kugle form, svært fordi blomsten er mindst dobbelt så stor som hullet i formen, men det er sådan mere et normalt problem som jeg har en fin løsning på..
4/5 delen af min resin blev hældt i og jeg fik suget luften ud, den sidste del bliver sat i køleskabet, fordi resin kryber og jeg orker ikke at blande af 2 gange og det giver en langt pænere samling på den måde, lidt en af mine små selv opfundne hemmeligheder...
Der er sket en masse andre ting undervejs, men det er jo billederne der er det spændende, så nyd synet der kommer aldrig noget magen til, dette er et absolut unikum og jeg er så glad for at det gik godt..
- Vedhæftede filer
-

- IMG20250410153955.jpg (3.67 MiB) Vist 492 gange
-

- IMG20250410153947.jpg (3.52 MiB) Vist 492 gange
-

- IMG20250410153940.jpg (3.68 MiB) Vist 492 gange
-

- IMG20250410153929.jpg (3.65 MiB) Vist 492 gange
-

- IMG20250410153923.jpg (3.67 MiB) Vist 492 gange