Webshop, hvilket program skal man vælge ?? hjælp

Webshop, hvilket program skal man vælge ?? hjælp

Indlægaf Claus-DK » 27. feb 2012, 00:56

Jeg har i et stykke tid gået og planlagt at åbne en webshop, men min IT analfabetisme har lidt holdt mig væk, men jeg vil så gerne i gang at jeg har besluttet at nu skal det være..

Hvad er det absolut letteste program at bruge til sådan noget ??

Jeg er blevet anbefalet at benytte denne her http://web.vismaavendo.dk/produkter/hjemmeside_webshop/

Men jeg kvier mig jo ved at betale for noget som kan laves gratis, på den anden side er der jo heller ikke noget ved at skulle bruge 36 timer i døgnet for at holde det i gang og den ovenfor nævnte løsning skulle være meget let at bruge..

Er der nogen der kan give mig nogle gode råd. ???
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Geografisk sted: Kliplev

Re: Webshop, hvilket program skal man vælge ?? hjælp

Indlægaf Mathias Bak » 27. feb 2012, 03:21

Hvis du vil modtage kort vil det sandsynligvis komme til at koste lidt. I den billige ende til It-analfabeter kan Dandomain anbefales. De har en gratis demoshop du kan teste og se om det er noget

Ellers kan du tage et kig på shopify, Oscommerce eller Magento. Der kan også laves nogle løsninger der kører sammen med Paypal.

Dandomain er min anbefaling til mindre butikker. :-)
Mathias Bak

Brugeravatar

Indlægaf Burning777 » 27. feb 2012, 09:53

Mathias Bak skrev:Dandomain er min anbefaling til mindre butikker. :-)

Dandomain har jeg også meget gode erfaringer med. Men det koster et fast månedligt abonnement så hvis der ikke er fast omsætning så skal man ikke starte der. Jeg vil dog sige, at løsningen er så god at man er igang på en dag og systemet virker upåklageligt med mange gode funktioner.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire

Geografisk sted: Herning

Indlægaf Sorensiim » 27. feb 2012, 12:20

Du kunne også kombinere OpenCart og Paypal, så skal du ikke selv have penge op af lommen :-)

Men tag da fat i dem der hoster forum'et, de har helt sikkert et godt bud!
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar

Geografisk sted: Skanderborg

Indlægaf Mataugust » 27. feb 2012, 15:18

Claus-DK skrev:Men jeg kvier mig jo ved at betale for noget som kan laves gratis, på den anden side er der jo heller ikke noget ved at skulle bruge 36 timer i døgnet for at holde det i gang og den ovenfor nævnte løsning skulle være meget let at bruge..

Hvis du tænker på hvor meget tid du har brugt på Hoved-fi, så gang det med mindst 10 hvis du skal prøve at lave noget selv.
Det er et af de steder hvor det virkelig kan svare sig at betale for det. Med mindre du er superskrap til web programering, og det er ikke lige det indtryk jeg har fået ind til nu.
NAD M50 --> Denafrips Ares --> Harman Kardon HK675 --> Robinettebokx --> AKG K701/Grado GS100
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse

Indlægaf Claus-DK » 27. feb 2012, 15:45

Det tør jeg slet ikke tænke på....

Mine tanker ligger meget i bane med dine, for jeg er alt for ofte for nu at sige det på dansk pænt på r---- når det kommer til alle de der finurlige detaljer, specielt når det drejer sig om lige netop programmeringen er jeg ret svagelig..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf Mataugust » 27. feb 2012, 15:48

Så ville jeg bide i det sure æble :mrgreen: , og betale mig fra det. Alt andet vil være spild af tid.
NAD M50 --> Denafrips Ares --> Harman Kardon HK675 --> Robinettebokx --> AKG K701/Grado GS100
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse

Indlægaf Claus-DK » 27. feb 2012, 15:53

Der mange gratis alternativer derude og jeg vil lige give prestashop en chance, der er en oneclick install på meebox så det er til at have med at gøre, spørgsmålet er så om resten er til at finde ud af, men jeg vil nu stadig prøve..
Jeg er en stædig rad og har heldigvis nogle jeg kan spørge om hjælpe når det kniber, jeg bryder mig bare ikke om at have andre til arbejde gratis for mig når det er noget jeg gerne skulle skovle pæng ind på, det er lidt etisk forkert i min optik.

