For noget der ligner 1.5 års tid siden, begyndte jeg endelig på at tjekke højtalere lidt nærmere. Havnede på et par Adam T5v... og så starter det ligesom

Har efterfølgende anskaffet et par JBL 305P MKII, og er faktisk jævnt glad for dem.
Med det sagt, så har det godt nok været begrænset hvor meget, jeg har brugt mine hovedtelefoner, siden der er kommet højtalere på skrivebordet,
Der er ingen tvivl om, at de JBL'er der ikke er tunet helt så godt som nogle af bøfferne, men de har trods alt en noget anden præsentation, og det opvejer det på sin vis fint nok.
Der er altså ikke megen bøf tid ved skrivebordet længere, hvor de førhen var det eneste som blev brugt.
Er jo så også en del på farten, og der fungerer IEMs jo så bare langt bedre - I hvert fald hvis man spørger mig

Så jeg er altså havnet i en situation, hvor højtalere bliver brugt herhjemme, og når det foregår udenfor eller på kontoret, så er det altså IEMs.
Synes det er lidt en skam, at de skønne hovedtelefoner, som jeg har brugt år på at samle sammen, reelt set ikke får ret meget lyttetid længere.
Har ikke planer om at sælge dem, siden de betyder mere end bare god lyd for mig, men på den anden side, så samler de også bare støv nu om stunder...

Har brugt mine Hifiman Arya v2 de sidste par dage, og de lyder jo ganske formidabelt, dog er det sku ogsĂĄ fristende, bare at flippe og til pre-ampen og fĂĄ lyd ud i gennem de JBL'er der.
Lige præcis Arya der, er nok det tætteste, jeg kommer på en højtaler præsentation i en bøf. De har så sin måde at fremvise lag i musikken, og har i bund og grund min favorit tuning. Selv om det er tilfældet, så har de jo så stadig lagt på hylden en rum tid.
Er det bare sådan det sker, når man endelig kigger mod højtalere, eller er jeg bare blevet doven, og gider ikke have headset-hår længere?

Lidt nysgerrig på om andre har samme oplevelse, eller om det måske "bare er en fase" som man skal over, på sin fær til audio Nirvana.