At få hjælp til siden her er lidt noget andet synes jeg. for det er jo ikke noget jeg tjener penge på og kommer der et reelt overskud i donationer bliver de brugt på siden og ikke til tant og fjas, det var f.eks skønt at kunne skifte til en professionel server og have sine udgifter dækket af donationer, det er sq lykken når folk vælger at betale for noget der er gratis...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf Larry » 27. feb 2012, 16:39

Lyder spændende Claus, du skal også lige være opmærksom på at dit webhotel/udbyder understøtter den platform du vil bruge. Jeg havde en ven som ville lave en shop med Magento, men den matchede ikke one.com, tror jeg det var. Jeg ville ikke bide i det sure æble og betale mig fra det. Jeg fik wordpress op at kører på en eftermiddag, selv jeg overhoved ikke er særlig teknisk. Jeg fulgte nogle gode instruktionsvideoer på Youtube. Et godt råd jeg læste fra en prof, var at finde en god standard skabelon man godt kan lide, så man skal bruge så lidt kræfter så muligt på det tekniske design. Vælg, upload, kør. Og så ville prøve at finde ud af fordele og ulemper ved det forskellige løsninger. Magento har vist en meget stejl læringskurve, hvis man starter fra bunden, men den skulle være meget fleksibel dog noget tung at kører. Ikke optimalt hvis du overvejer at bruge Surftown ;-)
Her er lidt lagkage at kigge på : http://www.techego.com/blog/item/best-e ... kings-2011
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar

Geografisk sted: København N

Indlægaf Claus-DK » 27. feb 2012, 17:28

Jeg overvejer ikke engang surftown, slet ikke..

Jeg har allerede oprettet domænet hoved-grej.dk, det kunne jo være jeg kunne få nogle der leder efter headshops til at dumpe tilfældigt ind lol
Jeg har også installeret den der hedder prestashop, så nu skal jeg lige vente til domænet er registreret og aktivt, inden næste skridt..

Jeg har valgt Prestashop fordi det var den min gode ven ved meebox (Kim) som har været til stor hjælp og sidder klar ved telefonen til at hjælpe når min puls nærmer sig de 600 Bps har anbefalet mig, han fortalte også at der var gode forums om denne shop og deres instruktions video ser heller ikke skræmmende ud, det kan så være jeg skal trygle forskellige om hjælp hvis jeg skal have lavet noget særligt, men for nu vil jeg prøve denne vej..

Jeg har også talt men dandomain men deres konsulent mente ikke at deres produkt var rettet mod tåber som jeg, så det er jeg lidt gået fra...Der er jo ikke meget idë i at leje serverplads hos dem, når jeg nu har en fin server hos meebox hvor der er plads, hvis ikke bliver den bare opgraderet, det vil ikke være formuer vi taler for at få den dobbelte serverplads der

Jeg fravalgte den der Wisma ting da de ikke orkede at svarer på nye kunders mail inden for 18 timer og når man ikke tage henvendelser fra nye kunder mere seriøst er det nok ikke et sted for personer som jeg, lidt træls for det virkede ultra nemt, de havde heller ikke nogen betalingsdel, hvilket jo er nødvendigt i en butik...

Jeg tager med kyshånd mod tips og trick af enhver størrelse og art, da jeg er totalt nybegynder i dette..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf Mingo » 28. feb 2012, 07:25

I Datatid nr. 3 marts 2012 findes en artikel, som måske kunne have din interesse.
Den hedder: Tjen penge med din egen webshop.
Mingo

Geografisk sted: Struer

Indlægaf Claus-DK » 28. feb 2012, 09:59

Det vil jeg da lige prøve at opdrive, tak for tippet.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf Larry » 1. mar 2012, 17:48

OK super, så er du fuldt igang. Glæder os til at se den lille ny og høre det første vræl musik10
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar

Geografisk sted: København N

Indlægaf Claus-DK » 3. mar 2012, 00:57

I dag har jeg så taget en ny beslutning...
Efter at have siddet og rodet i to dage med Prestashop, har jeg taget beslutningen om at det ikke er det værd...

Så jeg vil bruge den dyre løsning og vælger at bruge wisma hvor det hele foregår via drag and drop, det koster så noget mere men jeg har siddet og leget på deres demoside og kan faktisk finde ud af det, det vil så gøre at jeg kan være oppe og kører på et par timer og ikke skal bekymre mig om alt muligt teknisk, som ikke interesserer mig det fjerneste..

Tænker jeg på prisen er det også OK for jeg har siddet og nosset rundt i Prestashop i over 20 timer og det er kun lykkedes mig at få en enkelt vare på og skifte sproget på halvdelen af shoppen til dansk og der er laaaaaaaaangt hjem om jeg så må sige, det vil koste mig flere hundrede timer bare at få en smule styr på det, den anden løsning koster så 2400 om året, men det kan trækkes fra i skat så vi snakker omkring 1200 om året, så hvis jeg sætter et lavt skud på 200 timer det første år skal jeg arbejde for 6 kroner i timen og det gider jeg ganske enkelt ikke...

Jeg har heller ikke tiden til det..Jeg vil meget hellere på fisketur med Arthur end sidde og stresse rundt i noget jeg ikke kan finde ud af, eller måske godt kan finde ud af hvis det havde min interesse..

Jeg skal bruge min tid på at finde gode, billige og spændende produkter, det er hvad jeg synes er sjovt og som jeg har en anstændig succes med, samt yde den bedst mulige service for mine kunder..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Tilbage til Bla Bla bla